telifia Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei Har akkurat fått Tv-Ut til å fungere under windows xp ved å bruke tvtool. Problemet er bare at jeg ikke får farger.. :sad: Noen ide om hvordan dette gjøres? I TvTool har jeg enablet PAL, men jeg får alikevel bare svart hvitt. I avanserte egenskaper på skjermkortet får jeg ikke gjort noe som helst under flippen "Andre enheter". Det er grått der jeg kunne ha fått valgt "TV" og "Digitalt Flatt Panel". :sad: Har 23.11 drivere (er ikke det de nyeste fra nVidia?) Skjermkortet er: Palit Daytona GeForce3 ti200 Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Bruker du composite eller s-video ? Hvis du bruker s-video så er det ikke alle kabler som gir farger. Lenke til kommentar
telifia Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Bruker S-Video... Men det som er litt merkelig er at jeg får fint farger dersom jeg velger vga-modus, eller for den saks skyld kjører windows me. Er det noen grunn til at man ikke får farger med S-Video i Windows XP? Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 18:11, telifia skrev:HeiHar akkurat fått Tv-Ut til å fungere under windows xp ved å bruke tvtool. Problemet er bare at jeg ikke får farger.. :sad: Noen ide om hvordan dette gjøres? Lek med innstillingene på *TVn*. Sjekk om det funker å bytte mellom S-Video og RGB på inngangen der. Lenke til kommentar
jmsolland Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hei! Jeg har også akkurat installert XP på min Toshiba Laptop. Jeg får ut farger, men blått og rødt har byttet plass. Jeg finner heller ikke instillingen der det går an å skifte mellom PAL og NTSC. Det virket helt fint når jeg kjørte WinMe. Jeg bruker TV-out og kobler inn på Scart-en på TV'n Hva er TVTool for noe? Kan det hjelpe meg tror du? mvh. Jmsolland Lenke til kommentar
ilex Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 det er masse forskjellige video inn kanaler på tv'en. du må bruke riktig, da får du farger, det er bare å bla igjennom på tv'en. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Mange snakker om dette for tiden. Jeg også. Jeg har gf3 ti 500 i winxp. Noen som har fixa dette i farger? Lenke til kommentar
Heia Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Har et Matrox G450eTV kort, og trøbbler med å få farger & lyd...Jeg har to Tv`er, et i kjellerstua (en gammel Phillips med 1 scart inngang), og et ganske nytt Toshiba oppe i stua, med 2 scart, composite & svideo innganger..Det som er rart , at når jeg kobler opp mot Phillipsen får jeg både farger og lyd, jeg bruker da en scart kabel som har phono plugger i den ene enden. Når jeg kobler opp på samme måten på Toshibaen, får jeg bilde , men svart/hvitt og ingen lyd...Kutta ut scartkabelen og kjørte composite rett inn på tv, akkurat samme resultat.. Snodig..Har ikke fått prøvd Svideo kabel, siden jeg ikke har det, og vet ikke om det er verdt å kjøpe en 10meters til flere hundringser for å se at det ikke funker.. Er det ikke noen tv guruer her på forumet som kan komme med noen tips.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå