Gå til innhold

Jquery fade effect på replaceing divs

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å opprette en side for vår studentbedrift. Men har kommet over ett problem i Jquery som jeg ikke klarer å mestre. Jeg er fortsatt nybegynner, så lurer på om noen har med mer kompetanse kan hjelpe meg. Jeg copy paster mitt innlegg fra stackoverflow.com:

Ive been struggeling to find a solution for a fade effect with this script. Im still learning basic jquery, but cant seem to figure it out. I was hoping someone could help me. The script is working fine, the divs are replacing, but with no animation. I have tried with fadeToggle, fadeIn and fadeOut. But they always act weird. This is my mark up.

function HideContent(d) {

if(d.length < 1) { return; }

document.getElementById(d).style.display = "none";}

function ShowContent(d) {

if(d.length < 1) { return; }

document.getElementById(d).style.display = "block";

$('#' + d).fadeToggle('slow')

}

I call upon the script with onmouseclick. I got about 14 different divs.

<a onmouseclick="ShowContent('div1'); return true;" href="javascript:ShowContent('div1')> Link button </a>

and to go back:'

<a onmouseclick="HideContent('div1'); return true;" href="javascript:HideContent('div1')> BACK </a>

Any ideas?

"

http://stackoverflow.com/questions/10237136/jquery-fade-effect-on-replaceing-divs

Noen her som har noen forslag? :)

Endret av Dikki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blander jQuery og vanlig javascript, og i tillegg bruker du onmouseclick og javascript som lenkeadresse. Det blir litt tungvint og gammeldags, og kan enkelt skrives om til mer effektiv jQuery.

// Først skjuler vi de aktuelle div'ene
$("#divs div").hide();

// Så setter vi funksjon på lenkene
$("nav a").click(function(e){

// Fade ut synlige div'er. 300 ms
$("#divs div").fadeOut(300);

// Hente målet fra lenken, vente 300ms, fade inn/ut dette
$($(this).attr("href")).delay(300).fadeToggle();

// Hindre lenkens vanlige funksjon
e.preventDefault();

});​

Bytt ut $("#divs div") med noe som passer på siden din. Kan også være en liste som $("#div1, #div2, #div3") osv.

Erstatt $("nav a") med noe som peker på lenkene dine.

Test koden her

Endret av agrimsrud
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du blander jQuery og vanlig javascript, og i tillegg bruker du onmouseclick og javascript som lenkeadresse. Det blir litt tungvint og gammeldags, og kan enkelt skrives om til mer effektiv jQuery.

// Først skjuler vi de aktuelle div'ene
$("#divs div").hide();

// Så setter vi funksjon på lenkene
$("nav a").click(function(e){

// Fade ut synlige div'er. 300 ms
$("#divs div").fadeOut(300);

// Hente målet fra lenken, vente 300ms, fade inn/ut dette
$($(this).attr("href")).delay(300).fadeToggle();

// Hindre lenkens vanlige funksjon
e.preventDefault();

});​

Bytt ut $("#divs div") med noe som passer på siden din. Kan også være en liste som $("#div1, #div2, #div3") osv.

Erstatt $("nav a") med noe som peker på lenkene dine.

Test koden her

Jeg har prøvd koden men får den ikke til å reagere. Tingen er at jeg lager en type galleri. Jeg har masse bilder som vil fungere som linkene. Når en link blir klikket på forsvinner hele galleriet og blir byttet ut med den nye diven som skal fade in. Du kan se på en tidlig versjon av siden på www.ppilot.net .(her med mitt gamle javascript). Koden din fungere nok til mitt formål, men jeg har sikkert ikke nok forståelse innenfor jquery til å få den igang. Jeg setter veldig pris på at du har svart!! Jeg fordyper meg ikke i web design så jeg sliter veldig ved det tekniske :p

(så at menyen ikke fungerer som den skal heller lenger... crap)

Endret av Dikki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...