Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en gutt i et par måneder nå og vi har det veldig bra sammen. Greia er at har var sammen med en jente før, de var sammen i nesten fire og et halvt år og brukte aldri prevensjon ettersom hun ikke kunne bruke p-piller og han var veldig flink til å trekke seg ut. Det ble aldri noe problem med det, så regnet med at det gikk fint og i fire måneder har det gått helt bra.

Men nå er jeg litt usikker for jeg har fått en del symptomer i det siste som kan tyde på graviditet.

- Større og ømme bryster

- Svimmelhet og tretthet

- Må ofte tisse

- Har blitt veldig hormonell (kviser, humørsvingninger osv)

- Nyser en del (leste at det kunne være et tegn)

- Småkvalm og uvel i magen ofte

Problemet er at jeg har null oversikt over hvor stort mellomrom det pleier å være mellom hver mens eller hvor i syklusen jeg er. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde mensen rundt 27/28 mars. Men jeg husker ikke hvor lenge den varte eller hvor jeg var i syklusen på akkurat den datoen.

Mine spørsmål er altså:

1. Kan jeg ta en test allerede nå?

2. Kan jeg bli gravid når som helst i syklusen?

3. Kan jeg merke slike tegn så tidlig hvis jeg er blitt gravid?

Vi er begge bare 19 år, og jeg kan igrunn ikke så mye om dette, i og med at det aldri var planen å bli gravid. Føler meg ung og dum, men setter virkelig pris på svar! Anonym poster: 0296534fc90e47e12fa5e19a44ce35c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs. Om du er mer enn 1-2 uker på vei så kan det synes på en test. Det spørs når du ble gravid, altså, men i og med at du allerede føler symptomer så kan du godt ta en test. Kjøp to stk, så kan du ta en til en uke senere, bare for å være sikker.

Forøvrig så er det å dra seg ut før man får utløsning ikke noen form for sikker prevansjon, mens man har sex så kommer det smått med sæd under selve akten for å fungere som glidemiddel. Enten så var han og hans ex jæææææævla heldig, hun/han er lite fruktbar eller så løy hun om at hun ikke tok noe prevansjon. Forresten så er det ingen unnskyldning å ikke bruke prevansjon hvis man ikke tåler p-pillen! Det kommer som regel pga at man ikke skal ha i seg østrogen, og da har man andre østrogenfrie alternativer som f.eks minipillen, p-sprøyte og p-stav!

Lenke til kommentar

Du er ung og dum. Beklager, but it's the truth, du er voksen og burde vite hvordan barn blir til. Ta en test; er den negativ så begynner du umiddelbart på prevensjon. Er den positiv; gratulerer, du kan nå høste hva du har sådd.

Uansett; lykke til, jeg håper for deres del at du ikke er gravid :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...