xlpuma Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Har nå oppgradert den stasjonære med følgende spec: ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155 2 stk av denne; Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5" Intel® Core i5-2320 Processor Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 16GB CL9 har også en 1 TB WD-disk i maskina. Planen er å bruke denne til bl.a videoredigering. Har kjøpt et Blackmagic intensity pro pci kort til opptak av HD via HDMI. Når jeg kjører Blackmagic sin disc speed test på SSD-ene (RAID 0) , får jeg bare 117 MB/s skrive, og 320 MB/s lesehastighet. Da får jeg akkurat ikke opptak i 720/50 kvalitet Prøvde også å installere Win7 på den ene disken, og skrive til den andre, men fikk da bare ca 70 MB/s For all del, systemet er raskt som bare det i praktisk bruk. Installerer win 7 på få minutter, og oppstart og restart gjøres unna på få sekunder. Men den er visst ikke god nok til skrivehastigheter for HD video ... Kjører dette oppsettet i RAID 0. Skulle tro at jeg skulle få en del høyere skrivehastighet med dette. Har googlet litt rundt dette og prøvd forskjellige tips, uten at dette har hjulpet. Har f.eks fulgt tipsene her: http://www.auslogics...sd-performance/ uten noe særlig hell vil jeg si. Har også reinstallert med å forandre stripestørrelsen fra 128 k til 4 k. Kjører SSD-ene på SATA-600 kontaktene, og har alle nye drivere til kortet. Tror allikevel jeg har oversett en vesentlig enkel ting. Har en mistanke om et par ting: Skulle kanskje kjørt stripestørrelsen til maks heller? Hovedkortet er rævva til dette bruk, og burde kanskje byttes ut? SSD-ene er rævva? Alle tips og erfaringer mottas med takk. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Instalert Intel RST (og disablet write-back cashe i softwaren)? Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Instalert Intel RST (og disablet write-back cashe i softwaren)? Har gjort dette ja. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Javel okei. Men er det noen som har samme diskene som jeg har, men som har mye større skrive/lesehastigheter? Disse diskene skal jo i teorien kunne skrive med 400 MB/s hastighet ... Endret 21. april 2012 av xlpuma Lenke til kommentar
Krei Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det er ingen dum ide med Raid0 om du er ute etter sekvensiell skriveytelse, men størrelse på SSD'ene har også mye å si. Forskjellen i ytelse på en 60GB og 120GB SSD er så stor at du nesten vil få like god skriveytelse på èn 120GB SSD som 2 60GB i Raid0. I tillegg er Sandforce-baserte SSD'er avhengige at dataene som skrives er komprimerbare. Jeg har 2 Samsung 830 128GB i Raid0 og får 900MB/s i sekvensiell leseytelse og 600MB/s i sekvensiell skriveytelse på samme diskkontroller som du bruker når jeg tester med AS SSD benchmark. (Stripe size 64kb). Hvis du tester med AS så får du tall du kan bruke til å sammenligne med andre som har lignende oppsett. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Da har jeg testet med AS SSD og fikk 353 lese, og 121 i sekvensiell skrivehastighet. Ser ut som om jeg må bytte ut diskene mine med større ja. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Siden AS-resultatene er såpass konsistente med Blackmagic-resultatene, og vi vet at AS bruker ukomprimerbare data, så kan vi gå ut ifra at Blackmagic gjør det samme. Siden det er ukomprimerbare data du skal skrive bør du nok IKKE velge en Sandforce-basert SSD. Jeg tipper at enten Samsung 830 eller en Marvel-basert SSD som Crucial M4 / Corsair Performance Pro / Intel 510 vil være et bedre valg... Lenke til kommentar
BAT Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Støtter Krei her. Gå for en ssd med kontroller som takler ukomprimerbare data godt. Samsung 830, Crucial m4, Corsair P Pro, Intel 510 er nevnt. Du har også Plextor sine basert på Marvel som heter M3P. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Da kjøpte jeg to stk crucial m4 128 GB og satte i raid 0. Ytelsen gikk nå opp til 389 write og 1000 read med 128 k stripe. Er fornøyd med dette, og kan nå ta opp i 1080 p uten lagg. Det var dette jeg ville oppnå. Takk for tips folkens Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Morro å lese at flere liker raid Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Det blir aldri feil med raid Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg liker og RAID men vet noen noe mer om trim support for RAID på intel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Noen ting å få bekreftet. Chipsetdriverne? Hvilke kontakter er diskene koblet til? Hvordan satte du Raidet opp? I BIOS eller med program? Prøv å koblet ut den snurredisken og ta testen på nytt.. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Noen ting å få bekreftet. Chipsetdriverne? Hvilke kontakter er diskene koblet til? Hvordan satte du Raidet opp? I BIOS eller med program? Prøv å koblet ut den snurredisken og ta testen på nytt.. Usikker på chipsetdrivere. Har koblet diskene på 6 gig sata portene har koblet ut snurredisken på 1 TB og har fått 379 write og 1000 read Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå