Gå til innhold

Skal kjøpe min første smarttelefon, hjelp?


Anbefalte innlegg

Mobilen min forteller meg at jeg må sette inn SIM-kortet. Jeg synes dette er rart, ettersom SIM-kortet allerede er satt inn. Men nå har den lille metalltingen som holder SIM-kortet på plass nesten falt av, så det er kanskje ikke så rart allikevel. Mobilen er nå en gang snart fire år gammel, så det er kanskje på tide med en ny?

 

Som den eneste personen på det eurasiatiske kontinent som ikke har skaffet seg en smarttelefon, har jeg nå lyst på en slik en. Jeg kan imidlertid ingenting om mobiltelefoner, så jeg vet ikke hel hva jeg ser etter her.

 

Telefonen skal primært brukes til telefonering, noe telefoner gjerne brukes til. Alt ekstra tilbehør utover dette er å anse som en bonus, selv om et bra kamera og/eller lang batterilevetid ville vært ekstra stas. Eneste kravet jeg har er at det ikke skal være en iPhone, ellers er jeg åpen for det meste.

 

Noen forslag?

Endret av Kjeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du noen prisklasse??

ser du etter det nyeste og beste?

bra kamera og batterilevetid, så er det jo flere gode kandidater.

 

litt eldre telefon som htc desire HD synes jeg er en bra telefon, fin pris har den også.

nyere og bra kamera har jo sony ericsson xperia s

faktisk ikke halvgæren pris på den heller.

Lenke til kommentar

Søstera mi har smarttelefon, jeg skal spørre henne hvilket OS hun bruker og hva hun synes om det. Selv heller jeg litt mot Android etter å ha lest litt anmeldelser og lignende, men jeg setter selvfølgelig pris på innspill.

 

Pris har jeg ingen formening om, da jeg ikke aner hvor mye slike telefoner koster. Ser ut som de fleste ligger et sted mellom 2000-3000 kroner, det kan jeg leve med.

 

Et par generelle spørsmål: Prisene man ser på f.eks. Komplett, er de med eller uten abbonement? Og hvordan er det med apper og sånt, kan alle mobiler laste ned alle apper? Kan alle smarttelefoner scanne sånne QR-koder? (for det har jeg hatt lyst til å gjøre lenge nå).

 

Ellers har jeg sett litt på en Huawei Honor U8860, det virker som om den har fått gode anmeldelser, og den ligger nærmere 2000 enn 3000 kroner. Dessuten har den (visstnok) god batterilevetid. Hva sier ekspertene?

Lenke til kommentar

Jeg bytter telefon veldig ofte gjennom jobben.

Forstår det slik at du har enkle behov, bare noe du kan ringe med.

 

Greit kamera, også til filming Har ikke snøring på pixler men resultatet ser bra ut.

Filmet med en sånn -->

God batteritid (Har av og til glemt den igjen en plass i lang og når den dukker opp er den fremdeles på)

Litt solid.

Tåle en skvett med vann.

Liten.

Ok lydkvalitet på samtaler.

 

Er ting som de fleste setter på på.

Sony Ericson experia active er en sånn telefon.

 

 

Ekstra bonus:

Viss du driver med trening har den innebygget ant+ og du kan koble til ant pulsbelte,cadensemåler, wattmåler, footpood etc...

Veldig kult og grunnnen til at jeg har en slik telefon i samlingen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...