Gå til innhold

Uten at en blir født på ny, kan han ikke se Guds rike!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som liker å diskutete!

Problemet for de fleste er at de ikke har møtt Jesus personlig, og erfart hans kjærlighet.

Be om at han må åpenbare seg for deg og stadfeste sitt ord, og vær tålmodig i

bønn!

Det finnes ikke tvil i min sjel om at Jesus lever og er den samme i dag.

Ingen har møtt jesus personlig, det er et fantasi bilde man har "møtt" og det er ikke et bevis, kun bevis på at man har en livlig fantasi som er villig til å gå til ganske store kognitive skritt for å "overbevise" selvet om at jesus er en sannhet... En selvkonstruert fiksjon om du vil... Du glemmer en ting: Nemlig alle de som har møtt allaah, myhammed, shiva, zevs, manitou og alle de andre gudene der ute... De har LIKE gode og mange bevis for disse gudene som du har for jesus, har du noengang tenkt over det?

Av nysgjerrighet: Hvor lenge siden er det du ble frelst? Du virket veldig nyforelsket i denne jesusen din skjønner du, noe de fleste nyfrelste ofte er.... Og når de klarer å "sprekke" ut av seg slike banaliteter som du evner her, selvfølgelig uten et eneste bevis for noen av påstandene dine, så ligner du veldig på en del andre nyfrelste som bare MÅ ha det ut at de elsker jesus... Og som egentlig ikke er annet enn et forsøk på å fiske med seg andre til å tro på noe så ufattelig lite troverdig, for da er man ihvertfall ikke anene om å tro noe så ufattelig lite troverdig lenger.... Felles skjebne er jo felles tråst vettu...

Her er en inspirasjonsvideo

Som man må være totalt uærlig med seg selv for å feste noen lit til... Joda, har sett en del av disse propaganda videoene før og hadde du vært et ærlig menneske så hadde du sett hvor mye løgn og bedrag som foregår i denne og lignende videoer, men siden du er religiøs har du jo mistet den evnen... Ingen religiøs er ærlig når det kommer til tro, det er en kjennsgjerning...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært frelst ca 3.5 år. Jeg blir bare mer og mer overbevist når jeg leser om hve profetene sa om Messias. Mye av gamletestamentet som var samlet i sin helhet 270 år før Kristus peker på hvem Jesus er.

Historiene om Josef, David, Abraham, Ruth, David mm. peker på en Messias som skulle komme.

Jesaja levde ca 700 åt før kristus. Hvem tror du han skriver om?

Jesaja 53

Hvem trodde budskapet vi fikk?

Hvem ble Herrens arm åpenbart for?

2 Han skjøt opp som en spire for hans ansikt,

som et rotskudd av tørr jord.

Han hadde ingen herlig skikkelse vi kunne se på,

ikke et utseende vi kunne glede oss over.

3 Han var foraktet, forlatt av mennesker,

en mann av smerte, kjent med sykdom,

en de skjuler ansiktet for.

Han var foraktet, vi regnet ham ikke for noe.

4 Sannelig, våre sykdommer tok han,

våre smerter bar han.

Vi tenkte: Han er rammet,

slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre lovbrudd,

knust for våre synder.

Straffen lå på ham, vi fikk fred,

ved hans sår ble vi helbredet.

6 Vi gikk oss alle vill som sauer,

hver tok sin egen vei.

Men skylden som vi alle hadde,

lot Herren ramme ham.

7 Han ble mishandlet,

han ble plaget,

og han åpnet ikke munnen,

lik et lam som føres bort for å slaktes,

lik en sau som tier når den klippes,

og han åpnet ikke munnen.

8 Etter fengsel og dom ble han tatt bort.

Men hvem i hans tid tenkte på

at han ble utryddet av de levendes land

fordi mitt folks lovbrudd rammet ham?

9 Da han var død, fikk han sin grav

blant urettferdige og hos en rik,

enda han ikke hadde brukt vold

og det ikke fantes svik i hans munn.

10 Det var Herrens vilje å knuse ham med sykdom.

Når hans liv er gitt som skyldoffer,

skal han se etterkommere og leve lenge.

Ved hans hånd skal det lykkes, det Herren vil.

11 Etter sin nød skal han se *lys•,

han skal mettes ved sin innsikt.

Min rettferdige tjener

skal gjøre de mange rettferdige,

han har båret deres skyld.

12 Derfor gir jeg ham del med de mange,

med de mektige deler han bytte,

fordi han tømte ut sitt liv til døden

og ble regnet blant lovbrytere.

Han tok på seg de manges synd

og ble rammet i stedet for lovbrytere.

Jeg anbefaler deg å sette deg å se denne dokumentaren:

http://www.youtube.com/watch?v=SJbtXRC2qes

Lenke til kommentar

Dette er bare tull! Den ekte guden er den gamle, aztekiske guden Chilchiuhtlatonal! Vend dere fra denne avgudsdyrkningen, ellers vil dere være fortapt i evigheten!!!

Det er helt sant! Jeg kan garantere at jeg har kommunisert med hans sendebud. Den som dedikerer litt tid til å be til ham, vil se at han er den éne, sanne, ekte.

Endret av Dohvakiin
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Many people view Christianity as attending church, performing rituals - That is not Christianity. True Christianity is a personal relationship with Jesus Christ. - Accepting Jesus as your personal Savior means placing your own personal faith and trust in Him.

No one is saved by the faith of others - No one is forgiven by doing certain deeds.

You must pray for Salvation and forgiveness for your sins.

And you must pray with great conviction in your heart.

Turn your life around - Make a strong decision and turn away from sins.

Attempt a "spiritual rebirth" (regeneration) of the human soul.

-Then you will experience God (He will reveal Himself to you) - And you will be saved.

With Christ's help you will be set free.

==>doing this, you will be able to be born again with a new heart in Christ - Your conscious mind will distinct right from wrong easily. We have to be born again to enter the Kingdom of God. - As Jesus said "Very truly I tell you, no one can see the kingdom of God without being born again.

- Only a personal relationship with Jesus Christ will save you.

Lenke til kommentar

Jesaja levde ca 700 åt før kristus. Hvem tror du han skriver om?

Jesaja 53

10 Det var Herrens vilje å knuse ham med sykdom.

Når hans liv er gitt som skyldoffer,

skal han se etterkommere og leve lenge.

Ved hans hånd skal det lykkes, det Herren vil.

Hvis du tror at han skrev om Jesus, forklar meg da hvilken sykdom Gud påførte Jesus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sykdom og død kom som et resultat av syndefallet i edens hage.

Forbannelsen var et faktum da mennesken var ulydige mot Gud. De brøt den

eneste regelen de hadde.

Jesus bar med seg forbannelsen opp på treet (korset)

Han er åndelig sett frukten som blir hengt tilbake på treet.

Dvs. at når han tok på seg vår synd, tok han også bort sykdommen.

Dette vil ikke manifestere seg før sjelen forlater kjødet (kroppen)

som fortsatt lever under forbannelsen. Det er ikke sykdom i himmelen.

Vi kan ofte oppleve helbredelse kroppslig sett også, men ingenting er

fullkomment før vi forlater kroppen og får et nytt og bedre, udødelig legeme.

Lenke til kommentar

Som så mye annet religiøst ja....

Tull og tøys..

Hadde noen kommet bort til dem (kristne) med en historie om at de måtte tro på en usynlig venn som het Nils (for å låne navnet som en annen brukte her...) for hvis ikke bar det rett til Nils sitt personelige ildbad ville de kristne ha ledd fyren lodrett ut av synsfeltet sitt... Bytt navnet med jesus og vips, så tror de HVA SOM HELST av påstander om fyren, samme hvor far out og hvor mange natur lover som må brytes for å få det til!!!!

Go figure on THAT logic huh...

Lenke til kommentar

Tull og tøys..

Hadde noen kommet bort til dem (kristne) med en historie om at de måtte tro på en usynlig venn som het Nils (for å låne navnet som en annen brukte her...) for hvis ikke bar det rett til Nils sitt personelige ildbad ville de kristne ha ledd fyren lodrett ut av synsfeltet sitt... Bytt navnet med jesus og vips, så tror de HVA SOM HELST av påstander om fyren, samme hvor far out og hvor mange natur lover som må brytes for å få det til!!!!

Goku_and_Vegeta.jpg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

eneste regelen de hadde.

Du forstod åpenbart ikke spørsmålet mitt. Jeg spurte hvilken sykdom Jesus hadde. Ikke svar med mindre du vet navnet på sykdommen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er bare tull! Den ekte guden er den gamle, aztekiske guden Chilchiuhtlatonal! Vend dere fra denne avgudsdyrkningen, ellers vil dere være fortapt i evigheten!!!

Det er helt sant! Jeg kan garantere at jeg har kommunisert med hans sendebud. Den som dedikerer litt tid til å be til ham, vil se at han er den éne, sanne, ekte.

HVA HVORDAN VÅGER DU, alle vet at Genesha er den eneste tro guden, og alle som sier noe annet må dø, du skal dø jeg erklerer hellig krig mot deg. Jeg skal samle alle venene mine og vi skal kjøre et korstog mot deg.

Lenke til kommentar

Tull og tøys..

Goku_and_Vegeta.jpg

Stemmer, jeg svarte ikke helt riktig "Straffen lå på ham, vi fikk fred,

ved hans sår ble vi helbredet" Det var piskingen og hudstrykningen som betalte for sykdommen..

Lenke til kommentar

eneste regelen de hadde.

Du forstod åpenbart ikke spørsmålet mitt. Jeg spurte hvilken sykdom Jesus hadde. Ikke svar med mindre du vet navnet på sykdommen.

"Straffen lå på ham, vi fikk fred,

ved hans sår ble vi helbredet".

Det var piskingen og hudstrykningen som betalte for sykdommen

Lenke til kommentar
"Straffen lå på ham, vi fikk fred, ved hans sår ble vi helbredet". Det var piskingen og hudstrykningen som betalte for sykdommen

Her er hva kristendom er for meg:

Du må late som du er syk ved å dra over deg en latterlig historie vi VET ikke stemmer der denne latterlige og ufattelig klønete guden legger skylden for egne tabber på mennesker og på den måten tilfører de den "sykdommen" som de kristne, som MÅ tror på denne fantstiske historien for i det hele tatt kunne kalle seg kristne, kaller for syndefallet. (Syndefallet er egentlig ikke annet enn viten om rett og galt, som om det er noe som faktisk er objektivt rett og galt liksom...).

For å bli frisk igjen må du tro på enda flere fantastiske historier om en kar som heter jesus, sønn av voldtekts offeret Maria, som de kristne tror ble gjort gravid av et hellig spøkelse. (Voldtekt er faktisk samleie med et menneske som ikke samtykker til det samleie det blir utsatt for...), der "faren", (som egentlig er både gud, sønnen og dette hellige spøkelset, når det passer seg slik da...), hadde prøvd å drukne alt og alle i sin ufattelige stupiditet og grusomhet før han dro stuntset om å bytte ut jødene som fanklubb og heller satse på den nye fanskaren, de kristne... Først når du tror på dette fantastiske våset kan du anse deg som frisk fra den imagniære sykdommen... Alt dette på kostnad av faktisk viten og kunnskap, som du er pokka nødt til å kaste ut av vinduet, om kunnskapen skulle være der, for å tro på denne fantastiske unaturlige og lite troverdige historien som kun orginerer i en bok og KUN der, som på toppen av det ikke evner å føre et eneste lite bevis for noe av det boka hevder og påstår...

Joda, jeg kan nesten ikke vente med å komme inn i denne gudens urettferdige og grusomme verden og bade i ignoranse og uvitenhet og ren dumskap.... For det er for MEG det samme som å "fødes" på nytt i denne barbariske overtroen... OM det hadde latt seg gjøre for meg da så klart, da jeg faktisk er for ærlig og nysgjerrig til å kaste alt jeg i dag vet ut av vinduet og late som jeg er så til de grader ingnorant og lettlurt at jeg kan feste noen lit til disse myte historiene som krsitendommen skal ha oss til å tro er en sannhet..

Tekk, men nei takk, jeg tror jeg står over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Problemet for de fleste er at de ikke har møtt Jesus personlig, og erfart hans kjærlighet.

Nei, men hvis du forteller meg hvor jeg møter på denne fantastiske fyren så tar jeg gjerne imot tips? Kunne godt tenkt meg å ta en prat med han.

Vil ha svar på ting som f.eks hvorfor det skjer så mye faenskap her i verden siden han skal være så fantastisk å fikse alle problemer så lenge man ber.

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...