Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Ikke som jeg vet om. Isåfall hadde de nok hatt masse reklame om det. Noen grunn til at du ikke vil bygge selv? Har vel egentlig ikke noe god grunn til hvorfor jeg ikke vil bygge den selv. Har bare lyst til at det skal bli gjort ordentlig av en som har gjort det før. Vet det er alltid lurt å lære seg nye ting, men jeg vil helst slippe å bruke 3 timer på å bygge den, og evt skade pc'n eller gjøre noe feil. At jeg bygger den selv er uaktuelt, men kan vel alltids ringe til en data butikk her i Oslo å spørre om de kan bygge pc'n for meg for et par hundre kroner. Må vel være noen som gjør det? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Finnes garantert en haug med privatpersoner som bygger for en billig penge. Ellers vet jeg at komplett.no bygger for deg. De gjør ikke den beste jobben, men du får ihvertfall garanti Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 ang. overklokking btw. Turbo mode som er en funksjon i bios, overklokker cpu'n din til 3,8 ghz under stress. Det pleier å være en del av fabrikkinstillingene. Hvis du ønsker å overklokke den selv, må du sette deg litt inn i det. Du kan starte en post etter at du har fått maskinen "up and running". Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Nå har jeg fått lest litt mer og undersøkt. Stresser egentlig ikke med PC siden jeg ikke vil få brukt den så mye av starten av ferien, Burde jeg vente med å kjøpe med tanke på disse Ivy Bridge Cpu som kommer ut? hørte også etter at de kommer ut vil det bli en god stund til nye prossesorer kommer ut? Så vil dere på forumet her si at det mest gunstig å vente på de nye prossesorene? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nå har jeg ikke lest resten av tråden, så jeg tar kun stilling til siste innlegg. Jeg ville ha ventet om du ikke må ha/får brukt maskinen før starten av ferien. Det er et par grunner til det: 1. Ivy Bridge vil ha kommet ut. Nå har jeg ikke satt meg inn i de testene som har kommet, selv om jeg har skjønt at IB ikke er noe å rope hurra for, vil de allikevel påvirke markedet. 2. Flere skjemkort vil ha ankommet. Det neste som skjer av prosessorer etter Ivy Bridge fra Intel er Piledriver fra AMD (og deres neste APU'er hvis navn jeg ikke kommer på i farta). Med mindre Piledriver gjør noen gigantiske hopp i forhold til Bulldozer er ikke de interessante for folk flest. -Deluze Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Du hår ikke glipp av noe ytelsesmessig, men du får ikke PCIe 3.0 som kan være interessant om du skal kjøre eyefinity med nyere kort. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Et godt poeng som jeg glemte helt, Arni90! -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå