neXon Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 dersom man lager en snarvei og den peker til: %windir%SYSTEM32notepad.exe %windir%SYSTEM32DRIVERSetchosts og åpner den, så skal det gå and og fylle ut diverse ting der. Det jeg er ute etter er, dersom jeg går inn på www.vg.no så skal hosts filen gjøre slik at jeg går direkte til eks: www.sol.no. Jeg har gjort dette før, men husker ikke helt hva jeg skreiv. Artig og lure kammerater med Noen som vet hva jeg skal skrive? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Skriv 204.71.200.67 www.vg.no , restart browseren og gå på www.vg.no... EDIT: Fikk det ikke til å funke med sol.. :-? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hmm, detta hørtes evi morrsomt, ut men sjønna ikje hæilt. Noen orke forklare ka som skjer? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 er det noe det samme som å skifte lokalisering på feks. Hvis du tar windows utforsker så skifter du målmappe , og kommer da innpå noe annet tull? Det er digg. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 har testet det med 204.71.200.67 www.vg.no. men jeg får ikke det til og fungere :/ kan det ha noe med at jeg har windows xp? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 skal man bare skrive ip'en til vg og adressen til sol så kommer man inn på sol når man skriver vg.no? skal jeg bare skrive det noen hakk nedenfor all den teksten? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 jepp, skal skrive det nedenfor all teksten, er litt usikker på hva som skal stå først, ip'en eller www.vg.no Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 dette skrev jeg: 193.69.165.20 www.sol.no Hvis man skriver www.sol.no i linja kommer man inn på den ip'en (vg.no) Lenke til kommentar
neXon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 okay, men det vil ikke fungere med meg :x Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 hvorfor ikke? # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the correspo nding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host 127.0.0.1 localhost 193.69.165.20 www.sol.no Dette er kopiert fra fila. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 slik der ser ut hos meg og kansje det kan vere proxy /dns serveren som har skylden i det. -------------------------------------------------------------------------- Dersom man har problem met at det går veldig tregt og browse nettverket i windows xp(noe jeg har problem med), så kan man skrive inn direkte i hosts filen eks: 10.0.0.4 PC4 Da går det mye raskere å gå inn på den maskinene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå