xission Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hei til dere på diskusjon.no! Jeg trenger nå hjelp med russeanlegget. . . kjører en 4ch crunch forsterker og en mono crunch 4ch skal kjøre 4 69ere mono skal kjøre to 15'' cervin har også en ny jvc cdspiller Har et biltema batteri som virker ganske nytt, 12v 74 ah Jeg vil legge ved et bilde, så kanskje dere kan hjelpe meg ved hjelp av det. Nå så er alt koblet sammen, og forsterkerne lyser men det kan kanskje virke som lyset på remote control'en lyser svakt og ujevnt. Uansett så kommer det ikke noe lyd!! Takk på forhånd for all hjelp og at du har tatt deg tid til å lese dette! Have a nice day peeps! Hadde vært fint med forslag til kabelstørrelser, har ikke navna på forsterkere etc her men kan skrive det i morgen. alt er kjøpt på tvboden, var der i dag men de fant ikke feilen, (mono'n fungerer i alle fall). bor i sarpsborg så skal til tvboden for en grundigere sjekk i morgen, tenkte også dra opp til en kontakt og ringe bugboys i fredrikstad. Vi har tenkt å være klare med anlegg til russetreffet på fredriksten festning som er lørdag 21. april, så vi begynner å bli stressa, og jeg kan trygt si jeg har blitt greit frustrert nå. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Er ikke helt med på hva du mener med lyset på remote kontrollen, men her kan det virke som om det er jord som er problemet. Dere har ikke tenkt dere over til Horten med ferja de nærmeste dagene da? Da kunne jeg evt sett på det for dere. Tvboden BURDE kunne finne ut av det, hvis rett mann er på jobb der, men det er jo ikke sikkert. Mange av de som jobber der har svært lite peiling på oppkobling osv Lenke til kommentar
xission Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Er ikke helt med på hva du mener med lyset på remote kontrollen, men her kan det virke som om det er jord som er problemet. Dere har ikke tenkt dere over til Horten med ferja de nærmeste dagene da? Da kunne jeg evt sett på det for dere. Tvboden BURDE kunne finne ut av det, hvis rett mann er på jobb der, men det er jo ikke sikkert. Mange av de som jobber der har svært lite peiling på oppkobling osv Hei, takk for svar! Du hadde helt rett, dårlig jording! Satt i karroseriet men hadde ikke pussa godt nok,bilen er godt behandla under:P Uansett så fant vi ut av dette på Fredag, anlegget spilte som faan, dritfornøyd! MEN, jeg sa til gjengen at jeg tar meg fri fra jobbing på bilen på fredag fordi ejg hadde jobba mest og ville ta meg en dag med kjæresten før russetreffet dagen etter. Først og fremst så hadde guttæne i bilen lagt signalkablene for nærme strøm så det ble en ulyd, etter dette hadde de døttet cs-spilleren lengre inn (jeg ga dem beskjed om at de ikke skulle gjøre dette). . Det som skjedde etter, er at det ble susing og ulyd i 6-9erne og når man skrur opp vomulet litt på spilleren klikker sub'ene helt og henger seg opp i en tone som det virker som de spiller på max? Unnskyld meg, men hva i helvete skal jeg gjøre? nå virker det også som monoblokka til sub'ene har streika, ikke noe lys, men skal gå over all kobling og sjekke sikringer i dag. Please help me!;P Takk for svar! Er ikke helt med på hva du mener med lyset på remote kontrollen, men her kan det virke som om det er jord som er problemet. Dere har ikke tenkt dere over til Horten med ferja de nærmeste dagene da? Da kunne jeg evt sett på det for dere. Tvboden BURDE kunne finne ut av det, hvis rett mann er på jobb der, men det er jo ikke sikkert. Mange av de som jobber der har svært lite peiling på oppkobling osv Forresten så er jeg klar for en liten tur jeg, vet jeg ikke klarer å finne ut av dette problemet alene:P Finnes det en måte jeg kan kontakte deg privat? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg tipper at det fortsatt er dårlig jording, så hvor har du jordet? Jording er veldig viktig når det gjelder bilstereo, og forårsaker veldig ofte defekte komponenter. Det er ikke alltid det holder å bare jorde i karosseriet en plass. Man bør bruke feks et setebeltefeste og jorde der. Det kan være at dere har klart å brenne jordingsbanene i spilleren nå, men det finner du ut når du får orden på jordingen. Dere bør også legge opp en ekstra jording mellom dynamo/motor og batteri, og en ekstra jording fra batteri til karosseri. Videre så bør dere oppgradere pluss mellom dynamo og batteri Hvis du vurderer å ta deg en tur, så kan du sende meg en privat meldig, så får du tlf nummer Endret 23. april 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
xission Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Jeg tipper at det fortsatt er dårlig jording, så hvor har du jordet? Jording er veldig viktig når det gjelder bilstereo, og forårsaker veldig ofte defekte komponenter. Det er ikke alltid det holder å bare jorde i karosseriet en plass. Man bør bruke feks et setebeltefeste og jorde der. Det kan være at dere har klart å brenne jordingsbanene i spilleren nå, men det finner du ut når du får orden på jordingen. Dere bør også legge opp en ekstra jording mellom dynamo/motor og batteri, og en ekstra jording fra batteri til karosseri. Videre så bør dere oppgradere pluss mellom dynamo og batteri Hvis du vurderer å ta deg en tur, så kan du sende meg en privat meldig, så får du tlf nummer Takk igjen! hørt noen lignende tips, så vi bestemte oss for å ta turen til bugboys i dag, de har en mann som skal gi oss en pris etter han har sett på bilen og anlegget, skal nevne det for han alt du har sagt:) Nå håper vi bare at det ikke blir for dyrt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå