toazty Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 skal gå til innkjøp av bil, som er brukt importert. er det mulig å sjekke heftelser? er ikke skilt eller oppgitt noe reg. nr. på bilen. km. standen er 50K og bilen er 3 år gammel. det er ikke unaturlig lav, men mulig den er litt lav til å være importert.? bilselger har et bilfirma som han selger fra,men det er lite og ligger ingen info om det på nett utenom firma adresse og "regnskap" det følger med forsikring på bilen , 6 mnd. det er ikke foretatt noe NAF sjekk på bilen som jeg vet om men, er det mulig å kjøpe bilen og ta å gjøre dette etter kjøp? og hvis dem finner noe utenom vanlige slitasjeskader , får jeg vel dette på forsikringen? bilkjøpet må skje i morgen og alt er ordnet, må reise 800km for å hente den, og i morgen er den eneste dagen jeg har på å gjøre det. jeg kan selvfølgelig vente , men da er kanskje denne spesielle bilen gått til noen andre , og jeg kan vente til det kommer en ny ut for salg, men denne hadde grei pris og den type innhold og bil jeg har lyst på. så må slå til i morgen eller bare glemme hele bilen. noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Kettler Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hadde vært en fordel om du la ut annonselink her. Bruktimport ville jeg holdt meg unna, hvis du må kjøpe bilen uten å ta den på verksted/naf test. Du burde ta en diagnosetest på ett merkeverksted, på mange bilmerker finner man da ut om km. stand er skrudd tilbake, noe som er gjort på veldig mange biler, jobber selv som mekaniker. Hvis du tar bilen på naf kjøp, så kan du ikke gå tilbake til selger senere om dere ikke har blitt enige om dette i kontrakten. Å forsikring dekker vel ikke slitasjeskader... Skal ikke fraråde deg å gjøre det, men vær forsiktig, og sørg for at du ikke kjøper katta i sekken ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå