Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med og sende mailer fra OE

Anbefalte innlegg

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was '[email protected]'. Subject 'Medlemsnr:******', Account: 'popc.c2i.net (1)', Server: 'mail.c2i.net', Protocol: SMTP, Server Response: '550 you are not allowed to send mail to <********@******.no>', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Denne meldingen får jeg fram når jeg prøver og sende mailer fra OE. Hvorfor får jeg denne meldingen opp?? Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være en feil hos Tele2 dette. Hadde en privat kunde som kontaktet meg om samme sak i går, det var faktisk snakk om nøyaktig samme pop3 serverer også.

okidoki: Man kan sjekke epost på en hvilken som helst mailserver uansett abbonement. SMTP er for sending av epost. Har du abb hos en annen ISP enn de du har mailkonto hos, så bruker du bare denne ISP'en sin SMTP på utgående.

Lenke til kommentar
Fordi du prøver å sjekke mail på en mailserver som ikke tilhører internett- levrandøren din. Da må ISP'en din "Relaye" SMTP for deg.. Og jeg vet ikke om NOEN ISP'er som gjør dette!! :(

Hvis jeg forstår deg riktig så må jeg altså slette den kontoen som ikke tilhører leverandøren min da eller??

Lenke til kommentar
Fordi du prøver å sjekke mail på en mailserver som ikke tilhører internett- levrandøren din. Da må ISP'en din "Relaye" SMTP for deg.. Og jeg vet ikke om NOEN ISP'er som gjør dette!! :(

Hvis jeg forstår deg riktig så må jeg altså slette den kontoen som ikke tilhører leverandøren min da eller??

Jeg bruker selv online.no mail, og har Kvalito internett. Hvis jeg skal sende mail må jeg gå på http://epostleser.online.no og sende mail derfra. Mail går helt fint å poppe ned med Outlook Express.

MAO. Neida, du trenger ikke å slette mailkontoen din, men hvis du skal sende mail og du bruker en annen mailserver enn den ISP'en din har må du bruke en eller annen form for webmail.. Men hvis ISP'en din har gratis mail- kontoer er det jo ikke noe å lure på (Kvalito tar penger for dette, så det er uaktuellt!).

Lenke til kommentar

okidoki: Man kan sjekke epost på en hvilken som helst mailserver uansett abbonement. SMTP er for sending av epost. Har du abb hos en annen ISP enn de du har mailkonto hos, så bruker du bare denne ISP'en sin SMTP på utgående.

Ja selvfølgelig, men han skriver jo

Denne meldingen får jeg fram når jeg prøver og sende mailer fra OE.

Kan selvfølgelig være jeg misforsto :oops: , men jeg jeg leste dette som at han hadde problemer med å sende mail, ikke poppe ned mail...

Lenke til kommentar

En SMTP server er som regel konfigurert slik:

Ta i mot all mail, uansett hvor den kommer fra, som skal til domene serveren er konfiguret for. smtp.online.no tar feks imot til [email protected]

I tillegg tar SMTP servere hos ISP'er imot mail som kommer fra ip-adresser som tilhører ISP, uansett hvor den skal. (mao relay fra egne kunder)

Derfor skal du bruke ISPs SMTP server for utgående post. Henting av mail er anderledes, da du logger inn med brukernavn og passord.

Det finnes også leverandører som tilbyr SMTP server uansett hvor du sender fra, men da logger du inn med brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
En SMTP server er som regel konfigurert slik:

Ta i mot all mail, uansett hvor den kommer fra, som skal til domene serveren er konfiguret for. smtp.online.no tar feks imot til [email protected]

I tillegg tar SMTP servere hos ISP'er imot mail som kommer fra ip-adresser som tilhører ISP, uansett hvor den skal. (mao relay fra egne kunder)

Derfor skal du bruke ISPs SMTP server for utgående post. Henting av mail er anderledes, da du logger inn med brukernavn og passord.

Det finnes også leverandører som tilbyr SMTP server uansett hvor du sender fra, men da logger du inn med brukernavn og passord.

Hmmm? oioioi må prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Når jeg leser det du har skrevet må jeg nesten tenke meg litt om. :lol: Konklusjonen bli da at jeg tror faktisk talt du har rett her... :yes: SMTP er jo rimelig åpent, det burde jo funke slik du beskriver her ja...

Takker for den, skal kjøre en force update brain ASAP (selv om jeg har dårlig erfaring med dette)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...