PhelpsTransposed Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Hei! Splitter dette ut i fra et annet emne jeg har. Jeg har et problem når det gjelder både session cookies og vanlige cookies og subdomener ala subdomene.mittdomene.no Selv når jeg bruker: setcookie("Username",$username, time()+3600, '/', '.mittdomene.no'); Når en bruker logger inn og $he = $_COOKIE['Username']; Når jeg skal bruke brukernavnet på subdomenet så går dette ikke. Noen som har tips til hva jeg kan gjrøe? Evt andre løsninger som fungerer for å huske at brukeren er logget inn? Lenke til kommentar
Strauman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Heisann! Ofte er php.ini-fila konfigurert slik at man ikke kan sette headere andre plasser enn i toppen av scriptet. Hvis dette er tilfelle, vil du få en melding som sier noe som "Cannot modify header information. Headers already sent" Det er da "output_buffering" i php.ini som må aktiveres. Om jeg ikke tar helt feil, burde du sette fullt domene når du setter cookie; setcookie("username", $username, time()+3600, '/', 'subdomene.mittdomene.no'); evt prøve å ikke sette domene i det heletatt: setcookie("username", $username, time()+3600); Ellers skjekk feil-loggen til php Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Takk for svar! Har server med one.com, og der ser ut til at jeg faktisk ikke får lov til å tukle med php.ini. Skal prøve med den med fullt domene. Lenke til kommentar
Strauman Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Aah. Selv bruker jeg bluehost.com. Der får du tukle med så mye du vil! (bortset fra httpd.conf da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå