julenilsen Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 hei jeg har en Packard Bell TM 82, og jeg syns den er utrolig treg ved oppstart.(5 min på oppstart og 10 min på å komme "komme opp i fart") Dermed så jeg på windows-opplevelsesindeks,, der hadde jeg en grunnpoengsum på 3,2. alle komponentene hadde en poengsum på over 5, utenom grafikk. og dermed lurer jeg på om jeg kunne kjøpt et grafikk kort eller noe sånt som økte den poengsummen. Har også sett på SSD, sett veldig mye bra men vet ikke om det kommer til å hjelpe. kanskje blir litt vansklig å sette på plass. Hadde det vert noen så greie der ute som kunne hjulpet meg det hadde vert helt fantastisk ! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Tror nok ikke du kan skifte skjermkort i en laptop med mindre du er klar for noen uker med demontering, research og lodding. Ikke vil det hjelpe på å få maskinen raskere heller, et skjermkort vil kun få spill til å kjøre raskere og det er jo ikke problemet ditt. En oppgradering til SSD vil derimot være veldig merkbart, og mye enklere å få på plass siden det bare er å åpne undersiden og bytte ut harddisken som ligger der inne. 1 Lenke til kommentar
julenilsen Skrevet 19. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Tror nok ikke du kan skifte skjermkort i en laptop med mindre du er klar for noen uker med demontering, research og lodding. Ikke vil det hjelpe på å få maskinen raskere heller, et skjermkort vil kun få spill til å kjøre raskere og det er jo ikke problemet ditt. En oppgradering til SSD vil derimot være veldig merkbart, og mye enklere å få på plass siden det bare er å åpne undersiden og bytte ut harddisken som ligger der inne. takk men hvilken type SSD burde jeg kjøpe tror du? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Intel 330, 520, Samsung 830 eller Crucial M4 vil jeg foreslå. Velg den størrelsen som passer deg og så den billigste SSDen du finner av de seriene jeg nevnte her. Du mister ikke betydelig mye ytelse av å mangle SATA6GBPS (aka SATA revisjon 3,) du beholder det meste av random-ytelsen (det er her SSDer er hundre ganger raskere enn en vanlig harddisk.) 1 Lenke til kommentar
julenilsen Skrevet 19. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Intel 330, 520, Samsung 830 eller Crucial M4 vil jeg foreslå. Velg den størrelsen som passer deg og så den billigste SSDen du finner av de seriene jeg nevnte her. Du mister ikke betydelig mye ytelse av å mangle SATA6GBPS (aka SATA revisjon 3,) du beholder det meste av random-ytelsen (det er her SSDer er hundre ganger raskere enn en vanlig harddisk.) en ting til ... hvor mange GB trenger jeg? :/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. april 2012 Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Hvor stor plass du trenger er det vanskelig for meg å si. Windows tar ca 20-25GB, men hvor mye plass du trenger til musikk, film og annet rart du finner på å laste ned vet ikke jeg. Det som virkelig tar plass på en maskin er film, spill og enkelte store programmer. Lenke til kommentar
julenilsen Skrevet 19. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2012 Hvor stor plass du trenger er det vanskelig for meg å si. Windows tar ca 20-25GB, men hvor mye plass du trenger til musikk, film og annet rart du finner på å laste ned vet ikke jeg. Det som virkelig tar plass på en maskin er film, spill og enkelte store programmer. ok tusen takk for god og detaljert hjelp :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå