Gå til innhold

Ingen lyd fra firewire

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Har akkurat investert i ett billig Firewire kort. Problemet mitt er at jeg ikke får "capture" lyd fra DV kameraet mitt. Bildet er greit. Kortet er ett ST Lab. Har en pc der nesten alle pci inngangene er fylt. (skjermkort, lydkort, dvd-kort, modem-kort og firewirekort).

Hilsen

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette programmet kjenner jeg dessverre ikke, men det kan tenkes det er en instilling eller noe som gjør at du ikke får bilde. Har du prøvd å oppdatere drivere til skjermkortet? Det kan hende det også vil løse problemet.

Ellers så kan vi ta det andre veien om det er lyden som mangler. :woot: Sjekk og evnt. oppdater drivere til lydkort. Også oppgradere til nyeste versjon av DirectX (www.microsoft.com/directx).

Ellers er det lurt å sjekke med programmets brukerveiledning/hjelpefunksjon om en må loope lyden på en spesiell måte. Vet at enkelte løsninger fra f.eks. Pinnacle og Matrox krever at en kobler en kabel enten internt eller ekstern som sender lyd fra videokort til lydkort. Men dette gjelder så vidt jeg vet bare dyrere, analoge løsninger.

Hvis ikke støtter jeg Arne sin teori om innstilling i programmet. Både video og lyd er 'bakt inn' i FireWire-signalet, så jeg tror at kameraet ditt sender begge deler....

At FireWire-kortet ditt er billig, tror jeg dog ikke har noe å si. All min erfaring tilsier at enten får PC'en kontakt med kameraet, eller ikke - aldri vært borte i at FireWire-kortet luker ut lyd, men beholder bildet....

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Uten aa drive noe reklame, men jeg bruker SonicFoundry's Vegas 3 og 4. Bruker ogsaa FireWire jeg har aldri hatt noe problem med lyden hos meg.

For aa sjekke lyden om du ikke har noe problem med lydkortet, saa kan du prove aa spille en midi fil, wav eller MP3 bare for aa vere sikker paa at du faar lyd fra lydkortet. Hvis du for lyd saa er det garantert(?) programmet du bruker som muter lyden din. Det skal ikke forundre meg om at programmet ditt gaar inn i lydinstilligen og myter wave lyden.

Eventuelt se om produsenten av programmet ditt har en FAQ som du kan lese...

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Hei til alle

Takk for alle inspillene.

Satt i går kveld og prøvde å teste ut diverse, irq konflikter, innstillinger i programmet m.m. Men etter ca 7000 omstarter pga maskinen frøs så reiv eg ut dri..... og tenker da på å kjøpe meg ny maskin.

Mvh

Øystein :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...