Gabri3L Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Denne skjønte jeg ikke humoren på? Det er jo en helt vanlig VGA til HDMI adapter. VGA utgangen på skjermkortet (om man har en forhistorisk PC som har VGA utgang men ikke HDMI) koples til der det står "VGA IN". Så tar man en audio-kabel med 3,5mm jack i begge ender å kopler fra stereo utgangen på lydkortet og inn der det står "Audio IN". Adapteren er aktiv, så den må ha strøm. Det får den der det står DC5V, via en USB til mini USB kabel koplet til en USB utgang på datamaskinen (eller "mobiltelefon lader"). Så kopler man HDMI kabel mellom adapteren og skjermen som da sannsynligvis har HDMI inngang, men ikke VGA inngang. Det eneste jeg ser som til nød kan kalles "pussig" er plasseringen av "Audio IN". Men den kan jo kun ellers være på en av sidene. Hva er det jeg ikke har fått med meg her? Bildeplikt: 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hva er det jeg ikke har fått med meg her? Hint: Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Jeg ser heller ikke noe problem med VGA-HDMI-adapteren. Sikkert nyttig for dem som vil koble en gammel PC til en ny projector. VGA er analogt bilde, og HDMI er digital lyd og bilde. Konverteringen krever strøm. Konverteren er såpass stor fordi den inneholder elektronikk, som drives av USB-porten. Eneste "morsomme" er skrutrekkersporene som er umulig å komme til fordi konverteren er så bred. Men de er jo uansett slike skruer som du lett kan stramme mellom tommel og pekefinger. Hele greia har ganske dårlig design, hvis den skal stå bakpå PCen, så må PCen stå 30 cm. fra veggen fordi adapteren er så stor. Men hva venter du deg til to dollar på Ebay? Denne er verre å forklare: Egner seg godt til strømming. Endret 28. mars 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Jeg ser heller ikke poenget. 6 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hva er det jeg ikke har fått med meg her? Hint: -bilde- Takk, den hadde jeg aldri sett selv. Det er jo hyllevare de skruene, så jeg tenker ikke spesielt over at skrutrekkersporet ikke kan brukes på grunn av selve adapteren er i veien. Det er jo derfor de er utformet som tommelskruer også. Men når du sier det så ser det kanskje litt pussig ut. Plikte plikt: 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Bare det med at skruene ikke kunne skrus? Det så jeg med en gang, men det var ikke morsomt. De har valgt det billigste alternativet. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Hermonella Skrevet 28. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2016 [avbrekk] 11 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Endret 29. mars 2016 av Uderzo 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 29. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2016 12 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 - I have a bomb and I'm hijacking this airplane! - Oh, can I have a selfie, please? Velkommen til 2016. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Ekornet med skrutrekkeren var jo en forklaring, men ikke morsomt i seg selv. Her derimot, finnes det et poeng: 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espp Skrevet 1. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2016 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg IcedInsanity Skrevet 1. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2016 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 1. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2016 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå