Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Hei jeg er forferdelig noob når det kommer til PC deler generelt. Jeg kan bare basic ting og får med hva som er nytt på markedet, feks 680gtx er oppgradering av Gtx580. Som sagt veldig basic ting om pc deler. Jeg ser på meg selv som en hobby gamer, og føler det er på tiden med en ny PC. Akkurat nå har jeg litt ekstra penger til overs og tenker at den neste investering min skal være en ny PC. Jeg har tenkt å bruke 10-13000kr. Jeg har lest igjennom veldig mange tråder og har prøvd å lære meg litt, men jeg får inntrykk av at det er veldig mange her som vet en del om PC. Det jeg trenger hjelp til er hvordan får jeg mye PC til en grei pris Det jeg ønsker at pc min skal klare, er å spille WoW på ultra high og BF3 på High behøver ikke være Ultra, og at PC takler streaming (at jeg streamer) I andre tråder leser jeg for eksempel "Ikke kjøpt i7-2700, kjøp heller i7-2600 siden da får du mere en nok Pc og sparer mye penger for bare 2-3 fps mer" kanskje et dårlig eksempel, men det er det jeg trenger hjelp med. Det er så lett når man skal kjøpe ting og tenke det dyreste er best. Derfor ønsker jeg hjelp fra dere på forumet her. Edit : Er ute etter en PC med i5-2500k og 680 Gt skjermkort, og lurer på om noen kan sette opp en bra gaming pc til 10-13000 Takk for all hjelp, og hvis norsken er litt dårlig. Er det fordi klokka er 3 på natten og jeg kom nettop hjem fra Jobb Edit: Jeg aner ikke hvordan man overklokker, har ikke noe spesielle planer om det. Ønsker at jeg bare kan skru på pc'n så bare instalere spillene så er jeg good to go. Har også fått inntrykk av å overklokke cpu bare gir 1-2 mere fps i Wow etter det jeg har lest på forumet. Endret 20. april 2012 av Hobbypc Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 ikke velg den pc'n. forstår at du ikke ønsker å bygge selv, men det der er et dårlig valg. ønsker du det kabinettet, så gå heller for. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502 bytt skjermkort til hd7970og du har et godt oppsett. Jeg vil dog. fortsatt anbefale deg å bygge selv, men valget ligger hos deg. Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Har sittet å lest sikkert over 10 forskjelige tråder siden jeg stod opp i dag tidlig, og det virker som om at det er best å bestille fra dustinhome, og at i5-2500k og 680Gtx er sterkt anbefalt. Er det noen som ønsker å hjelpe meg med å sette opp en pc til 10-13 for å få mest mulig PC for best mulig Pris? Jeg spør om hjelp fordi jeg ikke har noe peiling på hovedkort, og hva som går bra sammen. Hvilke vifter som er nødvendig osv. Jeg har ikke tenkt på å overklokke noe som helst, med mindre det er lett å bare overklokke feks fra 3.4 til 3.6-3.7 uten å tenke på vannkjøling osv PS: Skal spille alle spill på 27tommer 1920x1080 skjerm. BF 3 og WoW for det meste. Endret 20. april 2012 av Hobbypc Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Dette er et basic oppsett du kan se på. Det er valgt kvalitetskomponenter. Kabinett etc. er en smakssak, og det var det du hadde i ditt tidligere oppsett. Det er dog. fritt frem å velge mellom alle midi/full tower kabinettene til det oppsettet. Endret 20. april 2012 av vitty Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Dette er et basic oppsett du kan se på. Det er valgt kvalitetskomponenter. Kabinett etc. er en smakssak, og det var det du hadde i ditt tidligere oppsett. Det er dog. fritt frem å velge mellom alle midi/full tower kabinettene til det oppsettet. Det ser veldig fint ut dette. Som sagt har jeg veldig lite peiling, men har også lagt merke til en ting. Hvorfor er det så stor pris forskjell på gtx 680 fra de forskjellige levradørene. Er Gtx 680 kort som koster 3900, så nå så jeg at du hadde lagt til et gtx680 til 4500? Hvorfor er det så stor pris forskjell fra de forskjellige levrandørene? Sorry hvis jeg spør dumt er noob når det kommer til PC Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Det er kjøleren som er hovedforskjellen her. Det der er en vannvittig god kjøler. Du må gjerne bytte den ut med et annet "referansekort"(de kortene som fysisk sett ser like ut, med et annet klistremerke på) Jeg har fyllt inn komponenter med svært god kvalitet. Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Har også et annet spørsmål, ved å overklokke Skjermkortet litt og Cpu vil det gi mye bedre ytelse i spill, da tenker jeg +10 average fps, eller er det bare snakk om 3-4 bedre average Fps? Er det noen andre på dette foumet som kan se på PC'n Vitty har satt opp til meg og kommentere på den? Ikke at jeg ikke stoler på deg vitty, men å få høre andres meninger og kanskje de har noe å tilføye Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Oppsettet til Vitty er fint det. Men når du skal bruke såpass mye på en maskin bør du ha med en tredjeparts CPU-kjøler. Hvis du ikke vil legge så mye penger i det er Cooler Master Hyper 212 å anbefale. Hvis du har planer om å overklokke mye kan jeg anbefale Noctua NH D-14, Phanteks ph-tc14pe (begge luft) eller Corsair H100 (lukket vannkjøling) Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Heisann: Først og fremst; Min kompis har Corsair 650D og H100, og brukte før intern DVD spiller, men byttet til ekstern pga 650D'en blir stygg foran! kanskje du skal vurdere det? Mange som sier at det er problemer med eksterne osv. men kompisen min har aldri hatt problemer og funker knall! 650D med H100 funker fett, men jeg ville dog byttet ut viftene til den pga de bråker utrolig myee. (H100 sine vifter) Har du ting som skjerm, mus, tastatur, verktøy, nettverkskort (følger med wifi med hovedkortet)? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Her er det jeg hadde gått for. Kabinett er selvsagt en smaksak, men 500R er et av de beste kabinettene jeg har bygget i. Vodkish var litt før meg, men det var ganske så likt som mitt Endret 20. april 2012 av Bibow Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Ser dere har glemt å ta med Windows 7 64 bit regner jeg med at jeg må ha ? For å gjøre det litt lettere, trenger man å overklokke for å spille BF 3 og WoW på high /ultra high med en Fps stabilt på 40-60? Eller hjelper bare overklokking deg med 3-4 fps? Når jeg ser igjennom listen din vodkish ser jeg at du har tatt med coolermaster osv, men det er vel bare hvis man skal overklokke til 4.5 ghz? Går det ann å bare overklokke til 3.7-3.8 uten å kjøpe masse "unødvendig" tilbehør? Spørsmålet mitt er må man overklokke denne pc'n noe i det hele tatt for at den skal kunne klare å dra WOW på Ultra high 50-60 fps og BF 3 high/ultra high 40-50 fps? Edit: Så Bibow sitt forslag også, så samme spørsmål går til deg. Føler jeg har så sykt mange spørsmål og føler meg så jævlig klønete. Endret 20. april 2012 av Hobbypc Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Spill og se åssen FPS du får.. Så kan du prøve å overklokke.. Anbefaler og skaffe minst 1 vifte til kabinettet jeg har valgt da kjølingen suger i kabinettet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nei, du behøver ikke å overklokke for å makse WoW og spille BF3 på high/ultra. Men du bør like vell ha en tredjeparts kjøler. Den som følger med fra intel er direkte kjip og bråker ganske mye. Du kan som sagt slippe billig unna med en kjøler for 3-400kr hvis du ønsker det Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Bedre PSU til samme pris (omtrent). gått over til intel ssd pga. pris. CM kjøler, da du får mest for pengene ved å velge denne kjøleren. Ønsker du fortsatt 650d kan du gå ned til xfx xxx 750, og velge asus z77-v (uten pro) Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Tusen takk for hjelpen. Siste spørsmål så skal jeg ikke spørre dumt lengere. Er det vanskelig å overclocke Cpu fra 3.3 til feks 3.7-3.8? Krever det et program man laster ned eller følger det programmet med? Og hvordan overclocke skjermkortet litt? Og er det noe vits i det hele tatt å overklokke det systemet du sendte meg Vitty for å kunne spille BF på Ultra high 1920x1080? at fps ikke går under 30-35? Kan overclocking gi deg mye bedre fps i spill? feks 10+ fps average? eller er det lite vits når man bare skal bruke pc til spill? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Om målet ditt er å spille BF3 på Ultra uten noen merkbare ytelsesfall er det nesten ingenting som er godt nok. Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Om målet ditt er å spille BF3 på Ultra uten noen merkbare ytelsesfall er det nesten ingenting som er godt nok. Nei skjønner at hvis man spiller BF3 på ultra 1920x1080 at hvis det skjer veldig mange explosjoner og andre visuelle ting skjer samtidig, at hvilken som helst PC kan få ytelsefall, tenkte mere på om pc kan kjøre BF 3 på Ultra og at spill opplevelsen blir god. At pcn vil klare 40-50 fps 95% av tiden Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Tipper du ender opp på 55-60 fps. Lenke til kommentar
Hobbypc Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Skulle akkurat til å ringe Dustinhome, men det var stengt. Noen som vet om de kan bygge pc'n for deg? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Ikke som jeg vet om. Isåfall hadde de nok hatt masse reklame om det. Noen grunn til at du ikke vil bygge selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå