lamer Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Er det noen som vet hvordan man endrer på multiloaderen til Windows XP. Jeg har vært uheldig og installert Windows XP på to forskjellige partisjoner. På min boot-meny har jeg nå to utgaver av Windows XP og en av Windows Me (den ene utgaven av Windows XP fungerer ikke lenger). Hvordan får jeg fjernet det ene valget fra oppstartsmenyen - er ikke BOOT.INI lenger i Windows XP. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Joda! Se på den første partisjonen, dvs, den du har WinMe på..der skal fila ligge..gjør det hos meg i allfall! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Meget enkel måte å få tilgang til boot.ini fila gjennom XP er å gjøre følgende: Høyreklikk My Computer og velg Properties, velg Advanced fanen og under der trykk settings knappen for Startup and Recovery. Deretter får du opp en ny dialog boks hvor du kan velge å redigere boot.ini fila selv. Litt kronglete, men du finner den fila du er ute etter. Telcontar Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 boot.ini lever i beste velstand hos meg, men det kan ha noe med at jeg har win2k innstalert i tillegg til XP. Gå i utforskeren din "tools" og "folder options" og slå av at den skjuler systemfiler, så skal du nok finne boot.ini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå