Zahl Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Akkurat fått meg et D7000 og det er en ting jeg lurer på. Når jeg har tatt et bilde, så kommer det opp en forhåndsvisning på skjerm. Denne forhåndsvisningen viser nå hvilke områder som er utbrent med å blinke i de aktuelle områdene av bildet. Hvordan fjerner jeg denne type forhåndsvisning? Jeg vet jeg bare kan slå av alt som heter forhåndsvisning, men det begynner å bli et prinsipp ut av dette nå merker jeg Jeg vil altså fortsatt at det skal komme en forhåndsvisning etter jeg har tatt et bilde, men en som ikke illusterer evt. utbrenthet. Og ja, jeg har rotet i menyer og bruksanvisning, men klarer ikke finne noe jeg ser passer. Endret 19. april 2012 av Zahl Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Det gjør du når du setter kameraet til og vise bildene "playknappen", da trykker du på infoknappen rett over playknappen (tror jeg) Edit: infoknappen sitter helt nede til høyre bak på kameraet Endret 19. april 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Hmmm, den skjønte jeg ikke helt Info-knappen gir meg jo...vel....bare info om innstillinger. Lenke til kommentar
Vogel Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Du bruker rundhjulet og trykker opp. Akkurat det hjulet du bruker til å skifte bilde i forhåndsvisning. Da trykker du til venstre. Nå skal du bare trykke opp. Excelsior! (trodde jeg aldri skulle bruke den frasen i noe relevant ) EDIT: Altså trykk opp når du ser det forhåndsviste bildet Endret 19. april 2012 av Vogel Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Da er Nikon litt forskjellig en Canon på hvilken knapp man bruker til hva, der bruker man infoknappen i bildevisningsmoduset for å forandre hvor mye informasjon man vil se på skjermen, på Nikon når man trykker på knappen som gjøre at du kan bla i bildene du har tatt, så tar du og trykker oppover på multihjulet flere ganger til du får ønskede informasjon. Lenke til kommentar
Vogel Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Da er Nikon litt forskjellig en Canon OI! Ikke sammenligne ærefulle Nikon med vanhellige Canon! ja, det var en spøk Lenke til kommentar
ozone Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Pil opp og pil ned veksler gjennom en hel haug forskjellige "skjermer" der utbrendthet bare er en av dem. Bilde uten noen info er selvfølgelig også en ;-) Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Sannsynligvis finner du en innstilling i menyene som heter "Highlight warning" som kan slås av og på. Personlig synes jeg det er en fordel å slå på denne varslingen, men heldigvis er folk forskjellige! Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Var klar over opp og ned på pilene forsåvidt. Men mr. FKnoph traff nok den berømte spikeren på hodet. Meny -> Avspillingsmeny -> Visning -> velge diverse alternativer, bl.a høylys. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå