Gå til innhold

Gamer PC 20k Budsjett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. mekanisk tastatur: Jeg kjøpte meg nettopp et Zowie Celeritas Pro fra MaxFPS, etter å ha lett en god stund etter et tastatur med Cherry MX Brown brytere. Disse bryterene har såkalt "tactile" feedback, dvs. at du føler en "hump" når du trykker ned tasten. Dette skal være bedre til skriving enn Red/Black, og jeg må si jeg er meget fornøyd foreløpig!

Jeg har ikke testet røde eller svarte taster, men det sies at disse passer best til gaming. De svarte har litt mer motstand enn de røde, så du kan risikere å bli sliten i fingrene av å skrive lenge med de svarte bryterene.

Om du skriver mye, og ikke har problemer med et litt bråkete tastatur anbefaler jeg MX Blue brytere. Disse har enda mer tactile feedback enn brune brytere, og lager en herlig klikkelyd. Brown er en stillere utgave av disse. Hadde ikke kona vert litt hårsår på lyder, og/eller vi ikke bodd i leilighet i Oslo hadde jeg definitivt kjøpt Blue brytere.

EDIT: Bor du i Oslo-området kan du stikke innom Digital Impuls i Møllergata 9, der har de diverse mekaniske tastatur (med forskjellige brytere) du kan teste ut.

Om budsjettet ditt: Har du 20k til overs å bruke på PC ville jeg ikke brukt alt på en gang. Bruk maks 14-15k nå, og så bruker du resten på å oppgradere om ca. 2 år. Da får du en PC som er av de raskeste i klassen over lenger tid. Brenner du av alle 20 000 og kjøper du det aller dyreste/raskeste i dag, så blir dette raskt utklasset, men ved å oppgradere senere sparer du penger, og får bedre PC over lenger tid.

Husk Moore's lov: "raskheten" til datamaskiner dobles ca. hvert andre år. Med andre ord: Kjøper du en PC til 20k i år, får du en like rask PC til 10k om to år.

Endret av purity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut en ting, og trenger litt hjelp til å finne ut av det

Jeg skal spille i 3D med denne skjermen BenQ 24" LED XL2420T http://www.komplett....iewPage=2#extra

Den må ha en DVI inngang, fant ut at det Hovedkortet jeg skulle kjøpe ikke har det; ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155, stemmer dette? I såfall, hvilket må jeg ha i stedet?

du skal bruke utgangen på skjermkortet, ikke hovedkortet. uansett finnes det adaptere hvis skjermkortet ikke har det

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er usikker, har et oppsett nå, men mangler bare et godt Hovedkort med DVI og Minne brikker

Oppsettet

-- "Hovedkort"

-- Intel® Core i7-2700K Processor

-- Intel 520 Series 240GB SSD

-- "Ram"

-- Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort

-- Corsair H100 Hydro Series

-- Corsair AX 850W PSU

-- Gainward GeForce GTX 680 2GB “Phantom”

-- WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 2TB

-- Sony Optiarc Blu-Ray Writer

Lenke til kommentar

8 GB RAM holder i massevis til gaming, men det koster ikke stort for RAM i disse dager, så om du har litt ekstra kroner så kan du jo kjøpe 16GB for å fylle opp hovedkortet bare for utseende sin del, slik som jeg har gjort :)

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Da er oppsettet ferdig, fint om dere kommer med noen tilbakemeldinger før jeg bestiller. :)

Oppsettet;

-- P8Z77-V PRO

-- Intel® Core i7-2700K Processor

-- Intel 520 Series 240GB SSD

-- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

-- Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort

-- Corsair H100 Hydro Series

-- Corsair AX 850W PSU

-- Gainward GeForce GTX 680 2GB “Phantom”

-- WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 2TB

-- Sony Optiarc Blu-Ray Writer

Jeg ønsket egentlig ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155, men ser at den ikke har DVI utgang. Er det noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...