Gå til innhold

Maskiningeniør - Mattematikk.

Kosedyret

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg driver å tar opp R1 og R2, fordi jeg har kommet inn på en maskin ingeniør-utdannelse. Det jeg lurer på er hvilken type mattematikk det blir brukt mye av der. Jeg sliter voldsomt med logaritmer og eksponentialfunksjoner samt ulikheter, men andre ting går forholdsvis greit, så satser på minst mulig av det. Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går elkraft-ingeniør og har det flotte faget sannsynlighet og statistikk dette semesteret. Maskin-ingeniørene har litt andre mattefag enn oss vet jeg men de har akkurat det samme faget i sannsynlighet og statistikk. Jeg hadde aldri hatt det før jeg fikk det dette semesteret og hadde dermed en større jobb enn de andre i klassen min. Så det er nok lurt å ta en kikk på det og ha en viss forståelse for det.

Du har nok å gjøre på en ingeniør-skole og alt ekstra-arbeid man får har man egentlig ikke tid til..

Lenke til kommentar

Jeg er straks ferdig med bachelor-maskin utdanning og kan si at du kommer langt med å kunne dekomponere en vektor. ( Fsinx og Fcosx :) )

Selv jeg er veldig glad i matte og matten hjalp meg å få en A i økonomi uten å skjønne ord i økonomi språket. Du kommer langt med matte, mener jeg, alt annet virker så mye enklere å forstå.

Jeg ble VELDIG skuffet da vi brukte ikke noe av matte 2 eller statistikk i noen av fag.

Mitt råd : bruk krefter på de fag du faktisk liker. Hvis du merker at du trenger mer matte der, da gleden av å lære matte blir noe større.

Lenke til kommentar

Hvis du er god i matte, så er det veldig lett å få gode karakterer over hele fjøla. Mange sliter med matten, og bruker da veldig mye tid på denne, og følgelig lite tid på andre fag. Er du god i matte, kan du bruker mer tid på de andre fagene (fysikkfag, linjefag, øk.fag etc.).

Går forøvirg petroleum, som strengt tatt er maskiningeniør med litt andre linjefag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...