Mathie Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Heisann. For tiden sitter jeg kun med en laptop, og ønsker å bruke min Logitech Z5500 fult ut, noe som ikke er mulig atm. Så jeg lurer på om det finnes noen "convertere" fra eventuelt USB til 5.1 som ikke er så alt for dyre. Setter pris på hjelp, på forhånd takk! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Eneste jeg kommer på i farten er: http://www.komplett....ku=614252#extra Den har DDL (DOLBY DIGITAL LIVE) 5.1 Da får du DDL 5.1 på alt du spiller av. Surround sound with a single digital cable Dolby Digital Live1 connects to your decoder or home theater system through a single digital cable for compelling 5.1 surround sound from any source. Endret 19. april 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
Mathie Skrevet 19. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Det er den billigste? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 Hmmm. Hva er ditt busjett? Denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587208#extra Den har ikke DDL. Du får se på spesifikasjonene. Hvilken laptop har du? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 Du har denne 175kr + 30kr i frakt. Optisk ut Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 Du har denne 175kr + 30kr i frakt. Optisk ut Jaggu ikke gale den du . Inserting the included TOSLINK adapter into the stereo jack converts it into a S/PDIF digital optical output, allowing you to connect your Mac or PC to the optical digital input on home theater systems, digital speakers and other digital audio devices. This digital connection lets you enjoy DVD or streaming digital movies on your Mac or PC in high-quality, pure digital format. By installing an optional driver, the digital output can also send 5.1 channel Dolby® Digital or DTS™ surround sound as an encoded digital audio stream to your home theater system. (NOTE: This feature is only available on the Windows platform.) Lenke til kommentar
Mathie Skrevet 20. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Har en HP compaq 6530b. Bestemt meg for å gå for Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro fra CDON som tilbyr "Kjøp nå, betal i Juni" løsning. Noe som er perfekt for meg akkurat nå. Jeg lurer da på om den vil fungere til Logitech Z-5500 anlegget, i og med at utgangene fra anlegget er grønn, svart og oransje (front, rear, center/sub), mens utgangene fra lydkortet er Rød, hvit, svart og oransje (left, right, read, center/sub). Eller må jeg benytte optical cable? Endret 20. april 2012 av Mathie Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 Z-5500 har optisk inngang ja ;-) Lenke til kommentar
Mathie Skrevet 20. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Det vet jeg, men en 2 meters optisk kabel koster vel rundt 300 kroner. Så på en unboxing av Sound blasteren nå og så at den kom med en "omformer" eller hva jeg skal kalle det; left & right til en female inngang, som da sikkert er ment for "front" eller noe slikt. Fortsatt litt usikker. Fant en veldig beskrivende youtube video etter en stund, der jeg ser at det ikke er nødvendig med optisk kabel for min del. I pakken følger det med en RCA til vanlig 3.5 jack female input converter. Det vil si at jeg da kan bruke grønn (front) der, svart og oransje i inngangene dems. Takk for all hjelp folkens, da er alt bestilt :-) Til de som lurer: Endret 20. april 2012 av Mathie Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Optisk kabel (DIGITAL lydkabel) må du ha for å kunne bruke DDL 5.1 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=170146090 Endret 21. april 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå