Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil helst drikke alkohol alene.

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg drikker alkohol så liker jeg best å drikke meg full alene, og ikke sammen med venner. Ofte når kompiser spør om jeg vil drikke sammen med dem, så finner jeg på unnskyldninger som at jeg ikke drikker idag, at jeg må hjem og sove for at jeg skal jobbe i morgen osv.

Og med en gang jeg kommer hjem så tar jeg fram spritflaska. Det er helt enkelt best å drikke i sitt eget selskap. Kan ha mye å gjøre med at jeg har gjort masse rart i fylla når jeg har drukket sammen med andre, jeg vet ikke.

Er jeg unormal? Alkohol skal jo være en sosial ting.

Anonym poster: 2bb672bfbc731a7b1860647ae5b718a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke unormal, mange mennesker ruser seg på fritiden. - Dette representerer heller et "usunt" privatliv...

Jeg vil anbefale deg å begynne med trening, eller noe sosialt for å bryte trenden. - Fortsetter du å drikke alkohol på fritiden lenge, vil du til slutt oppleve at dette blir såpass mye av en vane at det blir en del av din livsstil.

Mange bryter trenden ved å finne seg en hobby. - Etter en stund vil du se at den sosiale følelsen er bedre enn rusen.

Men for all del, ditt liv, din alkohol.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Notteliten:

Mulig at det kan utvikle seg til en livsstil, ja. Jeg drikker for mye alene og for lite sammen med andre, har jeg oppdaget. Antar at jeg drikker alkohol motsvarende ei flaske vin alene nesten hver dag, men det kan bli mer eller mindre. Noen dager drikker jeg ingenting med alkohol. Har også merket at dette kan komme i perioder.

Hobbyer har jeg. Driver en hel del med skyting, og det er jo ganske sosialt. Og selvfølgelig alkoholfritt da våpen er involvert. Friluftsliv av forskjellige slag er en annen hobby/interesse jeg har.

- Trådstarter Anonym poster: 07c770013578ed694dfdc15cd1132193

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...