supremacyyy Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) http://www.vg.no/nyh...?artid=10065472 Les og... Le? Skal dette tas seriøst? Discuss... Kommentatoren påstår bla. at Anders Behring Breivik har brukt Call of Duty til "millitær trening". Kort oppsummert, kan man aime på Call of Duty, kan man aime IRL. Kan skjønne at denne fella er lett å gå i hvis man er som kommentatoren her; noob. En som aldri har rørt dataspill i hele sitt liv. Kunnskapsnivået rundt emnet er på bånn, allikevel får ho uttrykke seg i norges mest leste avis. Endret 19. april 2012 av erlendz 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Dette har da vært i media i noen år. Husker enda Reaksjonene når GTA 3 kom å det ble masse hysteri for spillet var så voldelig. Normale mennesker klarer å skildre mellom spill og virkelighet mens folk som ABB ikke klarer det. Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hadde ventet bedre av VGs politiske redaktør Hanne Skartveit. Er hun like naiv og nærsynt på andre områder også, tro? Det er nesten litt skummelt å tenke på at det er lov å være så... hm... uskolert når man har et så viktig verv. 2 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Breivik øvde på å sikte og skyte gjennom dataspillet Modern Warfare. Hahah. Ja, sikting i MW er helt likt som i virkeligheten. Kan da faen ikke lære noe som helst av MW. Mye dumt her. Angående resten syntes jeg ikke artikkel vinkler det til at spillene har skylda? Utenom dette denne konklusjonen ovenfor, nemlig at han brukte MW til å øve på skyting. Endret 19. april 2012 av M@R7!N Lenke til kommentar
latslask Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Om dataspill kan gjøre en person voldelig eller ikke overlater jeg til psykologene (eller hvilken disiplin dette nå enn faller innenfor), men det fremstår som veldig usannsynlig for min del. At man skal kunne lære seg å skyte gjennom dataspill ser jeg som direkte latterlig. Jeg syns heller det er et mye mer interessant spørsmål å spørre hvorfor vold har en så sentral rolle i dataspill som det har (på ingen måte et orginalt spørsmål). Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 ... de skal jo skrive noe om denne saken, dette er ikke dummere enn det meste annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå