AThought Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Hei og takk for svar Arni Men, det ser veldig Gaming rettet ut det her? http://rog.asus.com/motherboard/gene/rampage-iv-gene/ http://rog.asus.com/motherboard/formula/rampage-iv-formula-battlefield-3/ Burde heller gå for ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011 ? Hvor mye Ram burde jeg ha da ? Og kunne du linket meg hvilkene brikker du mener? Blir bygging snart nå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hei og takk for svar Arni Men, det ser veldig Gaming rettet ut det her? http://rog.asus.com/...ampage-iv-gene/ http://rog.asus.com/...-battlefield-3/ Burde heller gå for ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011 ? Hvor mye Ram burde jeg ha da ? Og kunne du linket meg hvilkene brikker du mener? Blir bygging snart nå Hvis de ikke hadde markedsført det mot gamere hadde de ikke solgt nok av dem til å opprettholde utviklingen av disse hovedkortene. De er svindyre fordi de er laget for å levere optimal strømkvalitet under selv de mest ekstreme forhold. For gaming har prosessor generelt fint lite å si, ytelse per kjerne er langt viktigere enn total ytelse. Hva slags RAM bør du kjøpe? Billigste du finner i 2x4GB eller 4x4GB-pakker avhengig av om du velger å være smart og gå for LGA1155 (2 brikker) eller gal og gå for LGA2011 (4 brikker). RAM-ytelse har igjen en brøkdel å si på prosessorytelsen, som igjen har en brøkdel å si for gaming-ytelsen, du kan betale over 2000 kr ekstra for raskere RAM uten å få målbare gevinster i spill. Vet ikke hvilke forventninger du har til å bygge for 20 000 kr, men jeg kan garantere deg at det på ingen måte vil lønne seg på kort eller lang sikt. Betaler du 20 000 kr nå er du fortsatt nødt til å oppgradere i løpet av 2 år for å holde tritt med utviklingen, særlig når nye spillkonsoller og utgiverne vil lage flere og flere krevende PC-spill i de neste årene. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Hvis jeg kjøper LGA1155 må jeg oppgradere tidliger uansett? ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011 er et bedre valg for Gaming/Media enn Rampage da? Endret 20. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 P9X79 Deluxe er nøyaktig like bra for gaming. LGA1155 vil være utdatert akkurat like fort som LGA2011, dette fordi spill er begrenset av enkelttrådet ytelse, og det er ingen vei rundt dette. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Aha, jeg har bestemt meg for et GTX 680. Tror jeg hadde lest at de kjører bedre med LGA2011? Noe som kanskje ikke har blit nevnt er at jeg skal spille i 3D, det er ingen forskjell mellom LGA2011 og LGA1155 der, eller er det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Aha, jeg har bestemt meg for et GTX 680. Tror jeg hadde lest at de kjører bedre med LGA2011? Noe som kanskje ikke har blit nevnt er at jeg skal spille i 3D, det er ingen forskjell mellom LGA2011 og LGA1155 der, eller er det? Hvis du har lest at det yter bedre med LGA2011 vil jeg ikke anbefale å lese på den siden igjen, for det er rent sprøyt. Om du skal spille i 3D er det enda større fokus på grafikkytelse. 1 Lenke til kommentar
AThought Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Aha, mener du da at LGA 1155 yter bedre angående grafikk, i så fall, hvorfor det(det er jo eldre utgave)? En ting til, burde jeg gå for et ASUS GeForce GTX 680 ASUS DirectCU II TOP eller et Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA "Phantom" Takk for hjelp, blir ikke lenge før jeg bestemmer meg nå. Endret 20. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Nei, LGA1155 og LGA2011 vil gi deg nøyaktig den samme ytelsen i spill når du skal kjøre 3D. Forskjellene mellom LGA1155 og LGA2011 vil kun komme frem når du kjører flere skjermkort i ekstreme oppløsninger, og selv da vil du kun merke forskjeller om du sikter etter 120 fps. LGA2011 er en serversokkel, kun de som ønsker det beste av det beste uten hensyn til pris kjøper dette, LGA1155 er en mainstreamsokkel, de som er opptatt av pris/ytelse kjøper denne. Å påstå LGA2011 er mer fremtidssikker fordi den tilbyr flere kjerner er logikk for tolvåringer. ASUS-kortet vil kanskje overklokke bedre, men begge er fine kort. Endret 20. april 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
AThought Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Tusen takk for svar, jeg hadde ikke peiling på noe om hardware før ca en uke siden da jeg bestemte meg for å bygge PC/kjøpe en selv. Så logikken på/om hva som er best var grunnen til at jeg kom hit Går for I7 2700k oppsett, poster det her litt senere, trolig i morgen, da for en siste godkjenning. Hvis du orker å ta en titt på det hadde det vært fint! ^^ Lenke til kommentar
AThought Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Så nettopp at Hardware snakket om et GTX 690 lansering mellom 30 April og 5 Mai. Burde jeg heller vente og bygge pc til da? Samtidig som Ivy bridge kommer? Vil ha PC'en klar til 15 mai, tror dere det er mulig hvis jeg skulle ha fått med meg et 690 kort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 GTX 690 blir sikkert et fint kort, gitt at du er villig til å takle SLI. Det vil dog ikke ha noe særlig av oppgraderingsmuligheter på skjermkortsiden. Ivy Bridge ser ikke ut til å bli en stor forbedring ytelsesmessig. 1 Lenke til kommentar
AThought Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Aha, går for GTX 680 da. Har også tenkt til å kjøpe meg et nytt Tastatur, har sett på Corsair Vengeance K90 Performance. Er det noe som kan anbefales? Har tenkt til å skrive en god del, ved siden av spilling osv. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Til skriving og spilling anbefaler jeg Q-Pad MK-80. Beste jeg har prøvd Lenke til kommentar
AThought Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Er den bedre en Q-PAD MK- 85? Hardware sin test av Q-Pad MK- 80 var ikke så bra akkurat. Komplett har Corsair K90 på tilbudd til 699 nå, derfor jeg lurer litt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 K90 er også å anbefale, MK80 er også godt, men soft touch tastene på K90 gjør det ekstra godt. Komplett har super weekend på K90, 700kr Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Er den bedre en Q-PAD MK- 85? Hardware sin test av Q-Pad MK- 80 var ikke så bra akkurat. Komplett har Corsair K90 på tilbudd til 699 nå, derfor jeg lurer litt. Vet ikke om du har lagt merke til det, men Hardware.no's tester er for det meste veldig svake. Selvfølgelig er det sikkert praktisk for noen å bruke macro-taster, men å trekke et tastatur for å mangle det er rimelig teit. Håndleddsstøtten er ikke vanskelig å få og den er faktisk rimelig solid, hvordan Hardware.no kan påstå noe annet er for meg rart. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Aha, da står valget mellom Q-PAD MK- 80 og Corsair K90. Er det noen som har prøvd begge eller en av dem og kan si noe om eventuelle forskjeller? Takk for deres tid og hjelp Endret 22. april 2012 av AThought Lenke til kommentar
greenman Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 De største forskjellene er jo at de bruker forskjellige switcher. MK-80 bruker Cherry MX blue og K90 bruker Cherry MX red. Her kan du lese om de forskjellige type switchene. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Noen som kan fortelle om dems egne preferanser når det gjelder switcher? Har ikke prøvet ut et Mekanisk selv. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 testet de når jeg var på TG, må si jeg likte K90 best, utrolig deilige tester på det. MX red + soft touch taster gjorde susen. sånn jeg ser på det så gjør soft touchen tastene mye deiligere å ta på, hvis man ser på K60 har det ikke soft touch, så jeg ville valgt MK-80 fremfor K60, men K90 fremfor MK-80. så klart, personlige preferanser. man må nesten teste det selv :/ jeg visste selv ikke hvor deilige mekaniske var før jeg testet dem ut på TG, jeg dro med meg vennene mine bort til standen til komplett.no og standen til QPAD, alle ble forelsket i tastene. og 3/4 (hvis jeg teller med meg) likte K90 best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå