nica Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg har vært sammen med en gutt i et par måneder nå og vi har det veldig bra sammen. Greia er at har var sammen med en jente før, de var sammen i nesten fire og et halvt år og brukte aldri prevensjon ettersom hun ikke kunne bruke p-piller og han var veldig flink til å trekke seg ut. Det ble aldri noe problem med det, så regnet med at det gikk fint og i fire måneder har det gått helt bra. Men nå er jeg litt usikker for jeg har fått en del symptomer i det siste som kan tyde på graviditet. - Større og ømme bryster - Svimmelhet og tretthet - Må ofte tisse - Har blitt veldig hormonell (kviser, humørsvingninger osv) - Nyser en del (leste at det kunne være et tegn) - Småkvalm og uvel i magen ofte Problemet er at jeg har null oversikt over hvor stort mellomrom det pleier å være mellom hver mens eller hvor i syklusen jeg er. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde mensen rundt 27/28 mars. Men jeg husker ikke hvor lenge den varte eller hvor jeg var i syklusen på akkurat den datoen. Mine spørsmål er altså: 1. Kan jeg ta en test allerede nå? 2. Kan jeg bli gravid når som helst i syklusen? 3. Kan jeg merke slike tegn så tidlig hvis jeg er blitt gravid? Vi er begge bare 19 år, og jeg kan igrunn ikke så mye om dette, i og med at det aldri var planen å bli gravid. Føler meg ung og dum, men setter virkelig pris på svar! Anonym poster: 0296534fc90e47e12fa5e19a44ce35c5 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Om dette skyldes graviditet kan du bare ta en test. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Det spørs. Om du er mer enn 1-2 uker på vei så kan det synes på en test. Det spørs når du ble gravid, altså, men i og med at du allerede føler symptomer så kan du godt ta en test. Kjøp to stk, så kan du ta en til en uke senere, bare for å være sikker. Forøvrig så er det å dra seg ut før man får utløsning ikke noen form for sikker prevansjon, mens man har sex så kommer det smått med sæd under selve akten for å fungere som glidemiddel. Enten så var han og hans ex jæææææævla heldig, hun/han er lite fruktbar eller så løy hun om at hun ikke tok noe prevansjon. Forresten så er det ingen unnskyldning å ikke bruke prevansjon hvis man ikke tåler p-pillen! Det kommer som regel pga at man ikke skal ha i seg østrogen, og da har man andre østrogenfrie alternativer som f.eks minipillen, p-sprøyte og p-stav! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Kvalmen kommer jo av at kroppen produserer HCG. Dette vil kunne vises på en vanlig test. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Du er ung og dum. Beklager, but it's the truth, du er voksen og burde vite hvordan barn blir til. Ta en test; er den negativ så begynner du umiddelbart på prevensjon. Er den positiv; gratulerer, du kan nå høste hva du har sådd. Uansett; lykke til, jeg håper for deres del at du ikke er gravid 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå