Gå til innhold

Sniper Elite V2 - PC-utgaven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Campaign er på 5-6 timer og man får med en ekstra mission om man pre-orderer. Hadde ikke kjøpt på release og heller ventet til det går ned i pris. 210 kroner er dog ikke mye, men da må man ha en kamerat man kan gå co-op med. Ellers får man mye morro med x-ray bullet time dreping, men det går fort av dato da oppdragene til tider er litt repetive og vanskelighetsgraden er ekstremt lav.

Ut ifra tutorialen i starten og trailer virker det som om man kan sette opp kills og traps veldig bra, men egentlig er det straight forward og komme seg til neste checkpoint. Gjennom hele campaignen fant jeg 5-6 punkter der jeg faktisk fikk bruk for trip wire og landmine. Ellers kommer fienden inn en og en der man bare kan stå og snipe dem uten problemer. Spillet er nok ikke verdt mer enn 6/10 bare fordi det blir for repetivt og kjedelig.

Et kult element de har lagt inn er at det skal være mulig å gjøre alt stille. Skulle ønske det ble litt mer av det gjennom hele gamet og ikke bare på veldig spesifikke steder. Du kan skjule skuddene dine i lyder rundt deg og man må time skuddene med bomber som smeller, kjerke tårn som ringer, osv.

AI'en i spillet er helt på jordet og som jeg sa så kommer fienden inn en og en. Jeg spilte på Sniper Elite og fant ikke spillet vanskelig i det hele tatt. Det var bare når AI'en gikk berserk og skøyt på alt i alle retninger at det ble vanskelig. Liker heller ikke dette med at AI'en ikke ser deg om du er i cover, men om du croucher bak et cover ser de deg fortere.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Er enig med at dette spillet ikke fortjener noe mer enn 5-6/10, siden det er så mye som trekker spillet altfor mye ned. Tror faktis jeg likte det første Sniper Elite bedre. Kan ikke huske jeg reagerte så mye som jeg gjorde med v2.

Pros:

• Liker lyden av våpene, og da tenker jeg på sniper riflene.
  • Grafikken er relativ pen
  • Xray-bulletcam-balle-skudd
  • Score systemet
  • Jeg har vært borti verre AI
  • AI snakker på tysk
  • Ok voiceacting

Cons:

• Liker ikke at hvis man er borti en vegg, en bil, en ett-eller-annet så stopper fyren helt opp. Ødelegger flyten i spillet.
  • Bruker 5.1 men til tider er lyden helt på tryne. Folk som er langt unna høres ut som er rett bak meg o.l.
  • Veldig linært, ja, du kan bestemme om du vil lage mye bråk eller ikke, men du har ikke store valgmuligheter på hvordan du vil fullføre oppdraget.
  • Litt bedre custom vanskelighetsgrad. Med det tenker jeg på at om man vil ha med tagging etc, så må du også ha med autoaim og andre hjelpemidler.

Lenke til kommentar

Kjøpte det hovedsaklig pga multiplayeren men det fenga ikke så mye som jeg ville tro.

Delta Force: Black Ops er eneste sniperspillet i multiplayer som gjorde det bra. Kilometer på kilometer med omgivelser og man kunne se kula falle mens den bevegde seg mot målet.

Selv med stor vind og Elite Mode så er det usannsynlig enkelt å plante skudd i Sniper Elite V2. Det er noe som skurrer. Om vinden er mye til venstre så setter jeg bare siktet litt til høyre og så er det headshott uansett. Og x-ray cam blir man så ufattelig lei av etterhvert.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Får nok bedre valuta for pengene ved å gi dem bort til 20 rumenere på Karl Johan enn å bruke noe som helst på "SE2". Første spillet i serien var bare søppel.

Vel, da burde vel dette spillet være midt i blinken for deg. Det er nemlig omtrent totalt anerledes. Mye mer lineært, mye mer konsollfisert, simplifisert. Mye høyere tempo.

Personlig synes jeg spillet er digg. Å betale 250kr eller hva det nå var, for et slikt spill som jeg kan nyte i COOP med en kompis, er slettes ingen dårlig deal. Fin grafikk, god action, mye moro. Absolutt å anbefale - om man faktisk har venner å spille med.

Anmeldelsene kjenner jeg meg ikke selv igjen i, over hodet. Eller rettere sagt, jeg kjenner meg ikke igjen i selve skåringen spillet får. 6/10? Call of Duty-serien får konstant 9/10 overalt.

Men den lave skåren kan vel være komme av at anmelderne dømmer spillet utifra det faktum at det selges til fullpris i USA og kontinentale Europa. Da skjønner jeg det. Jeg ville ikke betale €50/400kr for dette spillet. Prisen slik den er hos oss (€31 når man forhåndsbestilte og fikk med Hitler-DLC'en) er midt i blinken. Blir man grinete for å ha brukt 250kr på dette spillet (som slettes ikke er dårlig), så er man sannelig en gjerrig person. Eller kanskje en av disse hersens russen som på død og liv skal bruke foreldras penger på øl. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt og spilt spillet hele helga. Synes også Ai er ganske på trynet, og spillet var veldig enkelt. Gjorde tabben med å spille gjennom på marksman først. Nå har jeg spilt gjennom hele campaign i coop med en kompis og det kan jeg virkelig anbefale! :)

Virkelig et gøy coop spill, men ganske lett. 6/10 synes jeg er greit

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg spilt meg ca halveis gjennom spillet tenker jeg. Om spillet er ca 5-6 timer som noen sa.

Er kjempeposetivt overasket så langt. Med så mange reviews som regelrett slakter spillet (4\10!), hadde jeg virkelig ikke høye forventninger. Men spennende setting så jeg ga det en sjangs.

* Våpenfølelsen er veldig god, ikke bare på sniper rifla, men også pistoler og maskin pistoler.

* Man kan godt kjempe litt med maskingevær, går greit å ta noen soldater av dage med det, så lenge de ikke er for mange. Men man er likevel så sårbar at man av seg selv velger bort maskingevær til fordel for sniper det meste av tiden. Det er også morsomere og bedre tilrettelagt for sniping det meste av tiden. Jeg synes det er flott at de ikke "tvinger" på deg sniper rifla, men faktisk har klart å lage spillet på en slik måte at det både er best og mest artig å bruke den.

* Lydbilde på våpen er bra

*Stemmeskuespill over middels.

* Brettene er ikke kjempestore med mange muligheter til hvordan man skal ta seg frem til målet. Men ofte storenok til å gi deg mange taktiske muligheter hvordan man skal ta seg gjennom et område.

* Prøve å ta områder stille er tilfredstillende og snikemekaniken fungerer ganske bra.

* Grafikken er noe ujevn, noen steder har de ikke tatt seg tid til å lage veldig pene, på den andre siden er spillet rimelig pent der de har tatt seg tid. Med andre ord noe ujevn grafikk, men tar meg selv i å synes det er ganske pent det meste av tiden.

* Ai er rimelig ujevn, men slettes ikke det dårligste jeg har vært ute for. Faktisk er den helt grei det meste av tiden. Kommer man borte, bort osv, om noen er i nærheten vil de ta seg en tur for å se hva bråket var fornoe. Finner en soldat et lik, roper han til de som er i nærheten å sier ifra, de begynner så systematisk å lete gjennom området. Ser de deg så skyter de. Noen ganger kommer det fiender løpende ut av hus ut på gata når de hører skuddvekslinger. De virker forvirret og vet ikke riktig hvor de skal lete. Mulig dette er dum Ai... men virker realistisk nok på meg. Mens andre ganger gjør Aien helt merklige ting, men tror nesten aldri jeg har sett en perfekt Ai i et spill.

8/10 så langt :) , da har jeg ikke rørt multiplayer delen.

Lenke til kommentar

Sitter selv med følelsen av at dette spillet leverer betydelig mer enn man skulle tro utifra reviews. Jeg synes selve skytingen er bra gjennomført og som andre sier er det en god balanse mellom nærstridsvåpen og skarpskyttervåpen. AI er ikke alltid like bra, men betydelig mmer interesang enn det som er vanlig i nyere spill. Det er gjerne en gitt mengde fiender i ett ommråde og disse vil ikke umiddelbart klare å finne deg men lete systematisk, selv om det er glipper her. Jeg tror mye av grunnen til de dårlige karakterene er at spill ofte i dag vurderes utifra hvor finpussede de er og hvor flytende mekanismene i spillet er, uavhengig av om dette spillet ikke leverer noe nytt i forhold til forgjengeren (MW3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...