Hans Erling Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Dette er første gang jeg jobber i et vikarbyrå. Jeg har jobbet for vikarbyrået i snart et år. Mitt første oppdrag varer ut mai før jeg må finne et annet oppdrag, da har jeg jobbet på samme oppdrag i 13mnd. Siden jeg ble i dette oppdraget så lenge så hadde jeg forestilt meg at jeg kom til å bli fast ansatt i bedriften. Det fikk jeg dog avkreftet igår. Vikarbyrået gir ut 6 måneders kontrakter så jeg har kontrakt med dem til august. Det jeg lurer på er om jeg har krav på lønn fra vikarbyrået når jeg ikke lenger har et oppdrag ettersom jeg fortsatt har kontrakt med dem? Om jeg har krav på betaling fra vikarbyrået betyr det da at jeg må ta hvilken som helst jobb som de tror jeg kan få? Kan det være sånn at jeg må melde meg som arbeidsløs til NAV når kontrakten går ut? Jeg har ikke jobbet i Norge hele 2011 så min inntekt var bare 225.000. I 2006-2011 jobbet jeg i Sverige. Om jeg må melde meg for NAV så er det vel da disse 225.000 de tar utgangspunkt i da selv om inntekten min de siste 12mnd er mer enn 100.000 over dette? Endret 19. april 2012 av Hans Erling Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Ingen som har noe svar eller tips ang dette? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Se over kontrakten du har med vikarbyrået ditt. Mener å ha lest at man kun får betalt for oppdragsperiodene. Så har man ikke oppdrag har man så si ikke jobb. Denne praksisen gir dog vikaren større frihet. Vil du ha noe fast, så vil du ikke jobbe gjennom vikarbyrå.... og nå har du uansett 13 mnd med erfaring som skal på CVn.. det hjelper mye! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hva står det i kontrakten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå