Gå til innhold

[Løst] Tips/Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner (følger malen)


Anbefalte innlegg

I håp om å få ett godt svar så skal jeg prøve så godt som mulig å følge malen deres for kjøp av nytt headset

 

Budsjett: Helst ikke noe mer en 1500,- (kan diskuteres)

 

Størelse: Helst pads som ligger på øret, kan også godta klokker (IKKE propper)

 

Type: Vet ikke helt hva som menes med en åpen og lukket versjon, de trenger ikke nødvendigvis og dekke rundt hele øret.

 

Bruksområde: Hovedsaklig til musikk fra tlf, hadde vært greit med ett par med lang ledning, sånn at jeg kan koble til TV (eller hvis man kan få kjøpt en forlengelse til kabelen som kan brukes til det)

 

Tillegsinfo: Mest til musikk og video på tlf. Også noe til spill via tven. Trenger ikke mikrofon.

 

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? : Har jeg ikke noe godt svar på

 

Evt kilde: TV for film og spill via xbox. Tlf for avspilling i spotify og youtube.

 

Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor?:

 

Har i de siste årene brukt Koss porta pro. Har forøvrig vært fornøyd med de, men er lei av å sprenge høytalerne, og av at de bare slutter å virke (jeg antar brudd på ledningen) Liker lyden i de, og hvordan de sitter på ørene. Hater det todelte metallspennet som går over hodet og lugger meg i håret.

 

Leter etter noe i lignende klasse, men gjerne en anne type denne gangen

 

PS. Skulle trengt en forlengelse av kabelen slik at jeg kan koble den til TVen 3-4 meter unna, noen som vet da nøyaktig hva slags kabel jeg vil trenge?

Endret av migestian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

AKG K518 kan være noe for deg. K518LE har vel en kort kabel, mens K518 DJ har noe lenger. Prisen på nett er ikke så gal heller (under 500). Bor du i en by der de har en Soundgarden (butikk) så kan du gå inn og høre på før du evt bestemmer deg. CDON.no kjører nå tilbud på LE, samt at den finnes i masse fancy farger, om det skulle være av interesse.

Lenke til kommentar

AKG K518 kan være noe for deg. K518LE har vel en kort kabel, mens K518 DJ har noe lenger. Prisen på nett er ikke så gal heller (under 500). Bor du i en by der de har en Soundgarden (butikk) så kan du gå inn og høre på før du evt bestemmer deg. CDON.no kjører nå tilbud på LE, samt at den finnes i masse fancy farger, om det skulle være av interesse.

 

Takk for tipsene.

Nå har jeg forøvrig i ettertid bestemt meg for å øke budsjettet på headset til 1000-1500 kr.

Har du noen gode forslag i den klassen?

Lenke til kommentar

Om du har tenkt å bruke headsettet ute på farta så er det lurest å gå for en lukket variat som isolerer noe av støyen rundt, samt at ikke så mye lyd fra ditt headsett lekker ut til omgivelsene.

 

I den prisklassen har du flere alternativer som har fått god kritikk:

Audio-Technica ATH-M50

Beyerdynamic DT770

er blant de mest populære, Shure SRH840 kan også være et alternativ, sistnevnte har en utskiftbar kabel i tilfelle man skulle være så uheldig og ødelegge originalkabelen.

 

M50 har jeg ikke hørt på, DT770 har jeg hørt på i en halvtimes tid og den var relativt god. Den ligger en halvmeter unna så jeg kan få oppdaterte inntrykket om ønskelig. SRH840 har jeg heller ikke hørt på, men om den har den "typiske Shure-lyden" så kan det godt være en lydsignatur som vil være likt av mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...