Gå til innhold

Breivik avslørte seg som løgner i dag. Vet retten om det?

Anbefalte innlegg

Hva om han har rett?

Kanskje om femti år så er Norge ett dødt land som ligger i ruiner. Noe som Anders Bering B ville forhindre i å skje. Jeg mener at de må gi han en talerstol og at han må få si sine meninger på TV og i media! Hvorfor skal disse andre som er imot Anders Bering få en talerstol men ikke han? Det han gjorde den 22.07.11 er uakseptabelt, men vi må høre på han for han har noe bra å si til oss! Norge burde få høre hva han har å si!

Som sagt er det fullt mulig at noe av det han sier er rett, men det er også mange andre som sier mye av det samme. Jeg mener det er fundamentalt uriktig og meget farlig å gi akkurat ham en talestol bare fordi han, blandt mange som mener noe lignende, var den som tok til våpen. Mange som også ønsker en talestol vil kunne gjøre det samme. Se hvor mye rart folk er villige til å gjøre på realityshow for å bli d-kjendis eller for en notis i avisen. Å få ett år med massiv pressedekning slik terrorklovnen får vil mange være villige til å gjøre hva som helst for.

Om andre kan si det samme, og mye mer strukturert og velformulert, hvorfor vil du absolutt gi mikrofonen til terroristklovnen? Det er vel stor sannsynlighet for at du bare troller her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innvandring blir hyppig debattert rundt valg, men fortsatt velger altså folk å stemme rød/grønt, kan det hende at det er sånn folket faktisk vil ha det? Inntil man evt innser at det er ett stort problem?

Eller er brorparten av Norge faktisk hjernevasket til å stemme rødt?

Legg merke til hva som skjer i media rett før hvert valg: alle problemer relatert til innvandring sensureres og de som er kritiske til situasjonen blir fremstilt som rasister.

Godt mulig, men de som er imot innvandring vet jo hvilke partier som har de samme tankene, og isåfall hvilke partier de bør stemme på.

Er det en ting jeg er svært skeptisk til, så er det disse ungdomsleirene. Dette mener jeg burde vært forbudt. Det er ikke lov til å stemme før man er 18, så hvorfor man som 14 åring skal dra på sånne ting skjønner jeg ikke. Det minner om indoktrinering.

Lenke til kommentar
Jeg syntes at folk burde høre på Breivik i stede for å ignorere alt han sier og tro at han bare er en gal terrorist! Massevis av det han mener er bra! Men ikke missforstå meg. Jeg støtter ikke terroraksjonen hans av den grunn!
Jeg mener vi ikke burde høre på ham eller gi ham noen talestol selv om det er flere momenter i hans analyse som stemmer. Det er nok av andre som kan legge ut om dette så det blir galt at man må være massemorder for å få mikrofonen.

Det er nok av andre gærninger der ute som bokstavelig talt er villige til å gjøre hva som helst for å få den oppmerksomheten og publisiteten som Norge nå gir Breivik. De trenger ikke engang være i nærheten av Breivik politisk, men vil likevel kunne bli inspirert av ham bare for å kunne få den samme oppmerksomheten. Faren for copycats vil bli veldig stor etter flere uker massiv dekning i pressen.

Når man hadde funnet ut hvem terroristen var og publiserte bildene hvor han så ut som en klovn i paradeuniform burde pressen helt sluttet å rapportere navn, bilder, sitater og analyser om ham. Man skulle bare nevnt han igjen når dommen var klar og fortalt hvor mange år terrorklovnen fikk.

Hva om han har rett?

Kanskje om femti år så er Norge ett dødt land som ligger i ruiner. Noe som Anders Bering B ville forhindre i å skje. Jeg mener at de må gi han en talerstol og at han må få si sine meninger på TV og i media! Hvorfor skal disse andre som er imot Anders Bering få en talerstol men ikke han? Det han gjorde den 22.07.11 er uakseptabelt, men vi må høre på han for han har noe bra å si til oss! Norge burde få høre hva han har å si!

Han burde ikke få en talerstol, da han har opparbeidet seg den på en grusom måte. Hvis dette er den perfekte måten å få gjennomslag for sine politiske tanker på, så kan jeg ikke akkurat si jeg gleder meg til fremtidens valgkamper.

Lenke til kommentar

Her er flere uavhengige momenter:

1. Breivik fortjener en talerstol for sitt forsvar. Den talerstolen er retten, ikke media. Jeg er glad han fikk nokså frie tøyler der, selv om det er tøft for de etterlatte. Deres behov for å skånes må ikke være viktigere enn Breiviks behov for et optimalt forsvar. De etterlatte kan tross alt la være å være tilstede, det kan ikke Breivik.

2. Vi som nasjon og ofrene/de etterlatte spesielt har godt av å forstå hva som drev Breivik. Det er en lærdom i det, om enn grusom. (Personlig synes jeg det er foir lettvint å avfeie det som "bare" galskap, det er å ignorere viktige drivkrefter i ekstrem nasjonalisme.)

3. Ideene som Breivik forfekter bør få komme til uttrykk i samfunnsdebatten. Å feie dem under teppet er som å lime fast lokket på en kokende kjele, før eller senere så smeller det. Dersom vi ikke fortier dem, så vil fremtidige nasjonalister ha ett incitament mindre til å benytte vold for å få oppmerksomhet.

4. En fri presse bør selv få bestemme hva de vil trykke. Frie lesere bør selv kunne vurdere om de gidder å lese det.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dersom han har narsissistisk personlighetsforstyrrelse er jeg VELDIG spent på å se hvordan han reagerer når aktoratet påpeker større feil og svakheter i hans forklaring.

Aktoratet kommer helt sikkert til å komme tilbake med feil i forklaringene hans og be om nye forklaringer på dette i neste uke, og legge ut feil -- eller kanskje de ber om forklaringer på noen elementer han har forklart seg på igjen for å sammenligne fortløpende, eller har sammenlignet med intervjuene fra politiet til neste ukes dager i retten.

Jeg gleder meg som en liten unge.

For normale mennesker er det å gjøre feil helt greit, og vi kan akseptere det uten videre stress.

Dersom han har en alvorlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse vil han oppleve TRAUME og kognitiv dissonans av at andre påpeker feil, noe som kan bli svært underholdende å se på.

Det er ikke ondskap eller vond vilje mot ABB fra min side.

HAN ønsker å framstå som frisk, og dermed må vi behandle ham som frisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...