fideco Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Heisann Har et soundblaster live 5.1 player kort som har fungert helt fint frem til nå. Kom hjem fra jobb en dag og da kom den værste skurrelyden ut av headsettet mitt. For å deaktivere den må jeg dempe de fleste inngangene på kortet, mikrofon (ikke tilkoblet), cd-inn, aux, osv... Når jeg bare har aktivert wave og prøver f.eks å spille mp3 kan jeg såvidt høre musikken i bakgrunnen av all støyen. Henter nå ned de siste driverne fra creative, selv om jeg tviler på de vil fikse problemet mitt. Har registrert at maskinen deler irq 10 mellom skjermkortet og lydkortet, kan dette være problemet? Jeg får ikke forandret innstillingene, windows nekter meg det! Håper noen kan hjelpe meg med dette, og håper driverne vil rette problemet opp. På forhånd takk, Stein Jone Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg må mute alle 'Line in' / 'mic in' osv.. hvis jeg ikke vil ha MYE støy under avspilling. Det er bare sånn det er tror jeg.. Har 5.1 Live Platinum. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Forresten, du sier at det fortsatt støyer etter at du har mutet alle innganger(?) Kanskje det er et hardware-problem? *prøv å sett hodetelefonene i den andre utgangen(enten SPK out, eller Line out) *Prøv å bytt pci slot *sjekk hodetelefon-kabelen *oppdater drivere Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Et tips: Husk å mute mic inngangen under Play kontrollene. Denne instillingen kan skape mye støy og skal kun brukes hvis man ønsker monitor-lyd (høre det du selv sier) når man bruker mic. Hvis du skal ta opp må du bruke REC-kontrollene. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Det sitter en liten krets på det lydkortet, Sb live! value, som aktiveres ved hver lansering av en ny serie. Det er denne kretsen som forårsaker de forstyrrelsene du opplever. Dette selvsagt for at du skal oppgradere. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 18:22, tilstad skrev:Det sitter en liten krets på det lydkortet, Sb live! value, som aktiveres ved hver lansering av en ny serie. Det er denne kretsen som forårsaker de forstyrrelsene du opplever. Dette selvsagt for at du skal oppgradere. Hvor har du nå dette fra?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå