Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan holde jente i friend zone?

Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis den som alltid tørker tårene til forsmådde venninner når mannen har vist seg å være ubrukelig. I et kuriøst øyeblikk har karma slått tilbake: plutselig vil to stykker langt mer, mens jeg bare vil være venn.

Hva sier man for å gjøre intensjonen klar uten å såre? Vil svært gjerne beholde de som venninner, ellers ville jo dette vært en enkel sak.

(For å gjøre farsen komplett kjenner disse to hverandre sånn halvveis. Det føles ganske absurd at de tildels oppfører seg som rivaler.) Anonym poster: 9aaa1da406d1ad8753d0698bca99879d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjøre det klart at du ikke er interessiert? Må vel være helt forferdelig å fortelle det, men det må gjøres. Eller så kan du vise at du kun er interessert og at du kun ser på dem som venner.

Og hvis du vil, så kan du være fuck buddy med en eller begge. Ønsker ikke å forholde meg til hvor riktig dette er, det er noe du selv må finne ut av.

Lykke til! Anonym poster: d695c376e769e8e6d016b8f142bf2982

Lenke til kommentar

Kjip situasjon, men om de har fortalt deg at de vil noe mer og det ikke er noe tvil, bør du bare fortelle dem at du ikke er ute etter noe forhold, eller at du bare ser på dem som venner. Etter min erfaring så vil de fleste fortsatt være venner, men spørs kan litt hvor sterke følelser dem har for deg.

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at disse jentene er interessert i deg nettopp fordi du er den "snille, trofaste, skikkelige mannen" i livene deres, til kontrast for mannfolka de nylig har blitt sviktet/skuffet av. Det er naturlig at de snur seg til deg.

Uavhengig av hvorfor de egentlig liker deg, kan du jo forklare dem min hypotese fra første avsnitt, så kanskje de innser at det er nettopp slik det henger sammen, og at de liker deg på feil grunnlag. Eventuelt kan du si at du frykter at dette er grunnen, og at du ikke vil starte noe forhold på potensielt feil grunnlag.

Uansett bør du være veldig tydelig på hva du vil, og ikke gi noe falskt håp. Vet ikke hvilken livssituasjon du er i, men som AnonymDiskusjon foreslår er det jo også muligheter for et pulevenn-forhold. Kanskje ikke helt god timing, disse jentene er sannsynligvis veldig sårbare i en slik situasjon, se første avsnitt.

Lenke til kommentar

Du får ikke holdt henne (dem?) i friend-zonen uten å såre henne (dem), de er jenter og det er bare sånn det er. Jeg generaliserer veldig nå, men hvis de først er klare for å få deg ut av egen friend-zone og over som noe annet vil et avslag garantert såre. Gjør hun (de) fysiske tilnærminger vil det være mulig å avvise på en rolig og bestemt måte og forklare at du ikke vil gjøre noe som senere kan bli sett på som "utnytting" av henne (dem) i en sårbar tid rett etter et brudd, men det er ikke garantert å fungere ;) Kanskje du kan forsøke å forklare at du setter så pris på å ha henne (dem) som venninner at du ikke tør å risikere vennskapet for noe som kan ødelegge forholdet deres hvis det feiler?

Lenke til kommentar

Oooofff..... Jeg har ekspertise på dette området. Det er ikke noe gøy. Første dama jeg hadde sex med, var også sånn. Hun var faktisk så hypp på meg at hun ville forbli i friend-zone, men jeg avsluttet. Ikke lur deg selv. Har hatt dame på party klå og gnikke baken mot pikken min så jeg nesten ble våt, og jeg holdt gamet gående lenge, og lure og lure på om jeg skulle gå for henne, selv om hun ikke var helt sexfantasien min. Når jeg da allkevel ikke ville skrittet videre, så ble det ikke noe pent. Vennskap ikke prøvd. Jeg var selv for flørtende, men dreit i henne allikevel. Enda et tilfelle: litt mindre flørting, interesse fra dama, delvis pga sextørke for hennes del, jobbkollega. Vi har forblitt venner, hun har skaffet seg type, som hun til å begynne med sa hun ikke var interessert i, da jeg hintet frampå at han kunne være interessert. Det var også en vanskelig sak, pga fin personlighet, men igjen, ikke helt den jeg så for meg at skulle tisse på meg og slå meg i ansiktet. Dessuten var overkroppen litt for liten og ansiktet skulle vært rundere. Men her vil jeg si friend zone fungerte, så det er ikke like svart som hu dama over påstår. Første dama jeg hadde sex med - hun ville selv være i friend-zone, det ble for rart for meg, enda et eksempel på mislykket friend-zone. Enda en jente, ikke helt 100% match utseendemessig, gode gener, men for intelligent for meg - samme situasjon som du beskriver, en av to jenter - endte med at jentene ble sure på meg, men jeg tror de beholdt vennskapet. En siste; her var jeg bare sånn venn av venn, som endte opp med å bli sutrepute og megler, og ta sjansen på å være det, selv om hun viste for mye interesse. Jeg får facebook og mld stadig vekk, selv om jeg har vært lite inviterende og bare hyggelig. Det syns jeg ikke var komfortabelt, og det er bare ønsket om å ikke være drittsekk som gjør at hun er i friend-zone, jeg syns ikke det fungerer.

Når jeg tenker etter og oppsummerer: du kan faktisk beholde friend zone i noen tilfeller. Forutsetning er at du nokså tight holder deg til følgende:

- ikke kom med sårende eller avvisende kommentarer.

- vis ved å ikke returnere interesse at du ikke har lyst på sex av dem.

- vis interesse for dem, og inviter dem med, men da aldri alene.

- gi dem komplimenter på utseende og klær som du ville gjort med venner, men aldri seksuelle undertoner.

- ikke hold øyekontakt for lenge.

- ikke returner klåing, ta en toalettpause om de blir for intense, og velg å ikke sitte rett ved siden av dem når dere drikker sammen, ser film hjemme hos noen, osv.

Jeg vet fra IRL at det kan gå, stikk imot alle machoteorier, men det kommer an på hva du har gjort av invitasjoner. Om du viser at du liker dama, men bare ikke vil ha sex, så kan det gå ok, men hvis hun blir for klengete, så er det for vanskelig.

Det rådet jeg syns er viktigst er å holde deg til magefølelsen, og være bestemt på friend zone når du ikke ser for deg at du kan ha et langtidsforhold. Når det da krasjer, eller du feiger ut, så blir det nasty. Kan jeg si det uten å virke altfor patetisk? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...