Gå til innhold

To have your heart added in hell.

Anbefalte innlegg

- Only a personal relationship with Jesus Christ will save you.

Sett inn hva som helst isteden for jesus og du får nøyaktig den samme påstanden.... som egentlig ikke er verdt papiret dette er skrevet på en gang i legitimitet....

Dette er en påstand som har vært ytret i to tusen år uten at man har kommet noe nærmere sannheten av den grunn....

Håpløst å feste lit til slike påstander... :no: Jeg fester like stor lit til zevs og manitou som jeg gjør til jesus og der tror jeg at mange er med meg faktisk, OM vi skulle festet noen lit til disse påstandene i det hele tatt....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvs. - Bibel er vel og bra, spesielt Paulus leser jeg en del av.

Hvordan sjalter du ut hvilke deler du velger å følge, og hvilke du forkaster?

Først bør man bli frelst - Så kan man i ettertid fordype seg i bibel .

Du sier at man for å bli frelst må åpne sinnet sitt for gud for å bli frelst. Hva hvis man aldri har hørt om gud? Og hva om det er Allah, eller en av de x antall andre gudene, man opplever å få kontakt med?

• Liker 2
Lenke til kommentar

spesielt Paulus leser jeg en del av.

Teknisk sett burde kristendommen ha het paulusdommen, da den lener seg knallhardt på hva paulus sa og mente... Faktisk mer enn selve hoved personen jesus... Om ikke større så er ihvertfall paulus, en fyr som overhodet ikke kjente jesus i det hele tatt, like stor som jesus i de kristne mytene, så det er egentlig han de burde ha oppkalt dette etter...

Lenke til kommentar

Jeg leser de ulike besvarelsene, og mener dere bør kunne lese litt mellom linjene.

Ha en fin kveld videre.

Det jeg leser er at du men din subjektive sannhet og din subjektive gud vil at jeg skal tro på din gud.

Et ganske absurd ønske, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker noe slikt. Men det er en veldig vanlig lidelse, mange har det akkurat som deg. De vil at alle andre skal tro akkurat slik de gjør på akkurat den guden de tror på.

Jeg kommer aldri til å tro på din subjektive sannhet eller din subjektive gud. Jeg vil heller dø.

Lenke til kommentar

Jeg leser de ulike besvarelsene, og mener dere bør kunne lese litt mellom linjene.

Ha en fin kveld videre.

Det jeg leser er at du men din subjektive sannhet og din subjektive gud vil at jeg skal tro på din gud.

Et ganske absurd ønske, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker noe slikt. Men det er en veldig vanlig lidelse, mange har det akkurat som deg. De vil at alle andre skal tro akkurat slik de gjør på akkurat den guden de tror på.

Jeg kommer aldri til å tro på din subjektive sannhet eller din subjektive gud. Jeg vil heller dø.

Problemet er nok at du ikke unnslipper så lett. (som med døden mener jeg) - Ikke ifølge min subjektive kunnen - basert både på bibel og egen erfaring - Men du skal ha lykke til -

Lenke til kommentar

Problemet er nok at du ikke unnslipper så lett. (som med døden mener jeg) - Ikke ifølge min subjektive kunnen - basert både på bibel og egen erfaring - Men du skal ha lykke til -

Din subjektive tro er verdiløs. Den betyr ingenting! Hvis jeg skal bry meg om hva du tror, da må jeg plutselig bry meg om de som tror på ufoer også... og spøkelser og chemtrails og det som verre er! Skal jeg først la meg lure av en skrulling så står det 100 andre i kø som også skal lure meg.

Lenke til kommentar
Det jeg leser er at du men din subjektive sannhet og din subjektive gud vil at jeg skal tro på din gud. Et ganske absurd ønske, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker noe slikt. .

Det er ganske enkelt å forstå hvorfor han vil at andre skal tro så fort en skjønner litt om kognitiv dissonans. Saken er så enkel at han ikke vil være alene om å tro på noe som er så dumt og far fetched som all religiøs tro jo er, for det støttes ikke av annet enn fantasi og føleri og det VET enhver kristen, så for å liksom "unnskylde" at de kan fginne på å tro på noe så dumt vil de at andre også skal dele troen med dem, for da kan de jo ikke være så dumme, kan de vel, hvis andre også tror på dette?

Så det å forkynne tro til andre er egentlig ikke noe annet enn et ønske om å dele dumheten for selv å føle seg bedre... Heter kognitiv dissonans dette og blandt troene blir dette brukt i rik mon sammen med confirnmation bias, der de ganske enkelt forkaster alt som er i mot og klynger seg til alt som er for...

Vi bruker kognitiv dissonans alle som en bare så det er klart, men ikke i så rikt mon som de religiøse må bruke det, for de har en håpløs sak o fremme og det vet de...

.. og når de skjønner at de ikke klarer å lure andre til å tro på de samme håpløse påstandene de selv har falt for så kommer truslene... Heller ikke her skjønner de at disse truslene har like mye virkning på oss som trusler om valhalla i norønsk gudetro har på dem selv... :roll:

Et klassisk tilfelle av misbrukt kognitiv dissonans... For felles skjebne er jo felles trøst ikke sant? Når noen gjør noe som er like stupid så føles det ikke så stupid lenger liksom, selv om det såklart er det... Guder uten bevis ER stupid å tro på og de vet det. Er ikke for ingenting at de selv kaller seg for dårens tro, for de vet at det er dumt og det eer derfor de vil ha flere med seg... Og som vi ser over her, virker ikke guleroten så tar de frem piggtråen... Uten å forstå at den piggtråen ikke biter på andre enn de som tror på piggtråen selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her legger jeg igjen til deler av mitt vitnesbyrd (mer fullstendig denne gang)

Men først og fremst:) Jeg er en frelst fyr som hverken har, eller tilhører (den dag i dag) noen form for kristent miljø - Jeg sto heller ikke som konfirmant. - Jeg har fått oppleve Kristi nåde på de forunderligste måter, og forteller stadig om dette.

Videre:) - Jeg er heller ingen tilhenger av religion - Da man gjerne ikke tar stilling selv, men snarere blir styrt av religionen som institusjon.

- Bibel er vel og bra, spesielt Paulus leser jeg en del av. Men det er selve Guds berøringen jeg trakter etter. (Først bør man bli frelst - Så kan man i ettertid fordype seg i bibel)

Kristne som ikke klarer å føle Guds nærvær (Kristi nåde) - ved evt. innpoding, rettelser eller annet - Sitter fortsatt stuck - Dette er helt fundamental lære angående om man er blitt frelst eller ikke.

Hva det hele dreier seg om er en helliggjørelse - Ifølge bibel blir de kristne omtalt som "de hellige" og ikke kristne hele 63 ganger, hevdes det. Skjønt det egentlig betyr det samme.

Mange taler om helliggjørelsen, men få eier den - Mange vil gjerne eie den, men kjenner ikke veien - Mange kjenner veien, men gjør ikke alvor av å gå på den.

Jeg kunne faktisk høre en stemme tale til meg i dagene etter at jeg ble frelst. - Først i en drøm, men underlig nok fortsatte Ånden å tale til meg i dagene etter frelsen - i våken tilstand - en stikkordbasert tale - En kristen personlighet.

- Jeg fikk bl.a. helliggjørelsen forkynt muntlig - "Helgen" - "Status" - noe som er uhyre sjelden. (i våken tilstand)

Jeg vet at det finnes eks. der personer har blitt gitt dette av Gud, for så, i ettertid bli verdslig utkåret - Tatt til seg av religion (kanonisert som religiøs helgen)

Dette er imidlertid vranglære - Absolutt alle som blir frelst regnes ifølge Testamentet å være helgener. (Helgen betyr hellig) - Helging/helliggjørelse - Og selvsagt skal ikke helgener tilbes.

Alle som blir frelst blir med det helliggjort.

Slik forsto jeg til slutt hva som hadde hendt meg.

Det første muntlige kontakten jeg hadde, var påfølgede natt etter bønnen (jeg ble frelst påfølgende dag etter frelsesbønnen).

Den natta hørte jeg først en stemme (kvinnelig røst) synge så vakkert (med instrumenter og det hele) - Ferdig produsert greie - Først på engelsk, så på norsk, og jeg er hverken Mozart eller Beethoven, så her fatta jeg jo at det måtte være noe hellig i gjerde:) - så jeg sa: Jesus Kristus? - da hørte jeg en stemme si: "Ja".

Dagen etterpå begynte jeg å høre stemmen tale til meg i våken tilstand. Han sa: "Livets bok" en gang jeg løftet opp Det Nye Testament. Videre hørte jeg stemmen si:" livet" - "gave". (regner med jeg ble gitt livet i gave, eller noe i denne duren)

- En gang jeg selvsikkert sa til meg selv: Jeg er en som vet Gud finnes - hørte jeg en stemme si: "Dypt troende" - Da ble jeg litt satt ut, men man kan heller ikke føre en debatt med Gud.

Hvorfor mener jeg å vite hvem som taler til meg?

Vite og vite -) - Uansett - En gang jeg skulle til å hedre herren på en internettside (jeg skulle poste navnet Jesus - skrevet gjentatte ganger etter hverandre) Jeg skulle gjøre dette i god vilje.

- Men rett før jeg skulle poste denne kommentaren hørte jeg en stemme si: "Du skal ikke banne" - Slik fikk jeg også indirekte kjennskap til hvem han var.

- Bud nr. 2 - Du skal ikke misbruke Guds navn (du skal ikke banne)

Alt dette fikk jeg høre - pluss noe annet.

Alle mennesker kan i sammenheng med bønn, dyp tro, erkjennelse, ydmykhet og omvendelse (slik jeg ovenfor beskriver) oppleve lignende saker.

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Min subjektive sannhet. Legg merke til at jeg ikke sier det er en sannhet for andre. Legg også merke til at jeg selv tar dette opp - Dyp tro/viten-spørsmålet (i mitt vitnesbyrd)

Hva er det du egentlig forsøker å formidle? At 2+2 godt kan være 4 for resten av verden, men at det er din "subjektive sannhet" å godta alle svar fra 3.14 til 6.28 samt 23?

Sannhet er ikke et valg man tar.

http://www.nizkor.or...st-fallacy.html

Men husk også at jeg en gang sto på den andre siden av gjerdet. Jeg sto engang i blant dere.

Nei. Vi har ingenting til felles i dette spørsmålet, og jeg tviler på at vi noensinne har hatt det.

Om du bytter ut "subjektiv kunnen" med "min virkelighetsoppfatning", så gir setningen mer mening, og du burde videre forstå hvorfor din personlige overbevisning er verdiløs for andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@ Mr.K.

I din kristentro, tror du på det som står i bibelen?

Referer til Bergprekenen (Matteus 5: 17-20)

17 Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. 19 Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket. 20 Ja, jeg sier dere: Dersom ikke deres rettferdighet langt overgår de skriftlærdes og fariseernes, kommer dere aldri inn i himmelriket.

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvor i bibelen det står, men det står at man ikke skal klippe håret sitt og heller ikke barbere seg. Så da lurer jeg på om du gjør det, eventuetl om du ber om tilgivelse for å ha gjort det? For om du gjør det og ikke ber om tilgivelse så følger du jo ikke jesu ord, der han sier at ikke noe skal forsvinne fra loven, slik det er gjengitt i bibelen, og om du ikke følger dette hvordan kjan du da ha et personlig forhold med en gud du ikke hører på?

Om du mot formodning ikke følger bibelen så følger du heller ikke gud, eller jesus da bibelen er guds ord, og jesus har selv sagt at ikke noe skal forgå fra den (den som i bibelen guds ord).

Også lurer jeg på om du holder sabbaten hellig slik man skal gjøre, det betyr at man ikke skal klippe gress vaske eller slike ting. og jeg lurer da samtidig på om du er flink til å passe på at din træl (slave) heller ikke jobber, slik det står i bibelen.

Jeg lurer og på hvordan du forholder deg til det at når det kommer til steining av personer som har brutt loven på en slik måte at det er straffen, bare skal utføres av personer som er frie for synd, for man blir da "fri" for sine synder når man har bett om tilgivelse? Om man ikke blir det så lyver jo bibelen da den sier at man er tilgitt og derav "fri" for sine synder. Og da burde det jo isåfall være greit at man som tilgitt og syndfri kan steine disse individer til døde, eller hva mener du om det?

Nå har jeg tatt dette fra det jeg har lest av bibelen tidligere og har derfor ikke nøyaktig hvoir det står i bibelen, men jeg kan om ønskelig prøve å finne det ut for å ha en kilde å vise til. Det kan og være at det er noe jeg husker feil, og bibelen er jo oversatt i flere versjoner som ordlyden er litt annerledes i som igjen gjør at noe kan være misforstått.

Jeg spør om dette fordi jeg oppriktig lurer på hvordan du stiller deg til disse tingene, og til dels for å utfordre din tro.

Jeg vet ikke om det finnes en gud, men om det gjør så tviler jeg på at det er en gud som er slik den kristne gud er, ei heller hvordan gud er i alle andre relgioner.

Lenke til kommentar

De som skrev bibelen hadde jo i alle fall gode hensikter. "Vær snill ellers havner du i helvete", hvem kan vel være slem da?

Nå er ikke helvettes tanken konstruert for å få kristne folk snille da, (i kristendom er det samme F hvordan du oppfører deg så lange du bare tilber, som er det eneste saliggjørende i kristendom), men for å skremme folk til å bli i troen. Det er jo først og fremst dem som tviler som vil havne der, i følge de jødiske/kristne mytene...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje de mente: Vær snill med deg selv, ellers havner du i ditt eget helvete

Du mener A.

De skrev B.

Kanskje de mente A?

Smart å skrive A da, ikke?

Mulig, eller kanskje de trodde at vi er smartere enn det vi er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig, eller kanskje de trodde at vi er smartere enn det vi er.

Da var de isåfall ufattelig dumme.

Tja, jeg er vel enig i at det var nå passe dumt å forvente at vi skulle fatte noe så komplisert - men så kan det nu hende at det var tenkt i banene til Nils Arne Eggen, og han har nemlig sagt; "its hope in a hanging snore"

Eller kan det være at det ser slik ut:

422531_3476163590768_1471583649_33179487_774500402_n.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...