vidarkri Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Som nevnt før i tråden så anbefaler jeg å ta kontakt med directconnect som har ansvaret for trådløs utbygging i Norge. Hvis det er flere hus i området som kan dekkes av en sender så skal det ikke mye til for at de slenger opp en sender og da får du over 5mbit. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Bor også på landet. 4.5 km fra sentral. Først så hadde vi 3 mbit, og det fungerte fint. Men så begynte jo selvsagt internettet å klikke, og ISP svarte med å sette ned hastigheten. Neida, det hjalp ikke spesielt mye det. Så her sitter jeg med 1.5 mbit, som fremdeles er glad i å klikke av ukjente årsaker. Jepp, Norge er ett tragisk land å bo i... Trodde de skulle ha folk ti å flytte ut på bygda, men i dagens samfunn er dette som å måtte hente vann i brønnen istedet for i krana Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Hva tror dere om dette? http://snorlaus.no/?...=431&ItemID=718 Muttern og Fattern bor 2.99km i luftlinje unna huset vi ser på, så dette kan fkansje være aktuelt? Eller bør jeg styre unna? du dro nettopp opp forventningene mine om en normal nettlinje opp i skyene. til jeg så prisen :/ naboen har sånn, men jeg hadde hørt at det var ulovlig :/ Du får også billigere pakke der, http://www.snorlaus.no/?pageID=246 ,men jeg er redd dette blir i svakeste laget. Men om snorlaus sin tjeneste fungerer, så har jeg tilgang på 25Mbit, men spørsmålet her er stabilitet. betaler jeg 29.000 så forventer jeg DØNN stabil forbindelse og LAV ping, men jeg finner ingen erfaringer om dette på nettet, så jeg stiller meg skeptisk. Directconnect stiller jeg meg også skeptisk til, har lest mye negativt, ustabilt nett, høy ping og det er dyrt.. styrer unna det. Endret 2. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Opptil 54km rekkevidde??? Hvordan funker dette i dårlig vær med store atmosfæriske forstyrrelser mon tro? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Det er det store spørsmålet, har ikke noe lyst til å kjøpe noe slik helt ukritisk.. Derfor lurte jeg på om noen hadde noe erfaringer med dette. Endret 2. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) jippi... ligger midt mellom to bygdesentrum, omtrent 2.2km til begge to i luftlinje (grunnen til at jeg har 5km linje til begge to er at jeg bor på en måte på en øy mellom to elver som møtes bare noen få km bort, tror nok ledningene går i brua?) fint når maks avstand for den billige greia er 2km... Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Hva slags hastighet har du? Jeg fikk nettopp vite att maks hastigheten til huset som jeg ser på er 0.6Mbit.. Hva er det forno? Helt latterlig.. Endret 2. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) 0.96 Mbit... vent nå litt, så ikke på den andre som bare kosta 300kr mer (3800kr), hele 8km til den prisen!kan jo strekke den på tvers av kommunen! (ja, jeg bor i en liten kommune, 83 km^2) Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Fri sikt er værtfall hovedkriteriet fikk jeg vite av han som linka meg dette. Spørsmålet er jo hvor bra dette fungerer i dårlig vær, mye snø osv.. jeg har sendt de en mail, så får jeg se hva de svarer. Endret 2. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hva tror dere om dette? http://snorlaus.no/?...=431&ItemID=718 Muttern og Fattern bor 2.99km i luftlinje unna huset vi ser på, så dette kan fkansje være aktuelt? Eller bør jeg styre unna? Utvilsomt. Jeg kunne aldri tenke meg å bo så nærme foreldrene mine. I lengden er det nok ikke lurt uansett. Bor også på landet. 4.5 km fra sentral. Først så hadde vi 3 mbit, og det fungerte fint. Men så begynte jo selvsagt internettet å klikke, og ISP svarte med å sette ned hastigheten. Neida, det hjalp ikke spesielt mye det. Så her sitter jeg med 1.5 mbit, som fremdeles er glad i å klikke av ukjente årsaker. Meld feil. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Er ikke interessert i å høre om du ville eller ikke ville bodd nærme foreldra dine. Nå er jeg interessert i å høre meninger eller erfaringer med det antenne opplegget. Endret 3. mai 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå