Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er det å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser poenget. Dersom det skulle skjære seg så er det jo et helvete økonomisk osv?

Dersom det skjærer seg kan et samboerskap fort være et større helvete å ordne opp i økonomisk-juridisk enn et ekteskap, under forutsetning av ellers like vilkår.

Som Cirkelinen har jeg vært gift før (dog ikke med henne). De juridiske rettighetene og pliktene man får som gift kontra samboer er ikke særlig mye mer - i mange tilfeller endrer man bare "juridisk default" fordi man selv kan oppnå mange av de samme tingene manuelt, men det krever mer bevissthet rundt regelverk i diverse sammenhenger.

Forholdet er heller ikke sterkere som gift i seg selv. Forholdets styrke kommer fra de personene som er involvert, og deres gjensidige ønske om hverandres respekt. Hvis det blir sterkere som gift er det fordi personene som er involvert er interessert i å gi mer "slack" på grunn av ekteskapet.

Lenke til kommentar

Vi giftet oss mest fordi vi er glade i hverandre. For mitt vedkommende var det blant annet ikke akkurat økonomisk lønnsomt, men kjærligheten er viktigere. Min mann ville egentlig ikke gifte seg, jeg ville det veldig gjerne. Hva det var som fikk ham til å forandre mening vet ikke jeg, men den forandret seg ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...