AThought Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Aha, det finner jeg sikkert ut av når jeg leser Manualen til Hovekortet/skjermkortet. Men takk, da skjønner jeg. Så jeg kan fortsatt gå for et ASUS P8Z77-V DELUXE og kjøre skjermen gjennom en DVI på GTX 680? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Grunnen til at DVI utgang begynner å forsvinne på enkelte hovedkort, er nok fordi man ikke har behov for det lenger. HDMI er ett bedre alternativ når man skal koble seg opp mot TV f.eks, da den overfører lyd i tillegg. Og du vil vel etter all sannsynlighet bruke skjermkortet ditt til dette også. Aha, det finner jeg sikkert ut av når jeg leser Manualen til Hovekortet/skjermkortet. Men takk, da skjønner jeg. Så jeg kan fortsatt gå for et ASUS P8Z77-V DELUXE og kjøre skjermen gjennom en DVI på GTX 680? Ja. Skjerm-utgangene på hovedkortet har ingenting med skjermkortet ditt å gjøre. Det blir som ett ekstra skjermkort. Endret 23. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
AThought Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Aha, men da blir jeg mer usikker på hvilken Kabel jeg skal bruke til min BenQ 24" LED XL2420T for å kunne få 120hz i full HD 1920x1080 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Aha, men da blir jeg mer usikker på hvilken Kabel jeg skal bruke til min BenQ 24" LED XL2420T for å kunne få 120hz i full HD 1920x1080 DVI Dual Link *Edit* Legger ved en link: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Endret 23. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
AThought Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Tusen takk! Da kjøper jeg en sånn, man skal kunne få 3D gjennom den også? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Tusen takk! Da kjøper jeg en sånn, man skal kunne få 3D gjennom den også? Jepp Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Vil at den skal kjøre stille og da ha god lufting. H100 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Følger med Dual-Link kabel når du åpner opp XL2420T Lenke til kommentar
AThought Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Ikke H100? Er det en annen du kan anbefale? Har et greit budsjett og går gjerne for en kjøler av bedre kvalitet som kjører stille. OBS: Så nettopp at Ivy Bridge ble lansert, noen som vet når den kanskje blir sluppet ut i butikkhyllene og om det er verdt det? Takk for tips Arni, står bare "DVI" på pakken. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 H100 vil ha noe pumpestøy uansett og rimelig bråkete vifter ut av eska. NH-D14 er nok et bedre valg om støy er prioritet #1. Ingenting som tyder på at Ivy Bridge er noe bedre enn Sandy Bridge på annet enn strømforbruk. Sandy Bridge overklokker bedre, og yter noen prosent dårligere per MHz, oppsummert ser ytelsen ut til å være 99% lik når overklokket. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Kan tolerere litt støy hvis det går opp i opp med kvalitet/kjøling. Skal kjøpe deler nå snart for å begynne med byggingen, så du anbefaler virkelig NH-D14 ? Den ser litt stor ut. Så at det var ca 3,9% mer ytelse på en test med IVY vs 2600k. Skal jo bygge ny PC uansett. Spørsmålet er når den blir lansert her i norge... Endret 23. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Thermalright Archon > NH-D14. Du vil ikke angre. Mindre, kjøler like bra*, bedre vifte, støyer ikke like mye. Bedre på alle punkter. *) et par grader forskjell på maks load temps. Bare for å underbygge påstanden litt; Obsidian 550D, Gentle Typhoons AP13 på 7v, Thermalright Archon og Shaman på 7v~ Dette er med en i7 950 og ambient temp på 24 grader. Eneste som gir lyd fra seg i dette systemet er harddiskene som spinner. Endret 23. april 2012 av MDCCLXXVI 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kan tolerere litt støy hvis det går opp i opp med kvalitet/kjøling. Skal kjøpe deler nå snart for å begynne med byggingen, så du anbefaler virkelig NH-D14 ? Den ser litt stor ut. Så at det var ca 3,9% mer ytelse på en test med IVY vs 2600k. Skal jo bygge ny PC uansett. Luftkjølere bråker mindre fordi det er færre bevegelige deler. Jo større kjøleareale, jo bedre kjøling. 3.9% bedre ytelse mot 2600k, men typiske overklokker på ferdigkjøling ser ut til å ende opp ca 4-5% bak 2600k, men Ivy Bridge er nok bedre om du har heftig kjøling eller er opptatt av lav varmeproduksjon. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Om du kjøper H100 og bytter ut original viftene, vil du sitte med det beste resultatet. Jeg har gjort det samme, og har en nesten lydløs PC som kjøler sinnsykt bra! Forslag til vifter: http://www.komplett....aspx?sku=602393 eller http://www.komplett....aspx?sku=656781 Deilig å slippe den store luftkjøleren Endret 23. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Om du kjøper H100 og bytter ut original viftene, vil du sitte med det beste resultatet. Stock clocks, 130W TDP Noctua D14SE kjøler 1~ grad bedre ved idle kontra H100 (low settings) H100 kjøler 1~ grad bedre ved load kontra D14SE (low settings) Overklokket fra 3.6 til 4.5GHz H100 kjøler 1~ grad bedre ved idle kontra D14SE (low settings) H100 kjøler 7~ grader bedre ved load kontra D14SE (low settings) Ut fra dette kan vi konkludere med at H100 gir marginalt bedre kjøling om man overklokker. Med mindre man har planer om å skvise ut den siste MHz-en av prosessoren ser jeg absolutt null verdi av å bruke psuedo-vannkjøling ala det Corsair tilbyr. Ikke er det særlig mye bedre, og i hvert fall ikke mer stillegående. Snarere tvert i mot. Om man ikke vil ha et super-duper-mega-tårn ala D14 finnes det likegode alternativer i form av noctuas' egne U12P, U9P, Thermalrights Archonm, etc. Jeg har gjort det samme, og har en nesten lydløs PC som kjøler sinnsykt bra! Deilig å slippe den store luftkjøleren H100 er ikke noe baby den heller, da. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Dette er vel en H100 med original viftene? Jeg snakker om en H100 med to nye vifter. Om du har ett kabinett som gjør at du får plassert radiatoren på en grei måte, som Corsair Obsidian 650D absolutt har flotte muligheter for, så vil du ikke merke at den er der engang. Det du sitter igjen med da, er en liten fin "kloss" på CPU'n din som det står Corsair på Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Det var med stock vifter, ja. La oss regne litt på hvor mye H100 koster med NF-F12-vifter, da. 830kr for H100, 200kr per NF-F12. 1230kr for noe som kjøler et overklokket system 5-10 grader bedre ved full load. Thermalright Archon koster 450kr. Den er faktisk, uansett hva du måtte si/tro/mene, mer stillegående enn H100 som koster omtrent tre ganger så mye. For all del, sier ikke at H100 er en dårlig kjøler, men nå må folk legge av seg den konsensusen at dette er en stillegående kjøler. Det er den absolutt ikke. At den støyer mindre enn stock-kjøleren til Intel er ikke noe jeg betviler, men den troner ikke øverst når det er snakk om støynivå. Custom fans eller ei, det er pumpa som bråker. edit: leif Endret 23. april 2012 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har ikke sagt at H100 er en billigere løsning, men for min del syntes jeg det var verdt de få ekstra kronene og har aldri før vært så fornøyd med en CPU kjøler. Jeg har tidligere alltid hatt de "beste og største" luftkjølerne. Men ett Corsair kabinett sammen med en H100 var for meg en helt nydelig oppgradering Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ser du hvor argumentene dine svikter? Jeg har uthvet relevante deler. Jeg har ikke sagt at H100 er en billigere løsning, men for min del syntes jeg det var verdt de få ekstra kronene og har aldri før vært så fornøyd med en CPU kjøler. Jeg har tidligere alltid hatt de "beste og største" luftkjølerne. Men ett Corsair kabinett sammen med en H100 var for meg en helt nydelig oppgradering Om du kjøper H100 og bytter ut original viftene, vil du sitte med det beste resultatet. Jeg har gjort det samme, og har en nesten lydløs PC som kjøler sinnsykt bra! De få ekstra kronene? Det er nesten tusen kroner forskjell. Lydløs til halve prisen, på bekostning av 5-10 grader ved full load, eller nesten lydløst, dobbelt så dyrt, temperaturmessig ganske likt. Vanskelig å forstå? 1 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Argumentene mine? Jeg er ikke ute etter noe "luftkjøler vs H100" diskusjon, overhode. Jeg sier hva jeg har erfart og hva jeg mener. "Det beste resultatet" er kanskje feil ord å bruke, da folk har forskjellig oppfatning av hva som er best for dem selv, ettersom hva de er ute etter. For min del blei det ett perfekt resultat når jeg fikk inn min H100, da jeg var ute etter noe som ikke tok opp så stor plass i kabinettet og noe som kjølte godt når jeg skulle overclocke prosessoren min. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå