fUsiOn Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Da har jeg fått et underlig problem. Rett før Windows skal loade login-screen så dukker det bare opp en svart skjerm og inget annet skjer. Jeg får startet opp i Safe Mode, uten at det hjelper meg noe spesielt, annet enn at jeg får brukt maskinen til alt annet en spill. Har lest at dette er noe som kan skje, selv om jeg selv aldri har opplevd dette. For sikkerhet skyld tok jeg en reinstall av Windows 7. Alt gikk bra frem til jeg installerte drivere. Restarten rett etter driverinstallasjon gikk til den berømte svarte skjermen. For å utelukke driverene som problemet så har jeg prøvd flere driverversjoner til skjermkortet, uten at dette hjelper. Prøvde med et annet skjermkort jeg har liggende, og vips alt virket strålende. Til og med før og etter driverinstallasjon tilskjermkortet. Pga dette får jeg det til å tro at det er mitt nye skjermkort, som nå er et par måneder gammelt, som er problemet. Jeg kommer rett og slett ikke frem til login screen med dette skjermkortet uansett hva jeg prøver. Dette har også skjedd uten forvarsel. Kjører også skjermkortet på stock hastighet, så det er ikke overklokking sin feil. Jeg ser egentelig ingen annen mulighet enn å sende det tilbake der jeg kjøpte det, selv om jeg er redd for det kommer til å bli en dyr affere dersom problemet bare oppstår på mitt system. Har en maskin til jeg kan prøve skjermkortet i, og jeg håper egentlig at feilen skal oppstå der også, men dette får jeg ikke testet før i morgen. Og for de som lurer på hvilket skjermkort det er så er det et Asus HD7970 Direct CU II. Noen som har vært borti lignende problemer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Har vært borti mange laptoper med nvidia gpu som har krasjet når nye drivere legges inn, men ikke opplevd dettre med ati. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Har vært borti mange laptoper med nvidia gpu som har krasjet når nye drivere legges inn, men ikke opplevd dettre med ati. Ikke jeg heller, og enda mer rart er det når det kom ut av ingenting. Hadde ikke oppdatert noe når dette skjedde i går. Og ikke fikset det seg etter en reinstallasjon av Windows heller. Fungerer helt fint i VGA mode, men med en gang skjermkortet bruker sine egentelig drivere så blir det krøll. Håper egentelig feilen oppstår på den andre maskinen min også, for da er det skjermkortet feilen ligger i og ikke noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå