Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar til mange ulike oppdrag. :)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet hva den skal brukes til, men jeg har ikke peiling på specs, krav og lignende, så håper noen kan styre meg i riktig retning.

Budsjett: helst under 10.000,-

Ønsker en foholdsvis liten og lett sak som familien kan ha nytte av rundt om i huset (Denne er i tillegg til en stasjonær), og som er lett og pakke med seg på tur når barna skal se på film på flyet.

Skjermstørrelse? helst 15", men skal kunne klare meg med mindre.

Noelunde grei harddisk plass.

Har også en ønske om at den skal kunne spille ISO filer via HDMi til TV'en min. (Vil ikke ha noe mediasenter, popcorn eller lignende, så denne må gjøre den jobben.)

Grei til enkel bildebehandling.

Spill: Tiger Woods og bilspill innimellom. Ikke noe avansert. Også noen barnespill. DVD/Bluray spiller hadde vært kos, men kan ha dette eksternt.

Grei til litt hjemmekontor i fanget med excel og tekstbehandling. (Stort sett via fjernpålogging).

Mye nettbruk selvsagt og muligens en del Nett-TV.

Er også 2 iphoner i huset, men er ikke ute etter flere Apple produkter.

Er det noe som passer for meg? Får jeg i pose og sekk, eller må noen ønsker velges vekk?

Håper på svar og setter pris på linker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Dell Latitude E6520 (15") og er strålende fornøyd. Den er ingen killer når det gjelder nye spill, men til alt det andre er den helt sjef. HDMI ut sammen med rett programvare gir "mediespiller". DVD-spilleren kan nappes ut og byttes med ekstra batteri = laaang batteritid. SSD gir lydløs drift, eller den kan settes opp med 750GB HDD for å kunne lagre mange filmer. Lav vekt er det eneste du ikke helt får. Derimot får du Dell sin byggekvalitet på proffmodellene. Den er fantastisk. Husk å bestille med bakbelyst tastatur!

Tror 14" utgaven heter 6420.

Lenke til kommentar

Du får veldig mye bærbar for 10000 kr, så kravene dine er lette å oppfylle.

Tror Dell XPS 15 vil passe fint her:

Velger du FHD B+RGLED TL (1920x1080) får du en skjerm med veldig gode farger, som er et stort pluss når du ser på nettTV og driver med bilderedigering :)

i7-2670QM er en kraftig firekjerner, mer enn nok kraft her ;)

GT 525M er god nok for enkle spill.

Vil anbefale å bytte HDD til en 7200RPM-disk

Vekten er på 2.7kg, så den er ingen lettvekter, men fortsatt helt grei å frakte med seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får veldig mye bærbar for 10000 kr, så kravene dine er lette å oppfylle.

Tror Dell XPS 15 vil passe fint her:

Velger du FHD B+RGLED TL (1920x1080) får du en skjerm med veldig gode farger, som er et stort pluss når du ser på nettTV og driver med bilderedigering :)

i7-2670QM er en kraftig firekjerner, mer enn nok kraft her ;)

GT 525M er god nok for enkle spill.

Vil anbefale å bytte HDD til en 7200RPM-disk

Vekten er på 2.7kg, så den er ingen lettvekter, men fortsatt helt grei å frakte med seg.

Eneste minus jeg ser er at XPS kun kommer med blank skjerm på 15". For meg var det en viktig grunn til å gå fra XPS til Latitude E6520 hjemme.

Lenke til kommentar

Hvert å sett på Zenbook'en, og sitter med intrykk av at det er lite kraft for pengene, og få oppgraderingdmuligheter.

Tror dette kanskje er tingen:

ASUS U36SD 13,3" med i7, 8gb og 750gb

Så fin ut og ikke så alt for stor eller tung.

Edit:

Mente denne bare med i7 og 750 til 8495:

http://shop.pcexpres...4450818;c:36159

Der fant jeg den endelig. Var litt rimeliger på nettet:

http://www.expresspc.no/PartDetail.aspx?q=p:4360608;c:36159

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg ser er at den ikke vil være i stand til å kjøre nyere bilspill som i Dirt- eller F1-serien.

På grunn av?

ta en titt på 7 serien til samsung. 8gb express cache (så i praksis en hybrid disk). Nydelig design som har fått god kritikk, og matt skjerm.

Skal se på de ja. Takk for tips! :)

Har du en link forresten?

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...