Gå til innhold

Alle med Volcano 11 se her..........

HuzZzla

Anbefalte innlegg

Skal bare si at jeg tok av den sølvgrillen som sitter på vifta.

Vet dere hva som skjedde da? Ikke det? Vel, den ble mer stillegående. + at den kjølte bedre.

Idle temp med grillen var på 32 C OG max var 46 C

Idle temp UTEN grillen var 29,5 C og max var 44 C :woot:

Ville bare si ifra lixom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har så forskjellige erfaringer når det gjelder volcano 11 og støy.

Kanskje dette skyldes forskjeller i produksjonen eller no? Ikke vet jeg.

Min personlige erfaring er at viften bråker mye selv ved kun 3000rpm. Å fjerne grillen hjelper endel, men i min pc var volcano 11'en fortsatt den mest støyende komponenten.

Ok, det finnes vifter der ute som støyer mer, men det finnes også billigere alternativer som støyer mindre.

Lenke til kommentar

Sant sant, men volcano 11 er ikke en dårlig vifte.

+ at når du spiller så overdøver lydene bråket fra vifta, og når du jobber på pc'n med programmer som ikke er så krevende så kan du f.eks slå ned hastigheten til minimum, og da hører du itj vifta :yes:

Lenke til kommentar

ja den bråker mindre og kjøler litt bedre (kjører min 2500 barton på

11.5x210=2415 mhz) og tempen er 46-48 gr

men eg oppdaga at turtallet går ned og at den virker mere ustabil

turtallet går mere opp og ned + at det kommer ofte lyder ifra vifta.

vifta er nok mere stabil med dekslet på.

xp2500 barton@2415 mhz :lol:

asus a7n8x deluxe :wink:

2x512 mb twinmos m/winbound :o

volcano 11+ :x

mx 420 :oops:

Lenke til kommentar

jeg har volcano 11 på min amd xp 2400+ og ett msi hk med via kt400 chipset. (husker ikke navnet, har et piss kabbis for øyeblikket og verktøyet ligger hos broren min).

problemet mitt er at hvis jeg skrur vifta under 2700rpm så oppfatter maskinen det som 0 rpm... jeg hører at den spinner. noen som har peil på hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
jeg har volcano 11 på min amd xp 2400+ og ett msi hk med via kt400 chipset. (husker ikke navnet, har et piss kabbis for øyeblikket og verktøyet ligger hos broren min).

problemet mitt er at hvis jeg skrur vifta under 2700rpm så oppfatter maskinen det som 0 rpm... jeg hører at den spinner. noen som har peil på hva som kan hjelpe?

Dette er nok et hardware-problem på hovedkortet ditt. Prøv å oppgradere bios'en.

(Enkelte opplever også at maskinen skrur seg av dersom cpu-vifte er treg. Dette er det også hovedkortet som gjør og funksjonen kan vanligvis skrus av i bios)

Kanskje litt OT, men jeg svarte likevel :)

Lenke til kommentar

Dette er nok et hardware-problem på hovedkortet ditt. Prøv å oppgradere bios'en.

(Enkelte opplever også at maskinen skrur seg av dersom cpu-vifte er treg. Dette er det også hovedkortet som gjør og funksjonen kan vanligvis skrus av i bios)

Kanskje litt OT, men jeg svarte likevel :)

er det en mulighet for å unngå det uten å flashe biosen? vil helst slippe det :)
Lenke til kommentar
For å oppgradere biosen må du nok flashe biosen :shrug:  

Hvis du syns vifta skrangler litt og virker mer ustabil så prøv og skry til skruene litt beder, min vifte går stabilt på 3200Rpm..

veit at å oppgradere biosen er det samme som å flashe den...

det jeg lurer på er om noen vet om hk'et kan oppfatte rpm på under 2700 uten å måtte flashe biosen... noen som kan vite hva som er feil e.l?

Lenke til kommentar

Viftegrillen er bare tull. Jeg tok også av den på min volcano 11 og det gav merkbar forskjell i støynivået.

Det er vel ikke det smarteste jeg har lest i dag. Viftegriller er svært viktige, men Tt har ikke klart å forstå at slike griller som der har laget til Volcano 11 er ALT for støyende. Vanlige viftegriller derimot, skaper så og si ikke noe ekstra støy. Den runde formen på disse grillene gjør bare at lufta går fortere, om enn ikke så særlig merkbart...

Lenke til kommentar

"Svært viktig" var vel å ta litt hardt i. Viftegriller har kun (såvidt jeg vet) en funksjon, nemlig å beskytte viftebladene (og evt fingertupper) mot mekanisk skade.

Sålenge viften sitter inni pc'en og ledninger mm er skikkelig festet vekk ifra denne så trengs ikke viftegrillen.

Men du har rett i at designet på volcano 11 viftegrillen ikke er noe pluss. En "vanlig" viftegrill hadde vært bedre her ja. På den andre siden så ser den kul ut da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...