xibriz Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Prooblem: Jeg har noe utstyr som jeg ønsker skal stå i uteboden. Hovedsaklig en NAS og en stasjonær maskin. Jeg har ikke mulighet til å strekke en kabel. Det er forskjellige kurser (eget sikringsskap i boden). Hvilke muligheter har jeg? Endret 20. april 2012 av xibriz Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 I hovedsk er det vel to muligheter. 1. HomePlug - Enheter som bruker 220V til overføring, men usikkert om det vil fungere da du har flere sikringsskap som signalene må gjennom. 2. Trådløst - Bruk et accesspunkt/ruter som du setter i AP Client modus. Om det er dekning fra ditt trådløse nettverk i boden. Tor Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Ja det er dekning, så det blir vel trådløs. Støtter alle trådløse rutere å settes i AP Client modus, eller trenger jeg noen spesielle? Har en Dlink DIR-665 fra før. Lenke til kommentar
koks Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Siden det er en NAS det er snakk om så ville jeg 1. Undersøkt enda en gang muligheten for å trekke kabel. 2. Vurdert alternative plasseringsmuligheter dit du kan trekke kabel. Hvis homeplug funker så er det fint, men du vil nok uansett ikke få gigabit over dette. WLAN ville je gikke benyttet som primæraksess til en NAS, men det er jo selvfølgelig avhengig av hvordan du bruker den. Om det er kun til sporadisk backup av filer så spiller jo ikke overføringshastighet og stabilitet på tilkoblingen så veldig stor rolle. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Jeg burde kanskje presisere at det er NAS nr. 2 som skal stå her, som er en replica av NAS nr. 1 som jeg har inne. Så NAS nr. 2 skal bare stå å ta imot filer. Men maskinen som står der burde ha brukbar hastighet, men kommer sannsyligvis til å bli begrenset av internetthastigheten uansett. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Putt denne i den stasjonere pc.. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=TL-WDN4800&_sacat=0&_stpos=&_sop=15&gbr=1&LH_PrefLoc=2&_dmpt=UK_Computing_Networking_SM&_odkw=450mbps&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Putt denne i den stasjonere pc.. http://www.ebay.co.u...6.c0.m270.l1313 Ved bruk av PCI kort er plassering av PC uhyre viktig. I de fleste tilfeller står en stasjonær pc på gulvet, og det er normalt dårligere med signaler der enn f. eks. om pc står på bordet. Riktignok så vil et kort med 3Tx3Tx som dette ha gode forutsetninger for å fungere bra, men da får vi håpe han har en 11n kompatibel ruter (300/450Mbps). Tor Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Ja jeg har 2.4 GHz 11n som er tunet inn til å få realistisk maks hastighet Skal vurdere ett slikt trådløs nettverkskort i den stasjonære. Hvis jeg ikke klarer å skaffe en rimelig ruter som jeg kan bruke som wlan bridge og samtidig få brukbar hastighet. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ja jeg har 2.4 GHz 11n som er tunet inn til å få realistisk maks hastighet Skal vurdere ett slikt trådløs nettverkskort i den stasjonære. Hvis jeg ikke klarer å skaffe en rimelig ruter som jeg kan bruke som wlan bridge og samtidig få brukbar hastighet. Viss du har en n router som støtter dd-wrt så kan du kjøre wlan brigde. http://dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Nei, den var ikke støttet :/ Lenke til kommentar
alfal Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Putt denne på pc i boden så kan du i tillegg bruke den til BackTrack..hm..BackTrack/router/serrver dette har jeg ikke prøvd..hadde sikkert vert morsomt.. http://www.ebay.co.uk/itm/Wireless-n-2000mW-High-Power-Wifi-150Mbps-USB-Network-Adapter-Booster-Long-Range-/220993407058?pt=UK_Computing_USB_Wi_Fi_Adapters_Dongles&hash=item33743bc852 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå