schnell Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 ...og rett dem opp igjen med ny programvare. Ta sirkulære bilder med ny fisheye Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Uhumskheter, ikke ulumskheter. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Den så ikke mye solid ut og var overraskende dyr. Da ville jeg nok heller kjøpt Sigma sin 4.5mm 180 Fisheye for crop Den dukker ofte opp på bruktmarkedet billig. En sirkulær fisheye er og blir et spesial objektiv. Jeg har hatt stor suksess med Sigma 8mm Fisheye for fullformat montert på crop kamera, da får man en diagonal fisheye for crop(bare litt svart i hjørnene), samtidig som muligheten er der for sirkulært bilde på fullformat. Endret 20. april 2012 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Vil denne Dewarper fungere på andre Fisheye også? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 De fleste som har forsøkt å ta bilder av hele familien samtidig har nok erfart frustrasjonen over akkurat å ikke få plass til alle på ett bilde. Løsningen ligger kanskje hos Sunex' nye versjon av deres 5.6mm f/5.6 SuperFisheye Hvis jeg skulle ta et gruppebilde av familien, ville jeg vel kanskje vurdert noen litt mindre ekstreme, og mye bedre objektiver enn dette. Hvis du ikke får med bestemor og lillebror på bildet med f.eks et 12mm-objektiv, bør du kanskje vurdere å ta et skritt bakover. A small step for a man osv... Lenke til kommentar
schnell Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Vil denne Dewarper fungere på andre Fisheye også? "Programvaren kan også brukes på bilder tatt med andre fisheye-objektiver enn Sunex?." Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg syns korreksjonen var litt dårlig, den kutter jo vekk mesteparten av bildet. Jeg har selv fiklet litt med lignende, vha en plugin som heter FisheyeHemi: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg