Gå til innhold

Ap vs. Breivik, hvem har ødelagt flest liv?

197 stemmer

1. 1. Hvem har ødelagt flest liv

• Ap som med sin asyl- og innvandringspolitikk er (med)ansvarlig for en rekke drap, voldtekter og voldelige ran.
      93
    • Breivik med sine terrorhandlinger
      104

Anbefalte innlegg

Ja, for INGEN ANDRE PARTIER var NOENSINNE enig med AP i NOEN av de beslutningene, langt mindre opinionen!

Herregud, folkens, en stemme er en stemme! Hvis vi ikke kan ta ansvar for det politikerne gjør i vårt navn, så kan vi like gjerne gå over til Oligarki med en gang og få det overstått.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, for INGEN ANDRE PARTIER var NOENSINNE enig med AP i NOEN av de beslutningene, langt mindre opinionen!

Herregud, folkens, en stemme er en stemme! Hvis vi ikke kan ta ansvar for det politikerne gjør i vårt navn, så kan vi like gjerne gå over til Oligarki med en gang og få det overstått.

Det spiller ingen rolle om andre partier har vært enig i noe av dette, for ap har hatt makten i de fleste år etter krigen uansett, og de har plassert sine egne folk i ledende stillinger rundt om i samfunnet, slik at det uansett er vanskelig for andre å forandre noe i løpet av en kort perode på 4 år.

Det gale ap gjør blir heller ikke rettferdiggjort av at andre også gjør noe galt.

Og vi skal uansett ikke ta noe ansvar for det politikerne gjør, ansvaret for det de gjør får de selv ta, slik vi andre må gjøre.

Du mener vel ikke at når politikerne har makten så er det folkets ansvar at de misbruker den

makten for å undertrykke folket ??

Hvorfor kan de ikke ta ansvar for det de selv gjør ?

Og hva med oss andre som aldri har stemt på noen av dem, har vi også ansvaret for at de er korrupt og misbruker sin makt for å undertrykke oss ?

Folket er heller aldri blitt spurt om sin mening, utenom folkeavstemningen mot eu, men heller ikke i dette tok ap hensyn til hva folket mener, de jobber fortsatt for medlemsskap i eu.

De tvang oss også inn bakveien med eøs avtalen som folket også er imot, men aldri fikk si sin mening om.

Lenke til kommentar

Vi har hatt muligheten til å felle regjeringen hvert fjerde år siden 1884, så det er absolutt vårt ansvar dersom vi ikke gjør det.

Det er muligens riktig, men det fritar likevel ikke politikerne fra å ta ansvar for sine handlinger.

Når politikerne er korrupt og driver med maktmisruk ol. så er det likevel politikernes ansvar å evt. skjerpe seg og rette opp i dette, det er ikke folkets ansvar.

Gjør de ikke det så er det faktisk folkets plikt å protestere og evt. la være å adlyde politikernes påfunn.

Etter demokratiets regler er politikerne våre tjenere, dvs de har ikke noen autoritet over oss, men folket har autoritet over politikerne og skal faktisk også kunne velte regjeringen mellom valgene.

Dette ville vært tilfelle hvis vi hadde demokrati i Norge.

Men nå er det slik at vi har ikke demokrati i Norge, det såkalte demokratiet er en illusjon, nøye planlagt og vedlikeholdt av politikerne, med bla kontinuerlig hjernevask av folket gjennom skole og media.

Her er en liten video som beskriver veldig godt det såkalte "demokratiet"som vi har i Norge og i andre vestlige land, også USA.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har frihet til å dra til helvete ut av Norge, ikke sant? Det er all frihet du trenger i mine øyne.

Vel, nå er nå jeg født og oppvoks i Norge, med norske forfedre flere generasjoner bak i tiden.

Norge er mitt land, faktisk mer enn både statsminister og konge kan si, som er barn av innvandrere, innvandret så nylig som for ca 100 år siden.

Jeg har også bodd lengre tid her i landet enn du har, så jeg kan jo returnere den lite hyggelige beskjeden og si kom deg ut av landet, vi vil ikke ha slike som deg i dette landet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Over meg selv ja.

Du har frihet til å dra til helvete ut av Norge, ikke sant? Det er all frihet du trenger i mine øyne.

Så om jeg forstår deg rett så mener du at jeg har meg selv å skylde for å ikke kunne forandre systemet jeg ble født inn i, og derfor må jeg flytte vekk fra dette geografiske området?

Kan ikke du flytte da?

Forøvrig er det ikke så lett som å bare flytte. Mener å huske at man må betale skatt til den norske staten i tre år etter utflytting.

Men alt dette var jo fint å snakke om, men jeg står fortsatt ved at en enkeltperson ikke kan forandre noe i et demokrati. Det er fantasi å tro det vil forandre seg.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sier at du har frihet til å velge selv hvilket av verdens politiske systemer du VIL bo i. Og når du velger å bli boende her, så får du faen ta meg følge flertallets vilje. Hvordan går det an å være så jævla selvopptatt at du setter din egen politiske vilje foran ALLE andre nordmenn?

Vel, nå er nå jeg født og oppvoks i Norge, med norske forfedre flere generasjoner bak i tiden.

Norge er mitt land, faktisk mer enn både statsminister og konge kan si, som er barn av innvandrere, innvandret så nylig som for ca 100 år siden.

Jeg har også bodd lengre tid her i landet enn du har, så jeg kan jo returnere den lite hyggelige beskjeden og si kom deg ut av landet, vi vil ikke ha slike som deg i dette landet.

Tro meg - når jeg snakker til deg, så vil du vite det. Men som regel ignorerer jeg deg, akkurat som alle andre smarte mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo "Hvem har drept flest". Islamister sier at AP er skyldig i drap på grunn av sin utenrikspolitikk i Afghanistan.

Mitt inntrykk er at det for Norges del bare er ekstremister som stiller denne type spørsmål.

Norge er mitt land

Norge er IKKE ditt land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg sier at du har frihet til å velge selv hvilket av verdens politiske systemer du VIL bo i. Og når du velger å bli boende her, så får du faen ta meg følge flertallets vilje. Hvordan går det an å være så jævla selvopptatt at du setter din egen politiske vilje foran ALLE andre nordmenn?

You got some nerve. Hvordan får du dette til å bli en sak om at JEG er egoistisk? Er det ikke nettopp egoisme som gjør at du og demokratiet tvinger meg m.f. til å gjøre slik dere vil i ly av "flertallets vilje" i.e. "Vi sier at det er sånn og vi er flest, liker du det ikke kan du flytte." Det fordrer et premiss om at flertallet eier mindretallet, og det er moralsk forkastelig i min bok.

Bye the way, min "politiske vilje" vil ikke gå utover deg, men din går utover meg(og mange flere).

Men du har rett i at jeg må(eller ihvertfall burde) følge flertallets vilje når jeg velger å bli boende her, men det betyr ikke at jeg slutter å ytre de moralske og praktiske feilene med demokratiet. Slik som at min stemme aldri vil forandre det politiske systemet i Norge som legitimiserer flertallets overgrep over mindretallet.

Men igjen: Hvorfor kan ikke du flytte? Det er mange steder dere som ikke liker å arrangere et samfunn gjennom frivillighet kan bo..nei, stemmer... Dere trenger jo et mindretall som dere kan utnytte.

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Du skjønner ikke engang hvorfor din vilje er mindre viktig enn flertallets. Blindhet påført av selvopptatthet. Helt utrolig at du ser et så klart eksempel, det vanlige er jo tross alt å prøve å forkle det som "samfunnets beste" eller "det er jo naturlig at" eller "det velgerne EGENTLIG vil, selv om de stemmer mot det hver eneste gang".

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men som regel ignorerer jeg deg, akkurat som alle andre smarte mennesker.

Du virker nå ikke særlig smart når du kan påstå at folket har ansvaret for hva

politikerne gjør, og også at flertallet har rett uansett og kan gjøre som de vil.

For meg virker du ganske bevisstløs og hjernevasket, og en ganske farlig person. For det er slike som deg som lett lar seg manipulere av staten og/eller lederne til å utføre folkemord på dem som ikke har den politisk korrekte mening, og derfor er i såkalt mindretall.

Det virker som om du er klar for dette allerede, og at du bare venter på klarsignal fra staten eller noen andre som du oppfatter som dine ledere.

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Du skjønner ikke engang hvorfor din vilje er mindre viktig enn flertallets.

Hvorfor kan ikke du forklare for oss "mindre smarte" hvorfor flertallets vilje er viktigere enn individets vilje ?

Den ytterste konsekvens av din bevisstløse holdning blir jo at hvis flertallet ønsker å utrydde mindretallet i befolkningen som mener noe annet enn dem selv,så er det etter ditt syn riktig å begå folkemord på mindretallet fordi flertallet vil det

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Du skjønner ikke engang hvorfor din vilje er mindre viktig enn flertallets. Blindhet påført av selvopptatthet. Helt utrolig at du ser et så klart eksempel, det vanlige er jo tross alt å prøve å forkle det som "samfunnets beste" eller "det er jo naturlig at" eller "det velgerne EGENTLIG vil, selv om de stemmer mot det hver eneste gang".

Det er ikke alle som er utilitarister. Utifra hva du skriver kan det virke som om du tror det faktisk er et flertall som er enig i alt, som en slags bunt med fasces. I realiteten handler demokratiet om å berike seg selv på bekostning av andre.

Jeg mener individet er viktigere enn flertallet, og før du sier igjen at flertallet er flere enn enkeltindividene så husk på at flertallet også består av individer.

Som jeg sa: Din politiske vilje går utover meg, men min går ikke utover deg. Det kan sikkert være vanskelig å svelge da du sannsynligvis har vært sosialdemokrat(?) veldig lenge, men slik er det.

Hadde du advokert slaveri om flertallet ville trellbinde mindretallet?

Lenke til kommentar

Flertallet er per definisjon enige i enhver beslutning som tas i et demokrati. Dersom de er uenige vil de stemme inn partier som vil omgjøre avgjørelsen.

Og den bullshiten om individet vs. flertallet er akkurat det: bullshit. Flertallet ER viktigere enn individet, nettopp FORDI flertallet er FLERE INDIVIDER. Hvis du tror det er annerledes, så har du som sagt den fulle frihet til å forlate landet til fordel for et land hvis politiske system er bedre for deg. Hadet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flertallet er per definisjon enige i enhver beslutning som tas i et demokrati. Dersom de er uenige vil de stemme inn partier som vil omgjøre avgjørelsen.

Og den bullshiten om individet vs. flertallet er akkurat det: bullshit. Flertallet ER viktigere enn individet, nettopp FORDI flertallet er FLERE INDIVIDER. Hvis du tror det er annerledes, så har du som sagt den fulle frihet til å forlate landet til fordel for et land hvis politiske system er bedre for deg. Hadet!

Ja, flertallet er flere individer, fikk med meg det. Men, du går som sagt ut ifra at dette flertallet er en "organisk enhet". Det er jeg uenig i. De er et flertall som stemte på et parti, det er det eneste de er enige om.

Jeg ser du ikke svarte på spørsmålet. Jeg kan bare gå utifra at du mer enn gjerne hadde gått dør til dør selv da, og samlet inn til fellesskapet med pistol. Det er det du står for.

Du får flytte da, om du en eller annen gang blir ranet. Du har bare deg selv å takke vet du.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...