Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-frys - selvbygger

Anbefalte innlegg

Mitt system:

Hovedkort: MSI P55-CD53

CPU: Intel Core i5 750

Minne: Corsair XMS3 DDR3-1333 CL9 4 GB x 2 = 8GB

Grafikk: Sapphire Radeon HD 5750

Lyd: M-Audio Ozone (MIDI-keyboard med innebygget lydkort, USB)

C-drive: OCZ Vertex 3 SATA3 120GB SSD

Datadisk 1: Western Digital Caviar Green 2 TB 64

Datadisk 2: Western Digital Caviar Green 2 TB 64

Datadisk 3: Innmaten av det som en gang var en ekstern WD MyBook 500 GB

Maskinen min låser seg 0-3 ganger per dag. Det skjer på en av to måter. Jeg har ikke merket meg noe mønster for hvilke applikasjoner som kjøres når det skjer.

Måte 1: Et lite knepp kommer ut av høyttalerne, og alt, inkludert musepila fryser totalt. Eneste utvei er svenskeknappen. Skjermbildet er helt og fint, ingen grafikkartifakter.

Måte 2: Maskinen blir uresponsiv, bortsett fra at jeg kan røre på musa. Det hjelper ikke hva jeg klikker på med musa, ingenting skjer. Etter et par-tre minutter rebooter maskinen av seg selv hvis jeg ikke allerede har tydd til svenskeknappen. Hvis maskinen booter av seg selv, så stopper den opp i BIOS før den begynner å laste inn harddiskene. Der blir den stående helt til jeg tyr til svenskeknappen, og da booter den normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nyeste firmware på SSD-en? Det var en god del problemer med OCZ Agility 3 i starten, som bruker samme kontroller som Vertex 3. Inntil jeg la inn nyeste firmware på min Agility 3 var jeg plaget med veldig like problemer, som synes å komme tilfeldig. Det kunne skje et par ganger i uken eller flere ganger om dagen. Her finner du nyeste firmware:

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?91199-Latest-version-numbers-for-the-Vertex3-Agility3-Solid3-drives

Lenke til kommentar

Har du nyeste firmware på SSD-en? Det var en god del problemer med OCZ Agility 3 i starten, som bruker samme kontroller som Vertex 3. Inntil jeg la inn nyeste firmware på min Agility 3 var jeg plaget med veldig like problemer, som synes å komme tilfeldig. Det kunne skje et par ganger i uken eller flere ganger om dagen. Her finner du nyeste firmware:

http://www.ocztechno...3-Solid3-drives

Støtter denne

Lenke til kommentar

"Updating the firmware from the toolbox is not supported when Windows is running off the drive you are trying to update.

-Toolbox will not update a primary system drive (e.g. drive letter "C:"). You must run Windows from another drive and then update your SSD using Toolbox."

Usj... Da må jeg installere Windows på en av de andre diskene først, da...

Takk for tips! :) Skal trå til verket når jeg får tid til helga en gang! :)

Endret av stiansa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...