Gå til innhold

Ap vs. Breivik, hvem har ødelagt flest liv?

197 stemmer

1. 1. Hvem har ødelagt flest liv

• Ap som med sin asyl- og innvandringspolitikk er (med)ansvarlig for en rekke drap, voldtekter og voldelige ran.
      93
    • Breivik med sine terrorhandlinger
      104

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp difor vert samanlikninga også feil. Ein kan ikkje skulde på AP sin politikk fordi ein innvandrar valdtek ei kvinne. Ein må skulde på gjerningsmannen.

Det er nå litt for enkelt. Politikk er å legge strukturer for samfunnet. Ved å legge disse strukturene søker man å oppnå visse mål for menneskelig interaksjon og styre individers handlinsmønster.

Kan en f.eks kun skylde på en narkoman som tar overdose og dør? Eller har faktisk forbudspolitikken noe med dette å gjøre. Spesielt med tanke på hvordan realiteten er i andre land.

Lenke til kommentar
Nettopp difor vert samanlikninga også feil. Ein kan ikkje skulde på AP sin politikk fordi ein innvandrar valdtek ei kvinne. Ein må skulde på gjerningsmannen.
Selvsagt har gjerningemannen skyld, men det er også et faktum at uten AP ville ikke den voldtekten funnet sted.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Selvsagt har gjerningemannen skyld, men det er også et faktum at uten AP ville ikke den voldtekten funnet sted.

Joda, bare i et annet land enn Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du tar jammen meg hardt i. Et faktum, faktisk.

Selvfølgelig ville ikke nåtiden vært den samme uten fortiden, og den voldtekten ville nok ikke funnet sted hvis gårsdagen var en helt annen. Skal vi derfor slutte å gjøre ting?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Skal vi derfor slutte å gjøre ting?

Man bør slutte å gjøre det man ser har negative konsekvenser. Slik fungerer ikke Ap.

Ap setter symbolpolitikk og intensjoner mye høyere en folks liv og helse eller hva som skjer i den virkelige verden.

Se for eksempel på helsekøene. Politikken som føres gir oss 3-400.000 i helsekø (De faktiske tallene er mye høyere enn de som er rapportert da pasienter ikke slippes inn i køene), folk lider og dør i køene, det er dyrere for samfunnet og det skaper klasseskille med ca. 300.000 som har skaffet seg privat helseforsikring under Ap. Dette driter Ap fullstendig i, det viktigste for dem er symbolpolitikk.

Det samme gjelder på andre områder som forfall av infrastruktur og asylpolitikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Da burde du heller ha sammenliknet AP med foreldre til ABB. Idiotisk sammenlikning

Ok. Hva om foreldrene hadde indoktrinert Breivik og trent han opp til å utføre terrorangrepet? Kan de fremdeles ikke klandres?

Og AP har et timeskurs i voldtekt, drap og ran før man kan komme inn i Norge?

Diskuter emnet - spekuleringer fører til en useriøs diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men de prioriterer innvandring fra primitive stammesamfunn og belønner kriminalitet så resultatet er det samme. De fikk advarsler om at det ville gå galt, de kunne se andre steder at det ville gå galt og de kunne se at det gikk galt i Norge, men Ap driter som kjent i at folk lider og dør pga. deres politikk, det er intensjonen som teller. Endret av robertaas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da burde du heller ha sammenliknet AP med foreldre til ABB. Idiotisk sammenlikning

Ok. Hva om foreldrene hadde indoktrinert Breivik og trent han opp til å utføre terrorangrepet? Kan de fremdeles ikke klandres?

Det er ikke spekuleringer. Mener du foreldrene kan klandres dersom de hadde gjort det jeg skrev?

Jeg gjorde forøvrig som du skrev og sammenlignet Arbeiderpartiet med foreldrene til Breivik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg er FRP-mann, men eg må sei heilt alvorlig at å sammenlikne Breivik med AP er heilt sinnsjukt.

Og attpåtil at begge alternativar står på lik linje... Eg er heilt mållaus.

AP-kattane er nok galne nok i seg sjølv, men å sammenlikne dei med ABB er jo usakleg spyrjer du meg.

AP har kanskje ødelagt fleire liv. Men longt i frå den grad som ABB. Derfor valde eg ABB.

Lenke til kommentar
Eg er FRP-mann, men eg må sei heilt alvorlig at å sammenlikne Breivik med AP er heilt sinnsjukt.

AP-kattane er nok galne nok i seg sjølv, men å sammenlikne dei med ABB er jo usakleg spyrjer du meg.

AP har kanskje ødelagt fleire liv. Men longt i frå den grad som ABB. Derfor valde eg ABB.

Jeg skjønner at dette er uvante tanker for mange, men jeg er vant til å se saker fra nye vinkler og se forbindelser andre ikke har sett. Så lenge det ikke bare er tull jeg kommer med, men tallene faktisk er på min side så burde folk prøve å se lit mere fordommsfritt på dette.

Folk er sjokkert over at Breivik ikke sier unnskyld, men er det noen som tror Areiderpartiet noengang vil si unnskyld for med viten og vilje å ha ødelagt langt flere liv?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er ikke nypløyd mark, selv om det er helt på jordet. Hvis du ikke ser den nærmest uendelige avgrunnen mellom det å skyte på uskyldige mennesker og ting som foregår i en politisk sammenheng hvor det uansett alltid ville vært noen som regjerte og som du kunne lagt skylden på, vet jeg ikke om det er håp. Hvem vil du ha i regjering? Man kunne laget akkurat den samme tråden om dem. Ansvarstilskrivelsen din hviler på en forutsetning om at det er mulig å forhindre all denne ondskapen, noe som selvsagt er sludder. Du har ikke noe poeng.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Ansvarstilskrivelsen din hviler på en forutsetning om at det er mulig å forhindre all denne ondskapen, noe som selvsagt er sludder. Du har ikke noe poeng.
Selvsagt vil man alltid ha kriminalitet, men her er det snakk om et unormalt høyt nivå for et land som Norge. Det er for eksempel ikke normalt at det er 4 ganger så mye kriminalitet per innbygger i Oslo som det er per innbygger i New York.

Man vet også at situasjonen vil bli enda værre, men Arbeiderpartiet driter bare i det. Vi vil få muslimsk flertall i Oslo om noen tiår med dagens utvikling. Ingen steder i verden har dette skjedd uten kraftige overgrep mot den opprinnelige befolkningen. Arbeiderpartiet styrer altså med åpne øyne mot borgerkrigslignende forhold.

Hva går så Arbeiderpartiets ansvarsfraskrivelse på?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Breivik har ødelagt flest liv direkte, mens AP har ødelagt flest indirekte, av den enkle grunn at de sitter i regjering og har ansvar for mange mennesker. Det samme kan nok sies om de fleste regjeringer i verden.

Når det er sagt så får det her meg til å tenke på saken til Matias Wilberg, som ikke ble innvilget en behandling for føflekkreft fordi den ble for dyr, til tross for at det er bevist at den virker og den er brukt med gode resultater i flere av våre naboland. Når man snakker om å ødelegge liv gjennom ansvarsforsømmelse så blir det neppe mer direkte enn dette. Samtidig som Wilberg fikk hva som i realiteten er en dødsdom fra regjeringen kunne den ikke dømme Norges største massemorder til døden, hvis rettssak er så kostbar at bare en dag av de ti ukene den skal vare koster langt mer enn kreftbehandlingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med denne tråden er nok at den er opprettet på et litt for tidlig tidspunkt.

Jeg er ikke så veldig langt Robertaas her - staten slipper stort sett alltid unna med sine ugjerninger. En analogi: 22/7/2011 bombet NATO-styrker, og deriblant nordmenn etter sigende, i stykker vannrør i Libya, som angivelig forsyner halve Libya med vann. Jeg hørte (naturligvis, mtp datoen) lite om dette i norske medier i ettertid.

Det er faktisk ikke slik at man er berettiget til å bombe og drepe, bare fordi man er et maktvelde. Drap er fortsatt drap.

Arbeiderpartiet har sine svin på skogen, de også, selv om ovennevnte eksempel ikke nødvendigvis kan knyttes direkte til dem. Og staten har alltid vært den mest morderiske av dem alle.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hold deg fast isåfall. For å ta Frp som eksempel så påpeker de med jevne mellomrom at staten har ansvar for trafikkdøde. Forsåvidt har nazzene i Frp helt rett i det, da staten med vitene og vilje utfører politikk som de vet vil koste liv. Hvem er i så fall ansvarlig? Er det den enkelte som dør? Eller har staten et ansvar?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ser den nærmest uendelige avgrunnen mellom det å skyte på uskyldige mennesker og ting som foregår i en politisk sammenheng hvor det uansett alltid ville vært noen som regjerte og som du kunne lagt skylden på, vet jeg ikke om det er håp.

Man kan alltid skylde på regjeringen, men det forandrer ikke på hvorvidt de faktisk er skyldige eller ei. At noe foregår i politisk sammenheng betyr ikke nødvendigvis at man er uskyldig.

Hvem vil du ha i regjering? Man kunne laget akkurat den samme tråden om dem.

Ja, dersom de førte samme politikk kunne man laget akkurat den samme tråden om dem. Liksom man kan lage akkurat de samme trådene om en annen person om man hadde byttet ut Breivik med han.

Ansvarstilskrivelsen din hviler på en forutsetning om at det er mulig å forhindre all denne ondskapen, noe som selvsagt er sludder.

Man må ikke kunne forhindre all ondskap for å tilskrive noen ansvar.

Du har ikke noe poeng.

Du har ikke noe poeng selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med denne tråden er nok at den er opprettet på et litt for tidlig tidspunkt.

Jeg er ikke så veldig langt Robertaas her - staten slipper stort sett alltid unna med sine ugjerninger. En analogi: 22/7/2011 bombet NATO-styrker, og deriblant nordmenn etter sigende, i stykker vannrør i Libya, som angivelig forsyner halve Libya med vann. Jeg hørte (naturligvis, mtp datoen) lite om dette i norske medier i ettertid.

Det er faktisk ikke slik at man er berettiget til å bombe og drepe, bare fordi man er et maktvelde. Drap er fortsatt drap.

Arbeiderpartiet har sine svin på skogen, de også, selv om ovennevnte eksempel ikke nødvendigvis kan knyttes direkte til dem. Og staten har alltid vært den mest morderiske av dem alle.

Å vise til NATO er tåpelig. Vi er medlem i NATO for å kunne ha beskyttelse av større land slik at en nasjon og en ideologi ikke skal ta over store deler av verdens, slik som det ble gjort i andre verdenskrig. Dersom vi ikke stiller med det lille vi har når andre NATO-land spør kan vi like så godt melde oss ut av NATO og bli invadert av Russland.

Kan du henvise til noen kilder der det står at nordmenn bombet et vannrør i Libya akkurat den dagen?

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Sammenligningen er nok ganske usmakelig ja, men samtidig bringer den opp noe jeg synes er veldig interesangt, nemmelig hvor mange liv blir ødelagt av dagens innvandringspolitikk? Som sagt er det ett regnestykke der man vet at 1000 innvandrere fra land Y fører til X antall drap og Z antall voldtekter. Så det kan vell ikke være tvil om at dette ødelegger mange liv og forverrer livskvaliteten til mange andre. Hva av innvandringen og ABB som har påført hvem mest smerte blir således vanskelig å si, men det ABB har gjort gjør det i allefall på kortest tid og har mye større sjokkeffekt. Innvandringen fører jo også til at noen får bedre liv så regnestykket skal ikke jeg begi meg inn på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...