Katnosa Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg har blitt frastjålet min iPhone. Forsikringsselskapet mitt har gitt meg ett oppgjør hvor de selv bestemte erstatningen. Den ble basert på en økonomisk levetid på telefonen på 3 år. Dvs at siden min telefon var ett år, fikk jeg 1/3 bruksfradrag på nypris. Jeg synes 3 år er temmelig lite, selv har jeg en gammel Siemens-telefon som jeg bruker daglig, og den er 6 år. En venn av meg bruker også daglig en 4 år gammel (første generasjon) iPhone. Finnes det noen norm eller retningslinjer, dommer eller noe jeg kan holde meg til? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Du kan argumentere med at telefonen har 5 års reklamasjons tid, og at du derfor bare kan bli trukket 1/5. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Høyesterett har sagt at levetiden til en mobiltelefon er 3-4 år... Så selv om man har 5 års reklamasjonsrett så vil det ikke være en mangel etter 3-4 år. 1 Lenke til kommentar
Katnosa Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Loko: Er det Nokia-dommen du viser til? Problemet med den, er at den er nettopp sier 3-4 år. Ullent. 4 år tjener meg, 3 år gjør det ikke. Jeg hadde håpet det forelå noe mer konkret.... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 hva sier vilkårene om aldersfradrag da? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Som Christian86 spør, hva sier forsikringsvilkårene? Det er avtalefrihet her i landet, og forsikringsselskapet kan i utgangspunktet sette nær sagt hvilke vilkår de ønsker så lenge de gjør disse vilkårene klare før du undertegner avtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå