Gå til innhold

Ap vs. Breivik, hvem har ødelagt flest liv?

197 stemmer

1. 1. Hvem har ødelagt flest liv

• Ap som med sin asyl- og innvandringspolitikk er (med)ansvarlig for en rekke drap, voldtekter og voldelige ran.
      93
    • Breivik med sine terrorhandlinger
      104

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke sånne folk. :)

Men du kan jo forsøke å skjerme oss fra slike kommunistiske "føleri-orgier?" :)

Er du begynt å se rødt overalt nå turbonello?

Nei, jeg ser grønt jeg.

Eller er det rødfargen du har problemer med?

Nei men når jeg leser slikt som dette:

Så det eneste du har å komme med er stråmenn? Pell deg til helvete ut av tråden, landet, og mitt åsyn. Hvis du er den jeg tror du er, så har vi hatt denne diskusjonen før, og du var ikke stort mer suksessfull da enn du er nå.

Så klarer jeg bare ikke dy meg. Jeg må kommentere at dette er overdrevne "kommunistiske følerier".

Og når han er sint på alt og alle som skriver her inne, som ikke er kommunister, meg selv inkludert, så føler jeg at det han kommer med er nettopp det jeg sa; "kommunistiske føleri-orgier".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg liker ikke sånne folk. :)

Men du kan jo forsøke å skjerme oss fra slike kommunistiske "føleri-orgier?" :)

Er du begynt å se rødt overalt nå turbonello?

Nei, jeg ser grønt jeg.

Eller er det rødfargen du har problemer med?

Nei men når jeg leser slikt som dette:

Så det eneste du har å komme med er stråmenn? Pell deg til helvete ut av tråden, landet, og mitt åsyn. Hvis du er den jeg tror du er, så har vi hatt denne diskusjonen før, og du var ikke stort mer suksessfull da enn du er nå.

Så klarer jeg bare ikke dy meg. Jeg må kommentere at dette er overdrevne "kommunistiske følerier".

Og når han er sint på alt og alle som skriver her inne, som ikke er kommunister, meg selv inkludert, så føler jeg at det han kommer med er nettopp det jeg sa; "kommunistiske føleri-orgier".

Det skulle ikke være du som er overfølsom?

Har ikke definert deg som sosialist. Du er en sosialdemokrat, som bruker sosialistisk propaganda for å fremme ditt eget syn.

Da er du markedsliberalist som bruker nasjonalsosialistisk skremselpropaganda for å fremme eget syn. Nå er vi på fjortis nivå turbosnella.

Ja, og det har du sørget for... Det virker som om du nærmest har et religiøst forhold til ditt eget politiske syn. "Vend om! Frelsen ligger i sosialdemokratisk styring. Markedskreftene er Djevelen, og må bekjempes".

Greit å legge skylden på andre for manglende forståelse og for at man har havnet i dårlig selskap sammen med FrP.

Jeg er tilhenger av blandingsøkonomi der markedene må reguleres.

Det virker som om du nærmest har et religiøst forhold til ditt eget politiske syn. "Vend om! Frelsen ligger i sosialdemokratisk styring. Markedskreftene er Djevelen, og må bekjempes".

Jeg kunne svare tilbake med samme mynt om at du tror at markedskreftene ordner alt. Du er flink til å skjule deg bak verdiladede ord og sitater.

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=19545248

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Og hvis du faktisk leser hva jeg skriver og kommer med _korrekte_ slutninger, hva føler du da?

Ikke noe spessielt. Sier du noe korrekt, så er jo det fint, og jeg kan føle meg tilfreds. Men så langt har jeg ikke sett noe av dette.

Når jeg ser på forumet her, så forsøker jeg å finne interessante og kanskje litt filosofisk-pregede innlegg.

Ikke rene følelsesutbrudd som det du og kgun kommer med når dere er i ferd med å tape i en debatt. Når dere ikke har noen gode argumenter, men bare fortsetter å dure videre som om ingen ting er blitt sagt dere i mot, og som om dere allerede vet dere har rett og ignorerer alt som måtte være av innvendinger og kritikk.

Når du for eksempel får kritikk av andre forumdeltagere, eller disse ikke er enige med deg, så blir du ekstremt emosjonell og steller i stand et fyrverkeri av følelsesutbrudd som dette: "Kom dere/deg ut av forumet!!! Kom deg ut av Norge." og så videre...

Oppfordring til deg må vel være å legge slikt på hylla, og heller forsøke å overbevise med saklighet. Det vil bare være skadelig for deg selv og kgun at du eksploderer i følelser...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når jeg ser på forumet her, så forsøker jeg å finne interessante og kanskje litt filosofisk-pregede innlegg.

Ikke rene følelsesutbrudd som det du og kgun kommer med når dere er i ferd med å tape i en debatt. Når dere ikke har noen gode argumenter, men bare fortsetter å dure videre som om ingen ting er blitt sagt dere i mot, og som om dere allerede vet dere har rett og ignorerer alt som måtte være av innvendinger og kritikk.

Så du mener dette er en interessant of filosofisk tråd? Dette er en ren hat tråd.

Oppfordring til deg må vel være å legge slikt på hylla, og heller forsøke å overbevise med saklighet. Det vil bare være skadelig for deg selv og kgun at du eksploderer i følelser...

Sakelighet skulle du være den siste til å påberope deg.

Ikke rene følelsesutbrudd som det du og kgun kommer med når dere er i ferd med å tape i en debatt.

:roll:

Så du mener dette er en interessant of filosofisk tråd? Dette er en ren hat tråd.

Ikke rene følelsesutbrudd som det du og kgun kommer med når dere er i ferd med å tape i en debatt.

:roll:

@kgun:

Det du siterer ovenfor, det har du allerede sitert i en annen tråd. Ikke noe vits i å dra inn det her.

Jeg forbeholder meg retten til å utheve og skrive slik jeg vil særlig når det er relevant. det er vel du som er i ferd med å tape debatten når du er mer opptatt av form enn innhold.

Lenke til kommentar

Ut av hat kommer kjærlighet.

Hat er ikke det motsatte av kjærlighet, men det er likegyldighet.

Ikke alle de som skriver her er fulle av hat. Noen er kanskje det, men ikke skjær alle over en kam.

Det skrives saklighet.

Ikke slik jeg ser det. Det er slik du ser det, men det er ikke slik jeg ser det.

@kgun:

Det du siterer ovenfor, det har du allerede sitert i en annen tråd. Ikke noe vits i å dra inn det her.

Jeg forbeholder meg retten til å utheve og skrive slik jeg vil særlig når det er relevant.

Jeg har allerede svart deg i den aktuelle tråden, så det er helt unødvendig.

det er vel du som er i ferd med å tape debatten når du er mer opptatt av form enn innhold.

Hva slags debatt har jeg tapt?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fy faen, denne tråden er helt ødelagt. Ber moderator om å stenge.

Den burde aldri vært tillatt startet. Ren hat tråd og tråd starter har sikkert fått besøk av PST siden han er helt taus.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Rent filosofisk er det en intr. debatt. Ap har styrt landet i mange år, og vedtatt ting som går ut over andre. Når en syk person nektes behandling fordi behandlingen er for dyr, er det da Ap sin skyld som vedtar at behandlingen er for dyr? Som nekter folk å behandles i utlandet og få dekket utgiftene? Det handler jo også om våpensalg, deltagelse i ulike kriger og konflikter, norske drepte soldater og offiserer osv osv.

Om man legger sammen alt så blir det nok mye mer enn hva ABB rakk å gjøre.

Det unnskylder ingen av dems sine handlinger, men setter ting i perspektiv.

Lenke til kommentar

Det handler også om at AP utkommanderer norske soldater til å drepe muslimer i Afghanistan.

Det er bare ekstremister som påstår at AP dreper mennesker. Enten det er ABB eller islamister. Anti-jihadister er oftest sterkt uenig med ABB, så han får stå for stitt på egenhånd.

Lenke til kommentar

4-5 nordmenn har blitt drept i Afghanistan som jeg er klar over, og jeg teller ikke islamister av den enkle grunn at å angripe godt trente og utstyrte soldater er å se på som selvmord, ikke krigshandling. Enhver smart general/politiker ville rett og slett gått i avtale med USA i 2001 og prøvd å få tilbake landet sitt politisk i stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har ikke peiling. Jeg gidder ikke gå inn i krigsetikk, det er så på siden av det vi prater om at jeg ikke bruker tid på det. Det er uansett ikke AP som er ansvarlig for NATO-aksjoner.

Noe må de som har som hensikt å sverte den sittende regjeringen og AUF / arbeider partiet spesielt, skrive for å holde liv i tråden. Poenget er at med en borgerlig regjering av et dominerende Høire og FrP hadde det nok blitt drept flere noske soldater i Afghanistan. FrP ville endog at Norge som Danmark skulle delta i krigen i Iraq.

For øvrig hadde det vært interessant å sett hvordan den seloppnevnte ridderen ABB hadde greidd seg om han alene hadde blitt sendt på oppdrag i Afghanistan.

Dette er kun en sverte / hat tråd mot AUF / arbeiderpartiet generelt og den sittende regjeringen spesielt.

Lenke til kommentar

4-5 nordmenn har blitt drept i Afghanistan som jeg er klar over, og jeg teller ikke islamister av den enkle grunn at å angripe godt trente og utstyrte soldater er å se på som selvmord, ikke krigshandling. Enhver smart general/politiker ville rett og slett gått i avtale med USA i 2001 og prøvd å få tilbake landet sitt politisk i stedet.

Nå mener jeg overhodet ikke å være ekkel, men jeg merker en ekkel smak i munnen når jeg ser nordmenn skrive ting som dette her. De dro i krigen og døde for landet sitt, man skulle kanskje kunne forvente at dem de dro ut for å beskytte i allefall var i nærheten av å gjette antallet, hjemme i trygge Norge?

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Forøvrig, tråden har helt klart sklidd ut og blitt temmelig useriøs. Jeg er helt enig i at man ikke kan sette antall drepte i trafikken eller i sykehuskøer opp mot de Breivik drepte, men jeg mener samtidig at det er en relevant sammenligning når man trekker inn antall drepte og skadede (fysisk/psykisk) som en konsekvens av innvandringspolitikken. Det er unektelig ett høyt tall, jeg vil anta høyere enn tilsvarende for Breivik, og jeg synes absolutt det er interessant å ta med i sammenligningen. Om noe så setter det i alle fall ting litt i perspektiv.

Lenke til kommentar

Har ikke peiling. Jeg gidder ikke gå inn i krigsetikk, det er så på siden av det vi prater om at jeg ikke bruker tid på det. Det er uansett ikke AP som er ansvarlig for NATO-aksjoner.

Noe må de som har som hensikt å sverte den sittende regjeringen og AUF / arbeider partiet spesielt, skrive for å holde liv i tråden. Poenget er at med en borgerlig regjering av et dominerende Høire og FrP hadde det nok blitt drept flere noske soldater i Afghanistan.

Jeg skrev ikke det for å sverte noen og jeg skrev ikke det for å holde liv i tråden. Det handlet ikke engang om drepte norske soldater, det handlet om drepte muslimer i afghanistan. Og i en debatt om Afghanistan skal man være sikker i sin sak dersom man sier at norske soldater ikke har drept noen sivile. Hvis ikke gir man bare mer ammunisjon til fienden (som i denne saken ikke er meg men islamister).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Forøvrig, tråden har helt klart sklidd ut og blitt temmelig useriøs. Jeg er helt enig i at man ikke kan sette antall drepte i trafikken eller i sykehuskøer opp mot de Breivik drepte, men jeg mener samtidig at det er en relevant sammenligning når man trekker inn antall drepte og skadede (fysisk/psykisk) som en konsekvens av innvandringspolitikken. Det er unektelig ett høyt tall, jeg vil anta høyere enn tilsvarende for Breivik, og jeg synes absolutt det er interessant å ta med i sammenligningen. Om noe så setter det i alle fall ting litt i perspektiv.

Da må du samtidig ta med i regnskapet alle som har blitt behandlet av utelandske leger og sykepleiere, alle polititjenestemenn med utenlandsk bakgrunn som har forhindret kriminalitet og fengslet drapsmenn. Og da blir det en sammenligning mellom kontraster. For ABB har ikke bidratt med noe som helst positivt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...