Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

5km unna sentral, hva skal til for att det blir utbygd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor også på landet. 4.5 km fra sentral. Først så hadde vi 3 mbit, og det fungerte fint. Men så begynte jo selvsagt internettet å klikke, og ISP svarte med å sette ned hastigheten. Neida, det hjalp ikke spesielt mye det. Så her sitter jeg med 1.5 mbit, som fremdeles er glad i å klikke av ukjente årsaker.

Jepp, Norge er ett tragisk land å bo i...

Trodde de skulle ha folk ti å flytte ut på bygda, men i dagens samfunn er dette som å måtte hente vann i brønnen istedet for i krana :(

Lenke til kommentar

Hva tror dere om dette?

http://snorlaus.no/?...=431&ItemID=718

Muttern og Fattern bor 2.99km i luftlinje unna huset vi ser på, så dette kan fkansje være aktuelt? Eller bør jeg styre unna?

du dro nettopp opp forventningene mine om en normal nettlinje opp i skyene. til jeg så prisen :/

naboen har sånn, men jeg hadde hørt at det var ulovlig :/

Du får også billigere pakke der, http://www.snorlaus.no/?pageID=246 ,men jeg er redd dette blir i svakeste laget.

Men om snorlaus sin tjeneste fungerer, så har jeg tilgang på 25Mbit, men spørsmålet her er stabilitet. betaler jeg 29.000 så forventer jeg DØNN stabil forbindelse og LAV ping, men jeg finner ingen erfaringer om dette på nettet, så jeg stiller meg skeptisk.

Directconnect stiller jeg meg også skeptisk til, har lest mye negativt, ustabilt nett, høy ping og det er dyrt.. styrer unna det.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

jippi... ligger midt mellom to bygdesentrum, omtrent 2.2km til begge to i luftlinje (grunnen til at jeg har 5km linje til begge to er at jeg bor på en måte på en øy mellom to elver som møtes bare noen få km bort, tror nok ledningene går i brua?)

fint når maks avstand for den billige greia er 2km...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

0.96 Mbit...

vent nå litt, så ikke på den andre som bare kosta 300kr mer (3800kr), hele 8km til den prisen!kan jo strekke den på tvers av kommunen! (ja, jeg bor i en liten kommune, 83 km^2)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Fri sikt er værtfall hovedkriteriet fikk jeg vite av han som linka meg dette. Spørsmålet er jo hvor bra dette fungerer i dårlig vær, mye snø osv..

jeg har sendt de en mail, så får jeg se hva de svarer.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hva tror dere om dette?

http://snorlaus.no/?...=431&ItemID=718

Muttern og Fattern bor 2.99km i luftlinje unna huset vi ser på, så dette kan fkansje være aktuelt? Eller bør jeg styre unna?

Utvilsomt. Jeg kunne aldri tenke meg å bo så nærme foreldrene mine. I lengden er det nok ikke lurt uansett.

Bor også på landet. 4.5 km fra sentral. Først så hadde vi 3 mbit, og det fungerte fint. Men så begynte jo selvsagt internettet å klikke, og ISP svarte med å sette ned hastigheten. Neida, det hjalp ikke spesielt mye det. Så her sitter jeg med 1.5 mbit, som fremdeles er glad i å klikke av ukjente årsaker.

Meld feil.

Lenke til kommentar

Er ikke interessert i å høre om du ville eller ikke ville bodd nærme foreldra dine. Nå er jeg interessert i å høre meninger eller erfaringer med det antenne opplegget.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...