Pitt Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Bildet er tatt ved Nordstrøno utenfor Bergen. Var på en spasertur med kona, og oppdaget dette treet, helt i vannkanten. Det sto helt alene ytterst på disse svabergene i viken, og jeg fikk inntrykk av at det klamret seg fast og sto imot elementene. Denne dagen var det heldigvis rolig, så det kunne få stå i fred for vær og vind. Bildet er gjort til s/h i Aperture 3, og jeg har lagt på vignetteringen for å ramme inn motivet noe. Syntes også denne gjorde seg siden bildet er i s/h. Brennvidde: 45mm ISO: 400 Lukker: 1/250s Blenderprioritet Opptak: RAW Kritikk: Både ris og ros på bildebehandling og komposisjon. Alt som jeg kan lære av. Tillegg: Glemte å trykke på knappen for å legge til bildet… her er det 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg likte idéen din veldig godt her. Tar cons først, så du får det beste til slutt - For intens vignettering. Du har truffet riktig med størrelsen på den, men gjør den mer transparent. Altså lavere opacity. - Hele bildet virker igrunn uskarpt, hva slags kamera og linse er brukt? - Syntes det er litt for sterke kontraster på forgrunnen, stjeler blikket mitt fra hovedmotiv og er tungt å se på. Hvis ikke du selv har crunchet kontrastene vil jeg anbefale deg å skru ned kontrasten på kameraet ditt. Uansett smak så er det alltid kjipt å miste detaljer i skygger. + Flott komposisjon, her har du tatt hensyn til Rule of Thirds og det gjorde bildet mye mer kunstnerisk enn om motivet hadde vært midtstilt. + Flott idé, fotografering er kunst og det å velge rett idé for å få frem tanker eller følelser er ikke alltid like lett. + God eksponering, passe mørkt og passe lyst. Du har fått det artistiske godt til syntes jeg, men det tekniske har noen få men store mangler for at bildet skal oppleves som gjennomført vakkert etter min mening. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Jeg redigerte bildet litt for deg slik jeg mener det bør se ut for å få frem ensomheten til treet o.l. Dette gjorde jeg på 15 minutter, så det er kun for å illustrere, ikke for å imponere hehe Endret 18. april 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Tusen takk for god og grundig tilbakemelding! Dette tar jeg med meg videre. Nå som du har påpekt det så er jeg enig i det med kontrastene i forgrunnen, dette stjeler en del av oppmerksomheten og trekker blikket vekk fra hovedmotivet. Jeg liker hva du gjorde i redigeringen din, selv om skyene endrer bildet en del, så fremhever det tittelen på en bedre måte siden landskapet i bakgrunnen forsvinner. Jeg skal se om jeg får til å redigere mer på bildet, og forbedre det litt når jeg har tid. Takk nok en gang, her har jeg lært litt!! Edit: Bildet er tatt med et Canon 550D og et Sigma 24-70 f/2,8 Endret 19. april 2012 av Pitt Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Bare hyggelig Forresten så er jo 550D et kjempebra kamera og linsen er det hvertfall ikke noe å si på. Er vel sikkert i post at det har blitt uskarpt eller mistet litt av kvaliteten kanskje. Uansett, så var det en veldig fin idé. Jeg håper du tar flere bilder med det samme i tankene og poster her. Digger når folk får til en dyster og ensom stemning i en artistisk setting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå