Gå til innhold

Gamer PC 20k Budsjett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg går for 650D. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om Gentle Typhoons. AP13. passer i kabinettet?

Eventuelt noen som kan anbefale en 200mm vifte til å bytte ut originalen i denne modellen?

Noen som har erfaringer med Noctua NF-F12 PWM 120 og vet om den passer?

Endret av AThought
Lenke til kommentar

Ja, GT-vifter vil passe i "alle" kabinetter, så fremt de har feste til 120mm vifter, som de aller fleste midi- og full-towers har i dag.

Her ser du størrelsesforskjellen mellom noctua D14 (utenfor) og thermalright archon (montert).

post-22278-0-63448500-1335373261_thumb.jpg

Med noctuan blir det vanvittig trangt, så om du velger den, pass på å feste hovedkortet, 8-pin cpu-kontakt og vifter FØR du monterer på selve cpu-kjøleren.

Lenke til kommentar

Hei og takk for hjelp. :)

Hvor kjøper du de GT viftene som du anbefaler(fant ikke på Dustinhome/komplett) og er de bedre enn Noctua NF-F12 PWM 120

Kanskje jeg skulle gått for en thermalright archon hvis de blir vanskelig med montering, hadde tenkt til å montere alt på hovedkortet først også sette det inn i PC'en, som jeg så det på en video.

Lenke til kommentar

GT vifter får du hvert fall på Netshop og Techbay. Mulig pixmania har dem, uten at de er noe særlig billigere vil jeg tro.

Både Netshop og Techbay sender varene fort. Bestillte to pakker på søndagskvelden. En fra Netshop, en fra Techbay. Begge var fremme i går (tirsdag). Klimanøytral servicepakke fra Netshop, og brevpost fra Techbay.

Har du mulighet til å dra innom Digital Impuls i Oslo får du Thermalright Archon til desidert billigst pris, 450kr.

De NF-F12 viftene til Noctua har fått mye skryt, men Gentle Typhoon er førstevalget når det kommer til støysvake vifter. Du merker også at de er av skikkelig kvalitet. Veier over 200 gram, nesten dobbelt så mye som noctuaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...