AThought Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Ca 16,500 +- 1000 Endret 29. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hehe, jeg stjal en Ivy fra Komplett etter å ha spammet både Dustin/komplett/Prisguiden i 3 timer. Uansett, sånn ser oppsettet ut nå: Skjermkort: --- Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA "Phantom" Hovedkort: --- ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 Prossesor: --- Intel® Core i7-3770K Processor Ram: --- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Dvd/ Blue ray: --- Sony Optiarc Blu-Ray Writer, BD-5300S Hardrive: --- SEAGATE BARRACUDA 3TB 7200RPM SATA/600 64MB SSD: --- INTEL 520 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK PSU: --- CORSAIR AX 850W PROFESSIONAL GPU kjøler --- Thermalright Archon Chassis: --- CORSAIR MIDITOWER OBSIDIAN 550D ATX BLACK Meget flott setup! Gratulerer med ny PC Phantom kortet er ganske stillegående har jeg hørt, så tror nok ikke du vil trenge ny GPU kjøler. Spørs såklart hvor kresen du er da. Men synd å ødelegge utseende på ett slikt kort også Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Phantom kortet er ganske stillegående har jeg hørt Kan man bli mer vag i uttalelsen? Hva er mest stillegående tror du, to 80cm vifter eller en 140mm? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Phantom kortet er ganske stillegående har jeg hørt Kan man bli mer vag i uttalelsen? Hva er mest stillegående tror du, to 80cm vifter eller en 140mm? Oh my.. Hvorfor må du komme å lage dårlig stemning? Din quote inneholder ikke hele innlegget mitt, som gjør at du mister hele poenget. Jeg har da aldri sagt at Phantom kjøleren bråker mindre enn din fantastiske GPU kjøler. Endret 30. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Leter etter et nytt Gaming/Media headset, noen anbefalinger? Endret 30. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hvis du har oppsig på noe trådløst så kommer Corsair Vengeance 2000 om ikke så lenge. http://www.hardware.no/artikler/corsair-fortsetter-a-satse-pa-gamere/108233 Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Takk for anbefalingen, designet var ganske fint. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Har du hørt om Sennheiser PC 360 G4AME? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Nei, men har selv Sennheiser headset (PC161) og de leverer kvalitet. Det jeg bruker nå har jeg hatt i 5år og det virker utmerket enda. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Mhm, den var litt dyr da. Kanskje jeg slår til med Vengeance 2000 i stedet. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Er det vanskelig å installere/sette opp et lydkort? Da jeg bruker dette hovedkortet; ASUS P8Z77-V DELUXE, vil et lydkort gi merkbart bedre lyd? Endret 30. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Veldig fornøyd med mitt Logitech G930, men syntes Corsair Vengeance 2000 ser meget interessant ut også. Installere drivere til ett lydkort er vel akkurat likt som å installere alle andre drivere Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Er det vanskelig å installere/sette opp et lydkort? Da jeg bruker dette hovedkortet; ASUS P8Z77-V DELUXE, vil et lydkort gi merkbart bedre lyd? ett skikkelig lydkort vil gi deg merkbart bedre lyd. men da må du jo i tillegg bruke ett headset med 3.5mm tilkoblinger. for eksempel Corsair Vengeance 1300 en venn av meg gikk fra Logitech G35 til Corsair vengeance 1500 og ble utrolig fornøyd corsair lager gode headset, men jeg skal ikke benekte at det finnes bedre Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Mmm, sikler litt på dette Lydkortet ; ASUS Xonar Essence STX Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Noen som har peiling på Lydkort/Lyd som kan hjelpe meg å velge mellom; Skal brukes mest til Spill og Film, samt litt musikk. -- Creative SB X-Fi Titanium HD -- ASUS Xonar D2X -- ASUS Xonar Essence STX Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ang Xonar Essence STX fra avforum: Da har jeg montert inn kortet. Dette er den beste lyden jeg har hørt fra en PC noen gang, og mye annet (punktum) Egentlig er det ikke så mye mer å si, men jeg nevner noen så innlegget gir litt mer mening. Jeg har tidligere hatt lydkort fra flere produsenter og prisklasser (500 - 3500). Hodetelefonene jeg bruker er Denon AHD-2000. Har brukt hodetelefonforsterkeren i min NAD T175 tidligere, den får grisebank. Har også prøvd hodetelefonene på en Argon hodetelefonforsterker, den ble ikke kjøpt inn... 3D effekten og holografien i STX er laaaangt bedre. Det høres ut som det er montert inn flere elementer i hodetelefonene, de er ikke til å kjenne igjen. Effekten og bassgjengivelsen er usammenlignbar, de våkneer skikkelig til liv og jeg kan spille så høyt jeg vil uten pusteproblemer. Detaljer i musikken blir mye mer fremtredende, for eksempel, små stryk over gitarstrenger høres mellom anslagene, detaljer fra slagverk kommer frem og blir ikke glemt mellom alle de andre tonene, det er svært mye enklere å høre hva vokalisten synger osv... Dette er bare helt rått. Det er de mest velbrukte 1500 kronene jeg noen gang har brukt i min hifikarriere. Kan vel ikke si annet enn at jeg er helt enig med ham. Selv bruker jeg STX på et Logitech X-5500, Bose QC15 og Westone 4 IEMs. Flere tester på nettet tilsier at dette er det ypperste du får i mainstream-klassen, uten å blakke deg helt. Skal ikke påstå at kortet er best til spill, men til musikk og film er det lederen i klassen. Leste en god test av dette kortet, men finner den ikke igjen nå. Skal lete litt. Får hvert fall en varm, varm anbefaling fra min side. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Høres bra ut, hadde vært fint hvis den ga fin lyd til spilling også da Er det vanskelig å montere lydkort? Eller er de bare å "klikke" det på Hovedkortet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Høres bra ut, hadde vært fint hvis den ga fin lyd til spilling også da Er det vanskelig å montere lydkort? Eller er de bare å "klikke" det på Hovedkortet? Samme prosedyre som GPUen. Bare enklere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå