Gå til innhold

Hull i frossen kylling

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp tatt ut en frossen filet fra First Price-posen for å tine den.

Jeg stod med vann rennende ut av munnen og fantaserte over hvilken smaksopplevelse dette skulle bli. Med ett la jeg merke til at fileten var full av hull! :confused:

Hva i all verden er dette for noe? Innsprøytingsstikk for fosfat og vann? Ormer? Resultat av prikkedøden i kyllingburet? Bakterier? Uforsiktig skalpering?

Hullene er ca 1-2 mm i diameter. Det ser ut som om de går ca 0.5-1mm inn i overflaten på kyllingen.

post-260805-0-65356200-1334782126_thumb.jpg

post-260805-0-19897100-1334782139_thumb.jpg

post-260805-0-65787400-1334782154_thumb.jpg

Endret av Mister Ost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg vil anta at de bruker en form for klyper og skraper for å flytte på kyllingene og at det du ser er tennene etter noe slikt. Man kan vel også ha vaksinert kyllingen, pumpet veksthormoner inn osv.

Send bildet til butikken/kjeden og hør hva de sier.

Lenke til kommentar

Nå har den halvveis tint opp. Hullene ble mindre synlige og kylling var ikke slimete, og den luktet heller ikke spesielt dårlig.

Den gikk likevel i søpla og ble byttet ut med et par vårruller.

Jeg vil anta at de bruker en form for klyper og skraper for å flytte på kyllingene og at det du ser er tennene etter noe slikt. Man kan vel også ha vaksinert kyllingen, pumpet veksthormoner inn osv.

Send bildet til butikken/kjeden og hør hva de sier.

Jeg tror ikke det er vaksiner. 10-20 sprøyter høres i overkant mye ut for en kylling. Klyper kan være en mulighet.

Jeg skal vurdere å sende inn bilder til FirstPrice om den neste kyllingfileten også er full av hull. Jeg tviler på at de som sitter bak kassa på Kiwi har særlig med peiling på hvordan kyllingen blir avlet, slaktet og fryst.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på innholdsfortegnelsen på kyllingfileten, vil du se at den inneholder vann og salt (og kanskje stivelse, det er det i ICA sin kyllingfilet). Disse ingrediensene blir sprøytet inn med tynne nåler, og det du ser er hull etter disse innsprøytingsnålene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...