Laila - Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 På vei hjem fra? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Her foretrekker jeg versjon 1, men synes bildet vil vinne seg mer om du beskjærer akkurat nok til å fjerne det vi ser av himmelen over greina (og gjør du det kan det beskjæres i i venstre kant også). Ved å gjøre det slik blir bildet lettere å se og øynene oppfatter motivet mye lettere. Versjon 2 synes jeg ikke fungerer, der forsvinner skoene i omgivelsene og andre deler av bildet er skarpere enn hovedmotivet. Det kan se ut som du har bommet litt på fokuseringen. Et tips kan være å ikke bruke alle fokuspunktene, men heller velge ett enkelt (det midterste), om du ikke vet hvordan du gjør det så se i boka som fulgte med kameraet. En annen løsning er å skru av autofokusen og heller fokusere manuelt på objektivet, men det krever som regel litt øvelse. Morsomt motiv Lenke til kommentar
40D Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Kult bilde! Jeg ville ikke beskjært i toppen, heller sidene, men jeg synes det er kult som det er. V1 er best. Veldig fint! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Tusen takk Tjernshaugen ! Har prøvd å laste opp med ny beskjæring. Synes det var vanskelig. Fant ikke noen god løsning Er så sta at jeg tar alle bilder med manuelle innstillinger, Jeg ser også at det er uskarpt og har 2 mulige løsninger: Puste dypere og/eller en tur til optikeren Endret 19. april 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Tusen takk for hyggelig tilbakemelding 40D Endret 19. april 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
40D Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Tusen takk Tjernshaugen !Har prøvd å laste opp med ny beskjæring. Synes det var vanskelig. Fant ikke noen god løsning :(Er så sta at jeg tar alle bilder med manuelle innstillinger,Jeg ser også at det er uskarpt og har 2 mulige løsninger: Puste dypere og/eller en tur til optikeren Stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ stativ Lenke til kommentar
40D Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding 40D Nei det var nok best som det var, V1. Om du vil beskjære så ville jeg tatt kun sidene. Har du sjekket meldinger? Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Nei. Synes det er greit å forholde meg til det åpne forumet her. Kanhende flere som kan ha nytte av samme informasjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg