Gå til innhold

To have your heart added in hell.

Anbefalte innlegg

En av de farligste forførelser i tiden er nettopp de retninger som fornekter læren om den evige fortapelse.

La meg derfor henvise til Guds ord i dette uhyre aktuelle emnet; ”og de mange som sover i jordens muld, skal våkne opp, noen til evig liv, noen til skam og evig avsky” (Dan 12,2)

Videre: ”og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv” (Matt 25,46).”Og de skal komme ut, de som har gjort det gode (omvendt seg og kommet til tro på Jesus), til livets oppstandelse, men de som har gjort det onde (avvist budskapet om frelsen i vantro), til dommens oppstandelse” (Joh 5,29)

Alle som fornekter Skriftens lære om fortapelsen og den evige pine, må på en eller annen måte fornekte eller se bort fra klare ord i Bibelen. - Av den grunn er det så avgjørende for oss å få stadfestet Bibelens lære i denne saken.

Saken er denne: Fra fødselen av er vi av naturen ”vredens barn” (Ef 2,3). Av den grunn er fortapelsen ikke en mulighet, men en virkelighet. Frelsen, derimot, er en mulighet – for de fortapte! -

Hele tiden tales det i Bibelen om to utganger etter dette livet: Lasarus er i Abrahams skjød – den rike mann er på pinens sted (Luk 16,22-23).

Bibelen lærer klart en evig fortapelse for de vantro.-

Derfor er det uhyre skjebnesvangert om enkelte teologer eller kirkesamfunn begynner å så tvil om Bibelens lære om fortapelsen. - For dermed tas grunnen bort for all misjonsvirksomhet. - Derfor ser jeg også meget alvorlig på den historisk-kritiske metodes påvirkning i undervisning og gjennom bibelkommentarer. - I lengden virker den undergravende for evangelie-forkynnelsen og misjonen.

Hvis det ikke var noen evig fortapelse – slik Bibelen lærer - da var alt misjonsarbeid grunnløst og unyttig, nesten.

Ve verden for forførelser. For forførelser må komme, men ve det menneske som forførelsen kommer ved!” (Matt 18,6-7).

Videre:) Her påpeker jeg visse aspekter vedrørende min egen tro.

Hva det hele egentlig dreier seg om er et personlig forhold til Kristus, og en helliggjørelse.

Mange taler om helliggjørelsen, men få eier den - Mange vil gjerne eie den, men kjenner ikke veien - Mange kjenner veien, men gjør ikke alvor av å gå på den.

Her er en hurtig innføring (jfr. Kierkegaards kritikk av folkekirken) Religiøsitet A. Dette er den konforme og ukrevende religiøsiteten, hvor personen trofast går i kirken, ber sin aftensbønn - men mer av rutine enn egentlig eget valg. Ifølge Kierkegaard er denne formen for religiøsitet ikke akseptabel, da man ikke tar stilling selv, men snarere blir styrt av religionen som institusjon

Religiøsitet B. Den lidenskapelige og åndelig krevende troen er det ultimative stadie, hvor personen innser det paradoksale og absurde i det kristne gudsbegrepet: Gud fødes som menneske, for å dø på korset og oppstå igjen, så menneskeheten frelses for dens synder.

Tyngdepunktet flyttes fra ortodoksi til ortopraksi, dvs. at vekten legges på en personlig fromhet og livsførsel fremfor dogmatisk tilslutning til en bestemt lære. Avvisning av kirkens mandat som frelsesformidler og sakramentenes mirakel til fordel for troen på den mer direkte og personlige gudskontakt.

Dette er også grunnen til at mye kristen religion er feilslått.

Dette er kjempeviktig, mener jeg.

Her er en vei som faktisk funker - (etter min erfaring)

Many people view Christianity as attending church, performing rituals - That is not Christianity. True Christianity is a personal relationship with Jesus Christ. - Accepting Jesus as your personal Savior means placing your own personal faith and trust in Him. No one is saved by the faith of others - No one is forgiven by doing certain deeds. You must pray for Salvation and forgiveness for your sins - And you must pray with great conviction in your heart - Turn your life around - Make a strong decision and turn away from sins. Attempt a "spiritual rebirth" (regeneration) of the human soul. Then you will experience God (He will reveal Himself to you) - And you will be saved. With Christ's help you will be set free.

====== doing this, you will be able to be born again with a new heart in Christ - Your conscious mind will distinct right from wrong easily. We have to be born again to enter the Kingdom of God. - As Jesus said "Very truly I tell you, no one can see the kingdom of God without being born again.

- Only a personal relationship with Jesus Christ will save you.

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gang jeg ble frelst - så fikk jeg åpenbart at man ikke skulle uttale seg annerledes enn at det faktisk var snakk om livets to utganger.

Dette er også bibelsk.

Nettopp derfor tok jeg dette opp.

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Best å ikke sovne helt hen når det kommer til dette. Husk at vi vokser opp i et ugudelig land (Norge er i dag et av verdens desidert mest ensidig sekulariserte og Guds fiendtlige nasjoner )- Der det hele er blitt forsøkt bagatellisert og feid under et teppe lenge nok - Uten nåde (frelse for våre synder) så går vi en relativt utrygg skjebne i møte den dagen vi dør. (ifølge mitt subjektive syn, (baserer dette både på bibel, gudsopplevelse, åpenbaring og nåde)

Naturligvis nok bryr ingen av de ikke-troende seg om hvor du havner den dagen du dør.

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar
Best å ikke sovne helt hen når det kommer til dette. Husk at vi vokser opp i et ugudelig land (Norge er i dag et av verdens desidert mest ensidig sekulariserte og Guds fiendtlige nasjoner )
Tvert i mot så er norge et av de få lendene i verden som gir DEG lov til å dyrke hvem pokkers gud du bare vil så lenge dette ikke går på bekostning av andre... Men av en eller annen grunn fatter ikke kristne dette, de tror at ved å sette deres egen religion LIKEVERDIG alle andre livssyn er det samme som gudefientlig og avkristning... Ting som ALDRI engang ble nevnt så lenge kristendom hadde fortrinnsretten her i landet, og som er alt de har mistet... Men nå kjører de syte klage sang så det holder over hvor ugudelige norge har blitt, fordi de ikke lenger blir forkynnet med statens velsignelse på skolen og instutisjoer..

Når skal de gå opp for dem at i de fleste land i verden ville deres kristentro kostet dem livet egentlig...?

Der det hele er blitt forsøkt bagatellisert og feid under et teppe lenge nok! Uten nåde (frelse for våre synder) så går vi en relativt utrygg skjebne i møte den dagen vi dør. (ifølge mitt subjektive syn, (baserer dette både på bibel, gudsopplevelse, åpenbaring og nåde!)
Hadde dette vært støttet av bittelitt bevis så ville det stilt seg anderledes... Har du noen gang tenkt på det? Slik det stilelr seg i dag truer du bare folk med to tusen år gamle påstander og din egen uærlige fantasi, da det ikke er noe i kristendommen heller som indikerer noen form for sannhet bak disse truslene...

Så fortset for all del å true i vei du, det er bare du selv som tror på disse truslene da, for sekulære er de bare latterlige... Som om en skaper, HVIS det fantes en skaper, hadde hatt noen glede av å pine folk i en evighet på denne lille planeten liksom... Litt av en kjærlig gud må jeg si, som kun er kjærlig hvis du tilber fyren...

Naturligvis nok bryr ingen av de ikke-troende seg om hvor du havner den dagen du dør.
Jeg havner i jorden, enten brent eller hel. Siden jeg ikke har noen sjel, men en bevissthet som opphører å eksistere når jeg dør tar jeg det helt med ro for disse truslene dine.. :) Hvorfor tro at noe vil skje som ikke støttes overhodet av hva vi faktisk ser i verden i dag?

En annen ting du BURDE tenke på, men som sikkert aldri har streifet deg er at vi mennesker har trodd på en rekke guder oppover i tiden. Din har vi kun tilbedt i 6000 år og siden det ikke er noen flere eller bedre bevis for din gud enn noen av de andre er det ikke brått så sikkert at vi havner hos din gud... Og en ting er jeg helt sikker på og det er at ingen av disse imaginære gudene er noe glad i folk som har trodd på feil gud... Tror den guden, om det eksisterer en gud, vil sette mye større pris på en ateist som i det minste var ærlig nok til å vente å se... Deg derimot kommer til å få et helvette der du kommer som kristen... Det rare er at du ler av dette samtidig som du ikke forstår at vi ler av deg og truslene dine... :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Først vil jeg bemerke at jeg ikke er her for å drive noen religiøs krangel, men svarer selvsagt hvis det skulle poppe opp noe jeg ikke har hørt utallige ganger før. o:)

Jeg er her for å fortelle ut i fra mitt subjektive ståsted, og husk at jeg som kristen ikke kan være noen løgner. - Jeg bærer også et vitnesbyrd, som jeg en eller annen gang sikkert kan legge ut, men av erfaring har jeg innsett at det burde holde med å si at jeg har erfart Gud og blitt gitt nåde. Jeg ble åpnet opp for det som jeg tidligere hadde vært forblindet for.

Over til en liten digresjon:)

- Dere som alltid vil at man liksom skal klare å "bevise" Gud - Jeg skal heller ikke gjøre det - Likevel så..

Jeg tenker selvsagt på tilfellet Joralf Gjerstad (snåsamannen) -

En kristen kar som jeg mener har fått den bibelsk omtalte nådegaven ved håndspåleggelse og helbredelse.

Rett på sak her. o:) Emne: - Gjerstad og placeboeffekt.

Placeboeffekten sies å slå ut ved personlig forventning, eller en kulturelt skapt forventning.

- Omtrent samtlige av de som har blitt helbredet gjennom Gjerstads nådegave har av helt naturlige årsaker først prøvet ut skolemedisin, den er grei.

- Men så, til poenget:) - Hvis en og samme person først skulle bli berørt av placeboeffekten - Burde ikke dette da logisk nok skjedd ved forventning til skolemedisinen - Man har større tiltro til leger - (og det burde skape en langt høyere motivasjon) - enn til noen trollmann oppe i Snåsa?

Dette slår litt bena unna for placeboeffekten, uten at jeg vil si at den aldri har spilt noen rolle.-

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Til slutt - legger jeg til dette.

Kristendommen har gjort mye bra for vårt samfunn - Det sies at den er årsaken til den moderne fornuft.

Bibelen fremviser en rekke etiske dimensjoner (sinnelagsetikk, regeletikk, konsekvensetikk, empatisk etikk) og er åpen for ulike typer politiske filosofier. Noe av det som skiller kristen tro fra andre større "religioner" er samtidig nettopp fraværet av religiøse lover og politikk.

Som den ateistiske filosofen Jürgen Habermas her kommer inn på (i et intervju i Time of Transitions- Polity Press, 2006). - Egalitarian universalism, from which sprang the ideas of freedom and social solidarity, of an autonomous conduct of life and emancipation, of the individual morality of conscience, human rights and democracy, is the direct heir of the Judaic ethic of justice and the Christian ethic of love. This legacy, substantially unchanged, has been the object of continual critical appropriation and reinterpretation. To this day, there is no alternative to it. And in light of the current challenges of a postnational constellation, we continue to draw on the substance of this heritage.

Lenke til kommentar

NB: Jeg kan til tider gjerne virke litt rett opp og ned.

Dette er fordi enten så vil folk lytte eller så vil dem ikke.

Så jeg gidder ikke lenger bruke tid på personer som kun er ute etter å kverulere kristendom. :)

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Jeg er her for å fortelle ut i fra mitt subjektive ståsted, og husk at jeg som kristen ikke kan være noen løgner.

Så jo, som kristen både har du jugd før, jugd nå og kommer til å juge igjen. For å fremme påstander man ikke har et eneste bevis for som sannhet er å juge i min bok.

Men artig at du skulle nevne dette, for dette er hva kristne tror. De anser seg selv som verdens ærligste mennesker fordi de tror på jesus, men stort mer uærlig enn det går det vel ikke an å bli.....

Kverulere i kristendom er jo hva du selv gjør, for du kverelerer jo hele tiden med at disse påstandene er sannhet, noe de ikke er, men du forstår ikke det du og det er det vi prøver å få deg til å forstå. Men som jeg sa, så ærlige kristne er ikke kristne, for de vil aldri innrømme at de ikke har annet enn påstander og sin egen fantasi som bakgrunn og topper uærligheten med å tro at dette er sant fordi de tror det er sant...

Så den kveruleringen står du for selv her, dessverre...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du havner ingen steder. Signalene i hjernen din, som gjør deg til deg stopper opp.

Som de dagene du våkner opp og ikke kan huske en eneste drøm fra den natten. Drømløs søvn du ikke våkner opp fra.

Disse signalene i hjernen din blir ikke kopiert og sendt til en magisk statisk verden om det er det du tror.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jepp, og det mest komiske er at de selv tror at de IKKE juger... :roll:

Som det å tro på noen eldgamle påstander automatisk gjør noen til et bedre menneske liksom... Men dette er hva man får når man ikke bruker logikk, skeptisme og bevis i det man tror blindt på...

Lenke til kommentar

Det er en bra trekk av kristendommen. Funker det ikke å lokke med seg folk ved argumenter,logikk og gode løfter, kan man alltid true dem med helvete:)

hva er vitsen med å bygge argumenter på bevis,når man heller kan true folk?

"Mange taler om helliggjørelsen, men få eier den - Mange vil gjerne eie den, men kjenner ikke veien - Mange kjenner veien, men gjør ikke alvor av å gå på den."

Denne utalelsen for meg betyr 2 ting:

1. De som ikke kjenner veien, er altså feil religion,siden de VIL,men vet ikke hvordan. Dette vil for meg si at alle som ikke er overbevist i akkurat din religion fortjener evig pine,kun fordi de tilfeldigvis ble født i et annet land

.

2. DU tror at du vet veien, DU tror at du går på veien, DU tror at du kommer til himmelen,mens vi andre havner i helvete. Skal jeg tolke det så er det kun et eneste stort behov for å føle seg overlegen andre!

"jeg som kristen kan ikke lyve" enda større overlegenhet og bedrag,tror du virkelig at folk går rundt og tenker "wow,han er kristen,derfor er alt han sier sant?" beklager,ingen er så dumme.

"Many people view Christianity as attending church, performing rituals - That is not Christianity. True Christianity is a personal relationship with Jesus Christ."

LITT vanskelig å ha "personlig forhold" til en som aldri snakker til deg?

Og til slutt: Det er ingenting jeg syns er vanskeligere å respektere enn kristne som ikke er kristen. "Jeg har personlig forhold til jesus, jeg hater alt han hater,og jeg kommer til himmelen,men jeg drar ikke til kirken,og deltar ikke i KRISTENDOM,selv om det erjesus sin religion"

Du tror på den kristne guden,men hans religion er ikkenoe for deg? neivel..

Endret av mobillader
Lenke til kommentar

"Many people view Christianity as attending church, performing rituals - That is not Christianity. True Christianity is a personal relationship with Jesus Christ."

LITT vanskelig å ha "personlig forhold" til en som aldri snakker til deg?

Svar: Jeg kunne faktisk høre en tale i dagene etter at jeg ble frelst. Først i en drøm, men underlig nok fortsatte Ånden å tale til meg i dagene etter frelsen - i våken tilstand - en stikkordbasert tale - - :) - Kristen personlighet - Jeg fikk bl.a. helliggjørelsen muntlig - statusen - noe som er uhyre sjelden. Alle som blir frelst blir med det helliggjort.

Alle som blir frelst skal kunne oppnå en eller annen form for kontakt.

Man skal kunne føle innpoding, rettelser, evt. tale osv.

My sheep hear my voice; I know them, and they follow me.

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Etter at du ble frelst så hørte du en tale?

Ånden talte til deg altså, når du var våken. Hva sa den? var det en menneskelig- stemme?

Men den ga deg bare stikkord fra en tale,altså? hvor høyt hørte du den? var det hvisking? var du alene? var det andre som kunne høre det?

Svar: Vanlig stemme - (som om den kom fra mitt eget hjerte)

Først og fremst:) Jeg er en frelst fyr som ikke tilhører noe kristent miljø - Jeg sto heller ikke som konfirmant. - Jeg har fått oppleve Kristi nåde på de forunderligste måter, og forteller stadig om dette - :)

Så til saken:) _ Det første kontakten jeg hadde, var påfølgende natt etter bønnen (jeg ble frelst påfølgende dag etter frelsesbønnen). - Den natta hørte jeg først en stemme (kvinnelig røst) synge så vakkert, (med instrumenter og det hele), Ferdig produsert greie. Først på engelsk, så på norsk, og jeg er hverken Mozart eller Beethoven, så jeg fatta at her måtte det jo være noe hellig i gjerde:) så jeg sa: Jesus Kristus?, da hørte jeg en stemme som sa - "Ja"

Dagen etterpå begynte jeg å høre stemmen tale til meg i våken tilstand.

Han sa: "Livets bok" en gang jeg løftet opp Det Nye Testament.

Videre hørte jeg stemmen si:" livet" - "gave". (regner med jeg ble gitt livet i gave, eller noe i denne duren.

En gang jeg selvsikkert sa til meg selv: Jeg er en som vet Gud finnes - hørte jeg en stemme si: "Dypt troende" - Da ble jeg litt satt ut, men man kan jo ikke føre en debatt med Gud. o:)

Hvorfor mener jeg å vite hvem som taler til meg?

Vite og vite. - :) Uansett - En gang jeg skulle til å hedre herren på en internettside (jeg skulle poste navnet Jesus - skrevet gjentatte ganger etter hverandre) Jeg skulle gjøre dette i god vilje. Rett før jeg skulle poste denne kommentaren hørte jeg en stemme som sa: "Du skal ikke banne" -

Slik fikk jeg også indirekte kjennskap til hvem han var.

Bud nr. 2 - Du skal ikke misbruke Guds navn (du skal ikke banne)

Dette, pluss noe annet.

Det har ofte gått på tvers av forventningene.

:)

Endret av Mr.K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...